Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-SD-11PDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - pomoc w określeniu tematu projektu badawczego (pracy magisterskiej), - przekazanie wiedzy niezbędnej do przeprowadzenia projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - przygotowanie do stosowania specjalistycznych metod badawczych właściwych dla problematyki seminarium, - zapoznanie studentów z zasadami prawa autorskiego, - doskonalenie umiejętności pracy w grupie pod kierunkiem promotora, - doskonalenie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji niezbędnych do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - kształtowanie świadomości literackiej, językowej i kulturalnej uczestników seminarium. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, metoda badawcza (dociekania naukowego), metoda projektu, praca w grupach. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 9 (3+6) |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - merytoryczna i metodologiczna specyfika seminarium oraz zasad pisania prac magisterskich, - prezentacja tematów prac magisterskich i dyskusja na ich temat, - dokonanie przez studentów wyboru tematu pracy magisterskiej, - przedyskutowanie kluczowych problemów i kontekstów związanych z tematyką prac, - prezentacja konspektów/rozdziałów prac lub opisów projektów badawczych połączona z dyskusją na ich temat. |
Literatura: |
Według rekomendacji promotorów prac magisterskich, w zależności od tematyki seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - wykazuje się szeroką i ukontekstowioną wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułując własne poglądy i odnosząc się do opinii wyrażanych przez innych człon-ków grupy, - potrafi stosować zasady prawa autorskiego, a także wprowadzać pozyskane dane do własnych prac, krytycznie i twórczo przetwarzać je z poszanowaniem za-sad własności intelektualnej, - potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - wykazuje się znajomością formalnych zasad redago-wania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści), - potrafi opracować konspekt/rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej, nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt / rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego. dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego. dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt / rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej. dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodo-logicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt / rozdział lub opis projektu o przecięt-nych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej. dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej. niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu / rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.