Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KSDU-PRS |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty na 3 smestrze komunikacji społecznej II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filozofia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Zapoznanie studentów z problematyką teoretyczną i praktyczną public relations (internal/external). Omówienie zasad kształtowania umiejętności budowania relacji z otoczeniem korporacyjnym (w tym mediów masowych) oraz relacji wewnątrz-organizacyjnych. Student zapozna się również z metodami analizy praktyk PR oraz technikami przeprowadzania analizy wizerunkowej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | moduł zajęć |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | podczas zajęć, dostępna literatura przedmiotu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda projektu |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 + 30 Przygotowanie do zajęć 90 Czytanie wskazanej literatury 90 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu 90 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 90 SUMA GODZIN 360 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6 |
Skrócony opis: |
Student zna i rozumie istotę i zjawisko public relations Student zna i rozumie pojęcie strategii komunikacji Student zna i rozumie podstawowe działania kształtujące pozytywny wizerunek Student zna i rozumie działania tworzące tożsamość organizacji Student zna i rozumie zarządzanie sytuacją kryzysową Student zna i rozumie zagadnienia etyki w kontekście public relations |
Pełny opis: |
Co to są Public Relations? Przestrzeń PR w obszarach komunikowania masowego (medialnego). Zjawisko, istota, definicje. Komunikowanie perswazyjne i informacyjne. Efektywność komunikowania perswazyjnego PR a marketing. PR wobec reklamy firmy PR jako funkcja zarządzania: PR jako funkcje ogólnego zarządzania oraz jako element ogólnej strategii komunikacyjnej i systemu komunikacyjnego firmy (organizacji, przedsiębiorstwa) Wnioskowanie (przewidywanie) i doradzanie jako podstawowe działania PR kształtujące pozytywny wizerunek firmy w otoczeniu, w którym ona funkcjonuje i które ma wpływ na jej kondycję (sprzężenie zwrotne). Działania PR: tworzenie tożsamości organizacji (corporate identity, SIW), kształtowanie, ochrona i poprawa wizerunku; Zarządzanie sytuacją kryzysową – komunikacja z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych Etyka Public Relations |
Literatura: |
Black S., Public Relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2001. 2. Budzyński W., Public Relations, Poltext, Warszawa 1998. 3. Laermer R., Public Relations, GWP, Gdańsk 2004. 4. Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2006. 5. Andrzejewski, Kot, Medialne Public Relations, Poznań 2006; 6. Knecht Z., Racjonalne Public Relations, Warszawa 2005; 7. Davis A., Public Relations, Warszawa 2007; |
Metody i kryteria oceniania: |
test, projekt |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.