Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Ethnography in consumer research

General data

Course ID: 24-SODL-EBK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Ethnography in consumer research
Name in Polish: Etnografia w badaniach konsumenckich
Organizational unit: Faculty of Sociology
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
(in Polish) Przedmioty na semestrze V socjologii I stopnia
(in Polish) Przedmioty na Wydziale Socjologii
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Socjologia

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) przekazanie wiedzy z zakresu kulturowych badań konsumenckich

przekazanie wiedzy na temat wykorzystania metod etnograficznych w badaniach konsumenckich

Rozwinięcie umiejętności stosowania wiedzy etnograficznej w badaniach konsumenckich

wyrobienie umiejętności planowania i realizowania etnograficznych badań konsumenckich

Wyrobienie umiejętności organizowania różnych rodzajów badań konsumenckich w terenie

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) 08-DODL-EBK

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Potwierdzona wiedza i umiejętności z zakresu jakościowych metod badań socjologicznych

Information on where to find course materials:

(in Polish) TEAMS, USOS

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca w grupach

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 2

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych. Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku.

Full description: (in Polish)

Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów.

Bibliography: (in Polish)

• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą.

• Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta

• Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne

• Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich

• Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich

• Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1

Learning outcomes: (in Polish)

Student posiada wiedzę o zastosowaniu etnografii w badaniach konsumenckich

Zna najważniejsze metody badawcze stosowane w badaniach konsumenckich

Definiuje rodzaje stosowanych etnograficznych metod badawczych

Planuje etnograficzne badania konsumenckie

Opisuje zachowania konsumenckie z perspektywy etnografii

Przeprowadza etnograficzne badania konsumenckie

Prezentuje i argumentuje postawione tezy

Współpracuje w zespole

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Za każde zadanie (wywiady, obserwacje) student otrzymuje ocenę (w skali od 2 do 5). Raport końcowy jest oceniany w skali od 2 do 5.

Kryteria:

bardzo dobry (bdb; 5,0):przygotowanie w terminie wszystkich zadań, uwzględnienie uwag nauczyciela, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, obecność na zajęciach, plus aktywność

dobry plus (+db; 4,5):realizacja wszystkich zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o właściwej strukturze, wybór odpowiedniej literatury, nieobecności na trzech zajęciach, plus aktywność

dobry (db; 4,0):przygotowanie większości zadań w wyznaczonych terminach, przygotowanie raportu o poprawnej strukturze, nieobecność na trzech zajęciach, plus aktywność

dostateczny plus (+dst; 3,5):niedotrzymywanie terminów w wykonywaniu zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, cztery nieobecności na zajęciach, plus aktywność

dostateczny (dst; 3,0):nieterminowe wykonywanie zadań, przygotowanie raportu z błędami w strukturze, brak obecności na więcej niż 4 zajęciach, brak aktywności

niedostateczny (ndst; 2,0):nieterminowe wykonywanie zadań lub ich niedostarczenie w ogóle, brak raportu lub przygotowanie z rażącymi brakami, więcej niż 4 nieobecności, brak aktywności

Practical placement: (in Polish)

-

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Magdalena Ziółkowska
Group instructors: Magdalena Ziółkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Magdalena Ziółkowska
Group instructors: Magdalena Ziółkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module learning aims:

(in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych.

Short description: (in Polish)

Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku.

Full description: (in Polish)

Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów.

Bibliography: (in Polish)

• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą.

• Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta

• Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne

• Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich

• Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich

• Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1

Notes: (in Polish)

-

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Magdalena Ziółkowska
Group instructors: Magdalena Ziółkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module learning aims:

(in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych.

Short description: (in Polish)

Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku.

Full description: (in Polish)

Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów.

Bibliography: (in Polish)

• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą.

• Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta

• Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne

• Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich

• Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich

• Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1

Notes: (in Polish)

-

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Magdalena Ziółkowska
Group instructors: Magdalena Ziółkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module learning aims:

(in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie podstawowych umiejętności przygotowywania, prowadzenia, opracowywania i analizy badań etnograficznych.

Short description: (in Polish)

Studenci w trakcie zajęć realizują zadania (etnograficzne badania terenowe) polegające na zbadaniu zwyczajów związanych z użytkowaniem określonych produktów lub usług dostępnych na rynku.

Full description: (in Polish)

Tematykę badań student wybiera samodzielnie. Zadania cząstkowe obejmują między innymi: realizację fokusów konsumenckich, wywiady indywidualne pogłębione, wywiady z użyciem komunikatora internetowego, wywiady z użyciem kamerki internetowej, obserwacje jawne i ukryte, technikę "tajemniczego klienta". Zadania cząstkowe są bazą dla raportu końcowego, który stanowi analizę i syntezę uzyskanych wyników badań terenowych. Raport powinien zawierać także ewentualne rekomendacje dla producentów.

Bibliography: (in Polish)

• Hoffmann K., Płatek M., Skrzydlewski W. (red.) (1990). Badania etnograficzne w kraju i za granicą.

• Próchniak E., Zygadło J. (1998). Ochrona konkurencji i konsumenta

• Mruk H. (red.) (2008). Marketing – zagadnienia współczesne

• Jachnis A. (2007). Psychologia konsumenta: psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich

• Patrzałek W. (2004). Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich

• Patrycki S. (red.) (2004). Człowiek i rynek, t.1

Notes: (in Polish)

-

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)