Kino i teatr Europy Środkowo-Wschodniej - spec. komparatystyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-KTE-21PDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kino i teatr Europy Środkowo-Wschodniej - spec. komparatystyczna |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacji komparatystycznej dla X-S2-FilPol |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska, spec. komparatystyczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - zapoznanie się z wybranymi zagadnieniami z historii kina i teatru w Europie Środkowo-Wschodniej; - doskonalenie umiejętności interpretowania utworów filmowych i przedstawień teatralnych ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu kulturowego; - doskonalenie umiejętności porównywania wybranych zagadnień kulturowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka polskiego min. na poziomie B2. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Uniwersytecka UAM. Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - wykład, wykład konwersacyjny; - dyskusja nad prezentowanymi fragmentami filmów i przedstawień teatralnych; - praca samodzielna według wskazówek (wyszukiwanie informacji, przygotowanie krótkiej prezentacji itp.). |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do wybranych tematów kino i teatru krajów Europy Środkowo-Wschodniej. |
Literatura: |
W porządku alfabetycznym: Autorzy kina europejskiego. Red. G. Stachówna, J. Wojnicka, Kraków 2004. Autorzy kina europejskiego II. Red. A. Helman, A. Pitrus, Kraków 2005. Autorzy kina europejskiego III. Red. A. Helman, A. Pitrus, Kraków 2007. Autorzy kina europejskiego IV. Red. A. Helman, A. Pitrus, Kraków 2008. Płażewski Jerzy, Historia filmu 1895-2005. Warszawa 2005. Wachowski Jacek, Performans. Gdańsk 2011. Dokładną listę obowiązujących lektur podaje prowadzący zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - interpretować wybrane filmy i przedstawienia teatralne, odwołując się do kontekstu kulturowego; - posługiwać się wybranymi pojęciami z zakresu kina i teatru Europy Środkowo-Wschodniej; - krótko przedstawić dokonania wybranych twórców; - wskazać kilka źródeł informacji na temat kina i teatru w Europie Środkowo-Wschodniej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: - ocena aktywności i merytorycznej wartości wypowiedzi w trakcie zajęć; - ocena udziału w dyskusji; - ocena pracy zaliczeniowej. Kryteria oceniania: - aktywność w trakcie zajęci i udział w dyskusji; - poziom wiedzy i umiejętności zaprezentowane w pracy zaliczeniowej. |
Praktyki zawodowe: |
Patrz przedmiot "Praktyki zawodowe". |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.