Ethnography in consumer research
General data
Course ID: | 24-SODL-EBK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Ethnography in consumer research |
Name in Polish: | Etnografia w badaniach konsumenckich |
Organizational unit: | Faculty of Sociology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych (in Polish) Przedmioty na semestrze V socjologii I stopnia (in Polish) Przedmioty na Wydziale Socjologii |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Socjologia |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) przekazanie wiedzy z zakresu kulturowych badań konsumenckich przekazanie wiedzy na temat wykorzystania metod etnograficznych w badaniach konsumenckich Rozwinięcie umiejętności stosowania wiedzy etnograficznej w badaniach konsumenckich wyrobienie umiejętności planowania i realizowania etnograficznych badań konsumenckich Wyrobienie umiejętności organizowania różnych rodzajów badań konsumenckich w terenie |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) 08-DODL-EBK |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Potwierdzona wiedza i umiejętności z zakresu jakościowych metod badań socjologicznych |
Information on where to find course materials: | (in Polish) TEAMS, USOS |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Dyskusja Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych. Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku. |
Full description: |
(in Polish) Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów. |
Bibliography: |
(in Polish) • Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. • Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta • Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne • Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich • Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich • Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student posiada wiedzę o zastosowaniu etnografii w badaniach konsumenckich Zna najważniejsze metody badawcze stosowane w badaniach konsumenckich Definiuje rodzaje stosowanych etnograficznych metod badawczych Planuje etnograficzne badania konsumenckie Opisuje zachowania konsumenckie z perspektywy etnografii Przeprowadza etnograficzne badania konsumenckie Prezentuje i argumentuje postawione tezy Współpracuje w zespole |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Za każde zadanie (wywiady, obserwacje) student otrzymuje ocenę (w skali od 2 do 5). Raport końcowy jest oceniany w skali od 2 do 5. Kryteria: bardzo dobry (bdb; 5,0):przygotowanie w terminie wszystkich zadań, uwzględnienie uwag nauczyciela, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, obecność na zajęciach, plus aktywność dobry plus (+db; 4,5):realizacja wszystkich zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, nieobecności na trzech zajęciach, plus aktywność dobry (db; 4,0):przygotowanie większości zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o poprawnej strukturze, nieobecność na trzech zajęciach, plus aktywność dostateczny plus (+dst; 3,5):niedotrzymywanie terminów w wykonywaniu zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, cztery nieobecności na zajęciach, plus aktywność dostateczny (dst; 3,0):nieterminowe wykonywanie zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, brak obecności na więcej niż 4 zajęciach, brak aktywności niedostateczny (ndst; 2,0):nieterminowe wykonywanie zadań lub ich niedostarczenie w ogóle, brak raportu lub przygotowanie z rażącymi brakami, więcej niż 4 nieobecności, brak aktywności |
Practical placement: |
(in Polish) - |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Ziółkowska | |
Group instructors: | Magdalena Ziółkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Ziółkowska | |
Group instructors: | Magdalena Ziółkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module learning aims: | (in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych. |
|
Short description: |
(in Polish) Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku. |
|
Full description: |
(in Polish) Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. • Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta • Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne • Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich • Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich • Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1 |
|
Notes: |
(in Polish) - |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Ziółkowska | |
Group instructors: | Magdalena Ziółkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module learning aims: | (in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych. |
|
Short description: |
(in Polish) Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku. |
|
Full description: |
(in Polish) Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. • Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta • Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne • Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich • Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich • Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1 |
|
Notes: |
(in Polish) - |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Ziółkowska | |
Group instructors: | Magdalena Ziółkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module learning aims: | (in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych. |
|
Short description: |
(in Polish) Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku. |
|
Full description: |
(in Polish) Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą. • Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta • Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne • Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich • Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich • Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1 |
|
Notes: |
(in Polish) - |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.