Kreatywne aspekty reklamy - spec. komunikacja medialna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-KAR-22PDL |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Kreatywne aspekty reklamy - spec. komunikacja medialna |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty obowiązkowe dla spec. komunikacja medialna (studia licencjackie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - zapoznanie studentów z pespektywami rozwoju zawodowego w branży marketingowej, - zdobycie wiedzy z dziedziny ekonomii i marketingu, która ma przełożenie na sposób komunikowania reklamowego o produkcie, - zapoznanie się z leksyką branżową, którą posługują się agencje reklamowe i umiejętne posługiwanie się nią, - pobudzenie kreatywności i otwarcie na nowe formy przedstawienia treści, - zdobycie wiedzy na temat poligrafii reklamowej, - zdobycie umiejętności tworzenia briefów reklamowych, - znajomość narzędzi analitycznych (Google Analytics, platforma Google Adwords) pomagających ocenić skuteczność działań marketingowych - zdobycie umiejętności tworzenia planów marketingowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład interakcyjny, metoda problemowa, studium przypadku, metaplan, burza mózgów, prezentacja multimedialna, projekt z użyciem komputera i Internetu. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - narzędzia budowania marki; formy komunikacji reklamowej; szybka komunikacja marki z klientami, - cykl życia produktu; wdrożenie nowego produktu na rynek, - brief dla agencji reklamowej, - poligrafia; nowoczesne techniki wydruku, formaty i sposoby przekazania treści, - kampania outdoorowa w przestrzeni miasta, - online marketing, - zasady tworzenia grafiki do komunikacji reklamowej w internecie, - miesięczny plan marketingowy, zarządzanie budżetem. |
Literatura: |
Zalecana literatura: Janiszewska K., Korsak R. i inn., 2010, Wiedza o reklamie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa - Bielsko-Biała. Kotler F., Caslione J., 2009, Chaos – zarządzanie i marketing w dobie turbulencji, MT Biznes, Warszawa. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2016, Marketing 3.0., MT Biznes, Warszawa. Skowronek I., 2011, Marketing doświadczeń jako wyznacznik wizerunku i wartości przedsiębiorstwa, w: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr. 685, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi: - tworzyć komunikaty reklamowe z uwzględnieniem specyfiki produktu, potrzeb klienta, sytuacji rynkowej i uwarunkowań ekonomicznych, - stworzyć własne portfolio, - wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii i marketingu do budowania skutecznych kampanii reklamowych, - wdrażać nowatorskie rozwiązania komunikacyjne i marketingowe, - posługiwać się wiedzą z zakresu komunikacji wizualnej, - znać różne formy komunikacji reklamowej i umieć je zastosować, - tworzyć plan marketingowy dla produktu, - posługiwać się narzędziami e-marketingu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita znajomość zagadnień związanych z komunikacją reklamową, marketingiem; znakomite umiejętności w tworzeniu nowych, kreatywnych form komunikacji reklamowej z wykorzystaniem wiedzy o tym, jak tworzy się spójny przekaz dostosowany do potrzeb marki, klienta i rynku; znakomite kompetencje personalne i społeczne przejawiające się w samodzielnym i kreatywnym podejściu do zadań, umiejętności nawiązywania współpracy, a zwłaszcza rozumienia potrzeb klienta i konsumenta, połączone z doskonałym wyczuciem stosowności użytych środków, oceny ich funkcjonalności oraz konsekwencja ich użycia. dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza z wyżej wymienionego zakresu; nieco mniejsze wymienione powyżej umiejętności; nieco mniejsze kompetencje personalne i społeczne. dobry (db; 4,0): dobra wiedza z zakresu wskazanego wyżej; dobre umiejętności praktycznego jej zastosowania, dobre kompetencje w ocenie skuteczności tworzonych przekazów medialnych, mniejsza niż wyżej kreatywność. dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza z wyżej wymienionego zakresu; znacznie mniejsze umiejętności twórczego i samodzielnego jej wykorzystania, słabe kompetencje w ocenie społecznych i komunikacyjnych skutków posługiwania się określonymi narzędziami i środkami komunikacji. dostateczny (dst; 3,0): liczne braki w opanowaniu pojęć z zakresu przedmiotu, słaba umiejętność posługiwania się nimi w praktyce, nie niosące jednak za sobą całkowitego braku możliwości wykonywania zadań przy wsparciu prowadzącego. niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza z zakresu określonego powyżej oraz będące tego następstwem dalsze braki w zakresie efektów kształcenia zdefiniowanych dla przedmiotu. Kryteria oceniania: - aktywność w trakcie zajęć (udział w rozmowach, w pracy zespołowej i indywidualnej); - wartość merytoryczna i estetyczna projektów wykonywanych na zajęciach; - jakość i zawodowa przydatność portfolio - znajomość pojęć i treści z zakresu komunikacji kreatywnej i umiejętność posługiwania się nimi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Krzesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jakub Gilge | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jakub Gilge | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jakub Gilge | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.