Biological Basis of Behavior
General data
Course ID: | 23-PSZ5-BPZ |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Biological Basis of Behavior |
Name in Polish: | Biologiczne podstawy zachowań |
Organizational unit: | Faculty of Psychology and Cognitive Science |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Psychologii i Kognitywistyki (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych (in Polish) Przedmioty na II semestrze psychologii niestacjonarnej (in Polish) Przedmioty na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki (in Polish) Przedmioty na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki - tryb niestacjonarny |
ECTS credit allocation (and other scores): |
7.00
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Psychologia |
Cycle of studies: | long-cycle studies |
Module learning aims: | (in Polish) Dostarczenie wiedzy z zakresu budowy i funkcji układu nerwowego Wykształcenie umiejętności komunikowania się z przedstawicielami nauk medycznych w zakresie wiedzy o układzie nerwowym i jego funkcjach |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) wiedza na poziomie szkoły średniej o budowie komórki nerwowej |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały do zajęć umieszczone są w dedykowanym zespole Teams |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Metoda analizy przypadków Demonstracje dźwiękowe i/lub video |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 45 Przygotowanie do zajęć 30 Czytanie wskazanej literatury 50 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 50 SUMA GODZIN 175 |
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Blakemore, S. J., Frith, U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wydawnictwo UJ, s. 1-37, 69-82. ‒ Borkowska, A. R. (2006). Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych. W: A. R. Borkowska, Ł. Domańska (red.), Neuropsychologia kliniczna dziecka (s. 13-30). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ‒ Cozolino, L. J. (2004). Neuronauka w psychoterapii. Budowa i przebudowa ludzkiego mózgu. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, s. 9-25, 74-87. ‒ Edelman, G. M. (1998). Przenikliwe powietrze, jasny ogień. O materii umysłu. Warszawa: PIW, s. 78-102. ‒ Gołąb, B. K. (2009). Anatomia czynnościowa ośrodkowego układu nerwowego. Warszawa: PZWL, cały rozdz. II. Rozwój osobniczy ośrodkowego układu nerwowego, rozdz. III. Podział układu nerwowego (od początku do podrozdz. Kresomózgowie nieparzyste wyłącznie), rozdz. V. Zarys anatomii rdzenia kręgowego (od początku do podrozdz. Budowa wewnętrzna rdzenia kręgowego wyłącznie), cały rozdz. VIII. Unaczynienie mózgowia i rdzenia kręgowego, część Czucie, cały rozdz. I. Drogi i ośrodki nerwowe czucia ‒ Grabowska, A., Jaśkowski, P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 2, s. 581-642). Gdańsk: GWP, s. 590-598, 626-634. ‒ Kaczmarek, B. L. J. (2009). Mózg a umysł. W: Ł. Domańska, A. R. Borkowska (red.), Podstawy neuropsychologii klinicznej (s. 23-40). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 30-33. ‒ Kądzielawa, D. (2003). Neuropsychologia kliniczna: charakterystyka dyscypliny (s. 649-662). W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. III). Gdańsk: GWP, s. 649-650, 655-658. ‒ Pąchalska, M. (2007). Neuropsychologia kliniczna. Urazy mózgu. Tom 1. Warszawa: PWN, s. 29-76, 60-61, 101-110, 116-122, 138-141, 159-161. ‒ Wygotski, L. S. (1971). Problem rozwoju i rozpadu wyższych funkcji psychicznych. W: L. S. Wygotski, Wybrane prace psychologiczne (s. 489-507). Warszawa: PWN. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: Posługuje się refleksyjnie wiedzą na temat budowy układu nerwowego i jego organizacji funkcjonalnej, a także podstawowymi pojęciami z zakresu neuronauki Potrafi w oparciu o wiedzę o organizacji funkcjonalnej układu nerwowego oraz koncepcje związku struktura funkcja opisywać zaburzenia czynności poznawczych Umie współpracować z innymi osobami pracując nad danymi dotyczącymi budowy i funkcji mózgu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny (test) Próg oceny pozytywnej: 51% maksymalnej liczby punktów Szczegółowe kryteria oceniania podane są dla danego cyklu dydaktycznego |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 45 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Sławomir Jabłoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 45 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Sławomir Jabłoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 45 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Sławomir Jabłoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 45 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.