Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05o-TI-12uhisnb |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Instytut Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | historia, specjalność nauczycielska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Zajęcia przeznaczone dla specjalności nauczycielskiej. Omówienie najważniejszych sposobów i możliwości zastosowania nowych technologii w edukacji historycznej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | brak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | podczas zajęć. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | ćwiczenia |
Skrócony opis: |
Nowe technologie we współczesnym świecie a edukacja historyczna. |
Pełny opis: |
1. Nowe technologie we współczesnym świecie –informacjonalizm a konstruktywizm./konwergencja mediów/media 2.0 2. Zwrot cyfrowy a edukacja historyczna. Teoria a praktyka. 3. Alfabetyzacja wizualna 4. Otwarte zasoby w edukacji historycznej 5. Biblioteki Cyfrowe i Archiwa 6. Gry w edukacji historycznej 7. Edukacja historyczna w przyszłości. Rola nauczyciela. Omówienie zaliczenia. |
Literatura: |
Burke P., Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012; Biblioteki cyfrowe, red. M. Janiak, M. Krakowska, M. Próchnicka, Warszawa 2012; Historia/History 2.0, red. A. Sobczak, M. Cichocka, P. Frąckowiak, Lublin 2014 Radomski A., Internet – Nauka – Historia, Lublin 2010, w: „Wiedza i edukacja”, http://wiedzaiedukacja.eu/wp-content/uploads/2010/05/Internet-Nauka-Historia.pdf Wilkowski M., Zwrot cyfrowy w edukacji historycznej, (dla specjalności nauczycielskiej) |
Efekty uczenia się: |
Student/ka: potrafi wyjaśnić podstawowe pojecia związane z humanistyką cyfrową; wie jaki wpływ na edukację historyczną ma rozwój nowych metod kształcenia; potrafi wskazać żródła open source oraz źródła przydatne w edukacji historycznej w Internecie. Rozumie rolę gier i innych nowych form prezentacji wiedzy historycznej w edukacji szkolnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywny udział w zajęciach, prezentacja na zaliczenie "Edukacja przyszłości" |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.