Współczesne systemy medialne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KSDU-WSM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne systemy medialne |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty na 2 semestrze komunikacji społecznej II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filozofia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1: przekazanie wiedzy dotyczącej współczesnych systemów medialnych C2: rozwijanie umiejętności analizy systemów medialnych z punktu widzenia ich historycznego rozwoju C3: wykształcenie zdolności posługiwania się terminami dziedzinowymi w zakresie mediów i komunikowania masowego C4: wypracowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji o systemach medialnych C5: doskonalenie kompetencji w zakresie monitorowania polityk medialnych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | moduł zajęć |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | podczas zajęć, literatura przedmiotu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 30 Czytanie wskazanej literatury 30 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 30 SUMA GODZIN 120 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4 |
Skrócony opis: |
Student zna i rozumie pojęcie systemu komunikowania i systemu medialnego Student zna i rozumie strukturę i modele systemu medialnego Student zna i rozumie rynki medialne i strategie ich ekspansji Student zna i rozumie politykę kulturalną a współczesne media globalne Student zna i rozumie podstawowe zasady ekonomicznej struktury mediów: przemysł kreatywny Student zna i rozumie normatywne i opisowe koncepcje mediów publicznych |
Pełny opis: |
Pojęcie systemu komunikowania i systemu medialnego Struktura i modele systemu medialnego Rynki medialne i strategie ich ekspansji Polityka kulturalna a współczesne media globalne Podstawowe zasady ekonomicznej struktury mediów: przemysł kreatywny Normatywne i opisowe koncepcje mediów publicznych |
Literatura: |
S. Baran, D. Davis, Teoria komunikowania masowego, Kraków 2007 A. Briggs, P. Burke, Społeczna historia mediów, Warszawa 2010 B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2006; B. Dobek-Ostrowska, Transformacja systemów medialnych w krajach EŚW po 1989 roku, Warszawa 2002; B. Dobek-Ostrowska, Współczesne systemy komunikowania, Wrocław 1997 B. Dobek-Ostrowska, Media masowe na świecie, Wrocław 2007 T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2006; T. Goban-Klass, Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005. L. Gorman, D. McLean, Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne, Kraków 2010 D. C. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne, Kraków 2007; K. Jakubowicz, Media publiczne. Początek końca czy nowy początek? D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007; B. Ociepka, Komunikowanie międzynarodowe, Warszawa 2002 J. Street, Mas media, polityka, demokracja, Kraków 2006
|
Metody i kryteria oceniania: |
Test |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.