Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

komunikacja europejska (IKE Gniezno) (profil praktyczny)

Informacje o programie studiów

Kod: S2-KE
Nazwa: komunikacja europejska (IKE Gniezno) (profil praktyczny)
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: studia drugiego stopnia
Czas trwania: 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu Kierunki: komunikacja europejska
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Instytut Kultury Europejskiej (od 1961/1962) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główne toki nauczania

Pozostałe toki nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

Szczegółowe zasady przyjęć na dany kierunek studiów określa Uchwała Senatu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w sprawie warunków i trybów rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium na kierunku komunikacja europejska (IKE)
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent komunikacji europejskiej posiada ugruntowaną wiedzę z dziedziny nauk humanistycznych w zakresie nauki o kulturze i religii, ze szczególnym uwzględnieniem nauk o komunikacji międzyludzkiej, języku, funkcjonowaniu mediów tradycyjnych oraz Internetu. Rozumie zasady działania różnych instytucji życia publicznego, szczególnie ich uwarunkowania kulturowe oraz instytucjonalne.

W ramach specjalności kultura w mediach, absolwent zdobył wiedzę i umiejętności w zakresie analizy i interpretacji zjawisk kulturowych oraz ich reprezentacji w mediach. Potrafi krytycznie oceniać treści medialne, zrozumieć ich wpływ na odbiorców oraz skutecznie korzystać z różnorodnych form komunikacji medialnej.

Absolwent komunikacji europejskiej posiada umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Potrafi budować efektywne relacje interpersonalne, umiejętnie wykorzystuje w tym celu najnowsze narzędzia komunikacyjne. Dzięki otwartemu, interdyscyplinarnemu kształceniu posiada kompetencje do pracy w zespołach kreatywnych, do zarządzania tymi zespołami oraz ich tworzenia (np. start-up). Posiada także kompetencje, ułatwiające budowanie efektywnych relacji interpersonalnych w kontaktach bezpośrednich i medialnych, w sytuacji prywatnej i zawodowej, w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Umiejętności w zakresie budowania dialogu interkulturowego pozwalają absolwentowi podjąć pracę w instytucjach publicznych oraz w firmach, w których problem komunikacji kulturowej jest istotny. Zdobyta wiedza umożliwia mu znalezienie pracy w instytucjach kultury, mediach internetowych i tradycyjnych oraz w agencjach marketingowych i Public Relations. Przygotowuje go także do wykonywania najnowszych zawodów wygenerowanych w przestrzeni medialnej (bloger, influencer, kreator aplikacji, itp.). Zdobyte w czasie studiów wiedza, umiejętności, kompetencje pozwalają mu zrozumieć dynamicznie zmieniający się globalny rynek pracy i znaleźć satysfakcjonującą pracę. Absolwent studiów magisterskich jest gotów do podjęcia studiów III stopnia oraz do nieustannego uczenia się, zyskując podstawy wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędne w dalszym rozwoju intelektualnym i naukowym.

Dalsze studia:

studia doktoranckie, studia podyplomowe

ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)