Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreatywne aspekty reklamy - spec. komunikacja medialna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 03-KAR-22PDL
Kod Erasmus / ISCED: 15.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0320) Dziennikarstwo i informacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Kreatywne aspekty reklamy - spec. komunikacja medialna
Jednostka: Instytut Filologii Polskiej
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty obowiązkowe dla spec. komunikacja medialna (studia licencjackie)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia polska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cele modułu kształcenia:

- zapoznanie studentów z pespektywami rozwoju zawodowego w branży marketingowej,

- zdobycie wiedzy z dziedziny ekonomii i marketingu, która ma przełożenie na sposób komunikowania reklamowego o produkcie,

- zapoznanie się z leksyką branżową, którą posługują się agencje reklamowe i umiejętne posługiwanie się nią,

- pobudzenie kreatywności i otwarcie na nowe formy przedstawienia treści,

- zdobycie wiedzy na temat poligrafii reklamowej,

- zdobycie umiejętności tworzenia briefów reklamowych,

- znajomość narzędzi analitycznych (Google Analytics, platforma Google Adwords) pomagających ocenić skuteczność działań marketingowych

- zdobycie umiejętności tworzenia planów marketingowych.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład interakcyjny, metoda problemowa, studium przypadku, metaplan, burza mózgów, prezentacja multimedialna, projekt z użyciem komputera i Internetu.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

2

Pełny opis:

Treści programowe dla przedmiotu:

- narzędzia budowania marki; formy komunikacji reklamowej; szybka komunikacja marki z klientami,

- cykl życia produktu; wdrożenie nowego produktu na rynek,

- brief dla agencji reklamowej,

- poligrafia; nowoczesne techniki wydruku, formaty i sposoby przekazania treści,

- kampania outdoorowa w przestrzeni miasta,

- online marketing,

- zasady tworzenia grafiki do komunikacji reklamowej w internecie,

- miesięczny plan marketingowy, zarządzanie budżetem.

Literatura:

Zalecana literatura:

Janiszewska K., Korsak R. i inn., 2010, Wiedza o reklamie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa - Bielsko-Biała.

Kotler F., Caslione J., 2009, Chaos – zarządzanie i marketing w dobie turbulencji, MT Biznes, Warszawa.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2016, Marketing 3.0., MT Biznes, Warszawa.

Skowronek I., 2011, Marketing doświadczeń jako wyznacznik wizerunku i wartości przedsiębiorstwa, w: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr. 685, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi:

- tworzyć komunikaty reklamowe z uwzględnieniem specyfiki produktu, potrzeb klienta, sytuacji rynkowej i uwarunkowań ekonomicznych,

- stworzyć własne portfolio,

- wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii i marketingu do budowania skutecznych kampanii reklamowych,

- wdrażać nowatorskie rozwiązania komunikacyjne i marketingowe,

- posługiwać się wiedzą z zakresu komunikacji wizualnej,

- znać różne formy komunikacji reklamowej i umieć je zastosować,

- tworzyć plan marketingowy dla produktu,

- posługiwać się narzędziami e-marketingu.

Metody i kryteria oceniania:

Skala ocen:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita znajomość zagadnień związanych z komunikacją reklamową, marketingiem; znakomite umiejętności w tworzeniu nowych, kreatywnych form komunikacji reklamowej z wykorzystaniem wiedzy o tym, jak tworzy się spójny przekaz dostosowany do potrzeb marki, klienta i rynku; znakomite kompetencje personalne i społeczne przejawiające się w samodzielnym i kreatywnym podejściu do zadań, umiejętności nawiązywania współpracy, a zwłaszcza rozumienia potrzeb klienta i konsumenta, połączone z doskonałym wyczuciem stosowności użytych środków, oceny ich funkcjonalności oraz konsekwencja ich użycia.

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza z wyżej wymienionego zakresu; nieco mniejsze wymienione powyżej umiejętności; nieco mniejsze kompetencje personalne i społeczne.

dobry (db; 4,0): dobra wiedza z zakresu wskazanego wyżej; dobre umiejętności praktycznego jej zastosowania, dobre kompetencje w ocenie skuteczności tworzonych przekazów medialnych, mniejsza niż wyżej kreatywność.

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza z wyżej wymienionego zakresu; znacznie mniejsze umiejętności twórczego i samodzielnego jej wykorzystania, słabe kompetencje w ocenie społecznych i komunikacyjnych skutków posługiwania się określonymi narzędziami i środkami komunikacji.

dostateczny (dst; 3,0): liczne braki w opanowaniu pojęć z zakresu przedmiotu, słaba umiejętność posługiwania się nimi w praktyce, nie niosące jednak za sobą całkowitego braku możliwości wykonywania zadań przy wsparciu prowadzącego.

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza z zakresu określonego powyżej oraz będące tego następstwem dalsze braki w zakresie efektów kształcenia zdefiniowanych dla przedmiotu.

Kryteria oceniania:

- aktywność w trakcie zajęć (udział w rozmowach, w pracy zespołowej i indywidualnej);

- wartość merytoryczna i estetyczna projektów wykonywanych na zajęciach;

- jakość i zawodowa przydatność portfolio

- znajomość pojęć i treści z zakresu komunikacji kreatywnej i umiejętność posługiwania się nimi.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Krzesińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jakub Gilge
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jakub Gilge
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jakub Gilge
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)