Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

English II

General data

Course ID: 17-DJOBLI2-JA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: English II
Name in Polish: Język angielski II
Organizational unit: AMU Nadnotecki Institute in Piła
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Technologie Informacyjne

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) - rozwijanie umiejętności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim

- przygotowanie do prowadzenia dyskusji w j. ang., wyrażania swojego stanowiska na wybrany temat

- rozumienie tekstów pisanych

- rozumienie ze słuchu

- umiejętność pisania np. listu, podania o pracę, itp. (rejestr formalny I nieformalny)

- poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i ich stosowanie w praktyce

Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Moodle

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Information on where to find course materials:

(in Polish) Podręczniki obowiązkowe i uzupełniające dostępne są w większości księgarni językowych w Poznaniu i w Polsce; kilkanaście egzemplarzy dostępnych jest do wypożyczenia i korzystania na miejscu w bibliotece Szkoły Językowej UAM; wybrane materiały i komponenty kursu udostępniane są dodatkowo na Platformie Moodle Szkoły Językowej.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Inne (jakie?) - dyktanda, tłumaczenia tekstów, analiza prac pisemnych

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 1

Full description: (in Polish)

-Czasy gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych czynności osadzonych w czasie (Present Simple and Present Continuous, Past Simple and Past Continuous, Present Perfect and Present Perfect Continuous, Past Perfect, formy wyrażania przyszłości

-Inne struktury gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych treści i opinii (np. czasowniki modalne, przymiotniki, strona bierna, zdania warunkowe, mowa zależna)

-Słownictwo dotyczące życia codziennego (jedzenie, podróże, zainteresowania, edukacja, zakupy, pieniądze, technologia)

-Słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem studenta (dom, rodzina, studia, praca)

-Strategie efektywnego czytania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów

-Strategie efektywnego czytania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą

-Strategie efektywnego słuchania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów

-Strategie efektywnego słuchania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą

-Strategie komunikacyjne np. negocjowanie znaczenia, prośba o powtórzenie, opisywanie w sytuacji nieznajomości słów itp.

-Wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, opisy, wyrażanie opinii, wyrażanie zgody, brak zgody, pytania o pozwolenie, skargi itp.

-Słownictwo branżowe – architektura komputerowa, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne, bezpieczeństwo danych, bazy danych, sieci komputerowe, sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain itp.

Bibliography: (in Polish)

Obowiązkowa:

• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermedia-te – fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP)

• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermediate – fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP)

• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Chomacki, K. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP)

• Latham-Koenig, C., Oxenden. C., Chomacki, K. & Hudson, J. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP)

• Liz and John Soars and Paul Hancock. Headway upper- intermediate -5th edition, Oxford University Press (OUP)-students’ book and online practice

• Glendinning E.C., McEwan J. 2016. Oxford English for Information Technology, Oxford University Press (OUP)

• Błaszczyk, B., 2017. English 4 IT. Helion

Uzupełniająca:

• Murphy, R. 2015. Essential Grammar in Use – (fourth edition). Cambridge: (CUP)

• Hewings, M. 2013. Advanced Grammar in Use – intermediate (third edition). Cambridge: (CUP)

• Vince,M. 2014. First Certificate Language Practice (Macmillan)

• Evans, V.2015. FCE Use of English 1 (Express Publishing)

• Słowniki

Learning outcomes: (in Polish)

-Student zna i stosuje poznane i utrwalone słownictwo ogólne i tematyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy.

-Student zna i poprawnie stosuje poznane i utrwalone reguły gramatyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy.

-Student potrafi formułować komunikaty werbalne i pisemne w obrębie poznanych zagadnień, wyrazić swój pogląd, stanowisko, formułować wnioski i zadawać pytania, adekwatnie do poziomu zaawansowania językowego.

-Student zna słownictwo branżowe i potrafi je stosować. Poprawnie wykonuje zadania polegające na implementacji wiedzy oraz dokonuje przekładu tekstu fachowego.

-Student rozwija swoją wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego, zna elementy historii, kultury, obyczajowość.

-Student posiada rozwiniętą umiejętność globalnego i szczegółowego rozumienia ze słuchu tekstów autentycznych. Student rozumie globalnie i szczegółowo teksty czytane, dotyczące omawianych tematów.

-Student posiada umiejętność komunikacji słownej i pisemnej w języku angielskim, adekwatnie do rodzaju sytuacji komunikacyjnej (życie zawodowe, codzienne).

-Student wykorzystuje swój potencjał wiedzy i umiejętności językowych w praktyce. Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz ma umiejętność samokształcenia się w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod.

-Student z zaangażowaniem wykorzystuje czas zajęć na pracę wspólną, w grupach, a także indywidualną. Posiada zdolność do pracy w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z podejmowanymi zadaniami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny

Egzamin ustny

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Test

Skala ocen w % Ocena Kryteria

0-59 2 - Niedostateczna niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe - poniżej poziomu

60-69 3 - Dostateczna zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale ze znacznymi niedociągnięciami i błędami

70-75 3,5 - Dostateczna plus zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale z pewnymi niedociągnięciami

76-85 4 - Dobra dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe

86-90 4,5 - Dobra plus bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe

91-100 5 - Bardzo dobra znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje językowe

Test końcowy z ćwiczeń – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna

Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna

Dodatkowo:

- Kolokwia cząstkowe na początku zajęć

- Przygotowanie prezentacji

- Opracowanie i zaprezentowanie tekstu specjalistycznego

- Aktywność na zajęciach

- Obecność na zajęciach

- Prace pisemne

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: Anna Kwaśniewska, Renata Sójka
Group instructors: Anna Kwaśniewska, Renata Sójka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: Renata Sójka
Group instructors: Renata Sójka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: Anna Kwaśniewska, Renata Sójka
Group instructors: Anna Kwaśniewska, Renata Sójka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: Anna Kwaśniewska
Group instructors: Anna Kwaśniewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)