Krytyka i promocja sztuki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KUDL-KPS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Krytyka i promocja sztuki |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty dla 2 semestru Kulturoznawstwa I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Tematem zajęć jest krytyka sztuki w szerokim sensie, krytyka jako działanie, jako promocja wybranych wartości artystycznych we współczesnej kulturze promocyjnej. Zajęcia prezentują współczesny świat sztuki, jego przemiany i najważniejsze instytucje artystyczne wpływające na kształt życia artystycznego. Ewolucja świata sztuki - od systemu akademickiego do przemysłu artystycznego. Stosunek artystów i krytyków do rynku sztuki. Wielkie wystawy sztuki - czas kuratorów. Galerie sztuki - wybór strategii artystycznych. Kolekcje sztuki -rola odbiorcy sztuki. Nowa rola muzeów - typy publiczności muzealnej, Aukcje sztuki. Targi sztuki. Czasopisma - medialny obraz sztuki. Polityka kulturalna i jej wpływ na sztukę. Instytucje zajmujące się promocją sztuki. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z profesjonalnym dyskursem artystycznym, jego regułami oraz związkami z konkretnymi instytucjami artystycznymi. Przybliżenie współczesnego świata sztuki i rządzących nim mechanizmów. |
Literatura: |
J. Clifford, Kłopoty z kulturą, Warszawa 2000 G. Dziamski, Sztuka po końcu sztuki, Poznań 2009 N. Moentmann, Art and Its Institutions, London 2006 K. Pomian, Zbieracze i osobliwości, Warszawa 1996 M. Popczyk (red.) Muzeum sztuki, Kraków 2005 M. Popczyk (red.) Muzeum sztuki. Od Luwru do Bilbao (red. M. Popczyk), Katowice 2006 P. Weibel, A. Buddensieg (eds) Contemporary Art and the Museum, Ostfieldern 2007 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.