Laboratorium mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-LM-22MDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Laboratorium mediów |
Jednostka: | Instytut Teatru i Sztuki Mediów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | Media Interaktywne i Widowiska |
Cele kształcenia: | • kształcenie umiejętności prowadzenia badań przy użyciu narzędzi technologicznych. • kształcenie kompetencji społecznych (praca samodzielna oraz zespołowa). • rozumienie wartości i funkcji eksperymentu w badaniach naukowych. • formy i struktury sprawdzania i analizowania wyników badań w humanistyce. • opracowywanie nowoczesnych form prezentacji wyników badań. • kształcenie nowoczesnego humanistycznego warsztatu badawczego |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | materiały do zajęć udostępniane są przez prowadzących |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca w trakcie zajęć, praca indywidualna poza godzinami kontaktowymi, opracowanie zadanego zagadnienia na ocenę, realizacja projektu |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 20 |
Skrócony opis: |
Cały moduł zajęć realizowany jest na 1 oraz 2 roku studiów, w ramach poszczególnych zajęć studenci poznawać będą różne narzędzia teoretyczne i praktyczne wykorzytywane do badania oraz projektowania komunikacji medialnej. |
Pełny opis: |
Cały moduł zajęć realizowany jest na 1 oraz 2 roku studiów, w ramach poszczególnych zajęć studenci poznawać będą różne narzędziateoretyczne i praktyczne wykorzytywane do badania oraz projektowania komunikacji medialnej. Poszczególne bloki zajęć omawiać będą: - narzędzia cyfrowej analizy danych kulturowych - programowanie mediów interaktywnych - widowiska wirtualne - technologie komercyjne - technologie open-source - opracowywanie i przygotowywanie warsztatu badawczego w naukach humanistycznych - metody wizualizacji wyników badań - multimedialne formy prezentacyjne - wirtualne bazy danych - opracowywanie dokumentacji - realizacja projektu artystycznego - użytkowe formy komunikacji medialnej - techniki nowych mediów - techniki interaktywne w sztuce i nauce - techniki dźwiękowe - realizacja projektu zespołowego - realizacja projektu indywidualnego |
Literatura: |
• Richard Colson, The Fundamentals of Digital Art, Lausanne 2007. • Tony Gibbs, The Fundamentals of Sonic Art and Sound Design, Lausanne 2007. • Manuel Lima, Visual Complexity: Mapping Patterns of Information, Princeton 2011. • Understanding Digital Humanities, ed. David M. Berry, Hampshire 2012. • Thomas Bartscherer, Roderick Coover, Switching Codes: Thinking Through New Technology in the Humanities and the Arts, Chicago 2011. • Ira Greenberg, Processing. Creative Coding and Computational Art, New York 2007. • Casey Reas, Ben Fry, Processing. A Programming Handbook for Visual Designers and Artists, MIT Press 2007. • Bruce Block, Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2010. • Scott Doorley, Scott Witthoft, Make Space. How to Set Space for Creative Collaboration, Willey 2012. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - posługiwać się wybranymi zagadnieniami z zakresu kultury mediów - korzystać z naukowych baz danych, selekcjonować informacje, opracowywać, udostępniać i twórczo wykorzystywać - przygotować dokumentację samodzielnego projektu naukowego, artystycznego, kulturalnego - Analizować poszczególne etapy pracy nad długoterminowym projektem, prowadzić ewaluację i korygować powstałe błędy - przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej - zainicjować i przygotować profesjonalny projekt na podstawie baz danych i źródeł naukowych - w sposób przejrzysty i zrozumiały prezentować wyniki własnych badań wykorzystując przy tym różne formy medialne - współpracować z grupie, prowadzić indywidualnie badania cząstkowych i wprowadzać ich najważniejsze wyniki do projektu zespołowego - wskazać i omówić współczesnych technologicznych, możliwych do badaniach humanistycznych - wynajdywać innowacyjne zjawiska we współczesnym życiu kulturalnym i naukowym - zdefiniować i omówić zastosowanie narzędzi technologicznych w sztuce XX i XXI wieku - wykorzystać podstawowe narzędzia cyfrowe w pracy zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, pracy zespołowej, projektach); - wartość merytoryczna i projekt prezentacji oraz sposób jej przedstawienia; - aktywność w czasie pracy zespołowej i umiejętność prezentowania wspólnie wypracowanych efektów - opracowanie zadanych zagadnień - zrealizowanie projektów indywidualnych i zespołowych - merytoryczna wartość projektu - prezentacja i obrona projektu końcowego Skala ocen: 5,0 – bardzo dobra znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, aktywny udział w zajęciach, pełne opracowanie dokumentacji i zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, przygotowanie prezentacji wyników badań 4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnie i zespołowo przygotowywanych projektach 4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mniejszy udział w realizacji projektów zespołowych 3,5 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań 3,0 – zadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, udział w zajęciach, opracowanie dokumentacji i zadowalające zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego, zadowalające przygotowanie prezentacji wyników badań, słabe umiejętności w posługiwaniu się omawianymi narzędziami, mały udział w realizacji projektów zespołowych 2,0 - niezadowalająca znajomość zagadnień realizowanych w czasie zajęć, brak aktywnego udział w zajęciach, nie zrealizowanie projektu indywidualnego i zespołowego |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.