Jak zabiegać o granty europejskie? (warsztaty) - spec. animacja kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-JZG-21PDL-E | Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Jak zabiegać o granty europejskie? (warsztaty) - spec. animacja kultury | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty specjalizacji animacja kultury |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | filologia polska |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - zapoznanie studentów z problematyką programu Horyzont 2020, jego rolą i sposobami podziału środków finansowych na badania rozwojowe, - przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalającej na przygotowanie aplikacji projektowej. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
||
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej. |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład, praca indywidualna poza godzinami kontaktowymi, dyskusja w grupach. |
||
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 5 |
||
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - Horyzont 2020 – informacje wstępne, - części aplikacji konkursowej oraz wymogi formalne i merytoryczne, które należy spełnić, aby móc aplikować, - terminologia konkursowa: Work Programme, Guide for Applicants, - jak przygotować kosztorys, budżet i plan pracy?, - przygotowywanie wniosków konkursowych – praca w zespołach projektowych, - prezentowanie przygotowanego projektu. |
||
Literatura: |
Zalecana literatura: http://wa.amu.edu.pl/wa/files/biuletyn_horyzont%202020.pdf |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi: - wyjaśnić, czym jest Horyzont 2020, w jaki sposób funkcjonuje i w jakich celach może być wykorzystywany, - napisać aplikację projektową zgodnie z aktualnie obowiązującymi regułami, zdefiniowanymi przez Komisję Europejską, - przygotować kosztorys, budżet i plan realizacji projektu badawczego, - zapoznać się z dokumentacją konkursową, przygotowaną przez inną, niż Komisja Europejska, instytucję publiczną lub prywatną i przygotować wniosek o dofinansowanie stażu/stypendium/projektu edukacyjnego/projektu badawczego, - wyjaśnić terminologię konkursową, stosowaną w programach europejskich. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość wiedzy w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy, wyróżniająca się umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy i własnych wniosków, płynących z ćwiczeń badawczych dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami w zakresie zdobytej w ramach zajęć wiedzy i umiejętności ich prezentacji dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: mniej dokładna wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy, słabsza umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy i zadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy (możliwe są drobne błędy merytoryczne i logiczne) i zadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza w zakresie terminologii konkursowej programu Horyzont 2020, poszczególnych części aplikacji, formułowania zadań badawczych, kosztorysu, budżetu i planu pracy (poważne błędy merytoryczne i logiczne) i niezadowalająca umiejętność prezentowania zdobytej wiedzy Kryteria oceniania: - ocena aktywności w trakcie zajęć, - ocena pracy pisemnej (projektu), - ocena prezentacji przygotowanych przez studenta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Junkiert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Junkiert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Junkiert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.