Warsztat bezpieczeństwa osobistego 11-WBO-11-n
Konwersatorium (KON)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Posiada odpowiednią wiedzę teoretyczną związaną z bezpieczeństwem osobistym Charakteryzować organy bezpieczeństwa oraz potrafi poinformować odpowiedni z nich w określonej sytuacji zagrożenia Zareagować w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia oraz posiada umiejętność negocjacji Przeciwdziałać sytuacjom zagrożenia bezpośredniego dzięki poznanym technikom samoobrony |
||
Metody i kryteria oceniania: |
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
||
Zakres tematów: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja P-pisemne sprawdzenie wiedzy, F-dyskusja wykład, dyskusja, praca w grupie P-pisemne sprawdzenie wiedzy,F-prezentacja wykład, dyskusja pisemne sprawdzenie wiedzy pokaz, objaśnienie technik samoobrony praktyczne sprawdzenie poznanych technik samoobrony |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Michał Marciniak | 31/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.