Medioznawstwo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-KSDL-MED |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Medioznawstwo |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty dla 4 semestru komunikacji społecznej I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filozofia |
Cele kształcenia: | C1: przekazanie wiedzy z zakresu medioznawstwa i komunikowania masowego C2: rozwijanie umiejętności analizy rynku mediów z punktu widzenia historycznego rozwoju C3: wykształcenie zdolności posługiwania się terminami dziedzinowymi w zakresie mediów i komunikowania masowego C4: wypracowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji o sektorach medialnych C5: doskonalenie kompetencji diagnozowania oddziaływania mediów |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | moduł zajęć |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | podczas wykładów, dostępna literatura przedmiotu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, analiza przypadków |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Przygotowanie do zajęć 15 h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 15 (Łącznie 60 h, 2 pnk ECTS) |
Skrócony opis: |
Pojęcie medioznawstwa i główne problemy komunikowania Teoretyczne perspektywy badań komunikowania masowego Teorie oddziaływania mediów Proces mediatyzacji sfer społecznych Problem tabloidyzacji dyskursów Postprawda i „fakenews” |
Pełny opis: |
1 Student zna i rozumie pojęcie medioznawstwa i główne problemy komunikowania 2 Student zna i rozumie teoretyczne perspektywy badań komunikowania masowego 3 Student zna i rozumie teorie oddziaływania mediów 4 Student zna i rozumie proces mediatyzacji sfer społecznych 5 Student zna i rozumie problem tabloidyzacji dyskursów 6 Student zna i rozumie zjawisko postprawday i „fakenews” |
Literatura: |
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa, PWN, 2004. L. Taylor, A. Willis, Medioznawstwo, Kraków, Wyd. UJ, 2006. M. Lisowska-Magdziarz, Media powszednie, Kraków, Wyd. UJ, 2009. M. Mrozowski, Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa, Aspra-JR, 2001. R. Wimmer, J. Dominick, Mass media. Metody badań, Kraków, Wyd. UJ, 2008. S. Baran, D. Davis, Teorie komunikowania masowego, Kraków, Wyd. UJ, 2007. E. Chudziński (red.) Słownik wiedzy o mediach, Warszawa-Bielsko Biała, 2007. M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Kraków, Wyd. UJ, 2009. H. M. Kepplinger, Mechanizmy skandalizacji w mediach, Kraków, Wyd. UJ, 2008. S. Allan, Newsy w sieci. Internet i dziennikarstwo, Kraków, Wyd. UJ, 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Test, egzamin pisemny |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.