English I
General data
Course ID: | 17-DJOBLI1-JA |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | English I |
Name in Polish: | Język angielski I |
Organizational unit: | AMU Nadnotecki Institute in Piła |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | English |
Major: | (in Polish) Technologie Informacyjne |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - rozwijanie umiejętności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim - przygotowanie do prowadzenia dyskusji w j. ang., wyrażania swojego stanowiska na wybrany temat - rozumienie tekstów pisanych - rozumienie ze słuchu - umiejętność pisania np. listu, podania o pracę, itp. (rejestr formalny I nieformalny) - poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i ich stosowanie w praktyce |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Moodle |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Podręczniki obowiązkowe i uzupełniające dostępne są w większości księgarni językowych w Poznaniu i w Polsce; kilkanaście egzemplarzy dostępnych jest do wypożyczenia i korzystania na miejscu w bibliotece Szkoły Językowej UAM; wybrane materiały i komponenty kursu udostępniane są dodatkowo na Platformie Moodle Studium językowego. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Inne (jakie?) - dyktanda, tłumaczenia tekstów, analiza prac pisemnych |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 1 |
Full description: |
(in Polish) -Czasy gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych czynności osadzonych w czasie (Present Simple and Present Continuous, Past Simple and Past Continuous, Present Perfect and Present Perfect Continuous, Past Perfect, formy wyrażania przyszłości -Inne struktury gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych treści i opinii (np. czasowniki modalne, przymiotniki, strona bierna, zdania warunkowe, mowa zależna) -Słownictwo dotyczące życia codziennego (jedzenie, podróże, zainteresowania, edukacja, zakupy, pieniądze, technologia) -Słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem studenta (dom, rodzina, studia, praca) -Strategie efektywnego czytania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów -Strategie efektywnego czytania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą -Strategie efektywnego słuchania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów -Strategie efektywnego słuchania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą -Strategie komunikacyjne np. negocjowanie znaczenia, prośba o powtórzenie, opisywanie w sytuacji nieznajomości słów itp. -Wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, opisy, wyrażanie opinii, wyrażanie zgody, brak zgody, pytania o pozwolenie, skargi itp. -Słownictwo branżowe – architektura komputerowa, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne, bezpieczeństwo danych, bazy danych, sieci komputerowe, sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain itp. |
Bibliography: |
(in Polish) Obowiązkowa: • Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermedia-te – fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP) • Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermediate – fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP) • Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Chomacki, K. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP) • Latham-Koenig, C., Oxenden. C., Chomacki, K. & Hudson, J. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP) • Liz and John Soars and Paul Hancock. Headway upper- intermediate -5th edition, Oxford University Press (OUP)-students’ book and online practice • Glendinning E.C., McEwan J. 2016. Oxford English for Information Technology, Oxford University Press (OUP) • Błaszczyk, B., 2017. English 4 IT. Helion Uzupełniająca: • Murphy, R. 2015. Essential Grammar in Use – (fourth edition). Cambridge: (CUP) • Hewings, M. 2013. Advanced Grammar in Use – intermediate (third edition). Cambridge: (CUP) • Vince,M. 2014. First Certificate Language Practice (Macmillan) • Evans, V.2015. FCE Use of English 1 (Express Publishing) • Słowniki |
Learning outcomes: |
(in Polish) -Student zna i stosuje poznane i utrwalone słownictwo ogólne i tematyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy. -Student zna i poprawnie stosuje poznane i utrwalone reguły gramatyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy. -Student potrafi formułować komunikaty werbalne i pisemne w obrębie poznanych zagadnień, wyrazić swój pogląd, stanowisko, formułować wnioski i zadawać pytania, adekwatnie do poziomu zaawansowania językowego. -Student zna słownictwo branżowe i potrafi je stosować. Poprawnie wykonuje zadania polegające na implementacji wiedzy oraz dokonuje przekładu tekstu fachowego. -Student rozwija swoją wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego, zna elementy historii, kultury, obyczajowość. -Student posiada rozwiniętą umiejętność globalnego i szczegółowego rozumienia ze słuchu tekstów autentycznych. Student rozumie globalnie i szczegółowo teksty czytane, dotyczące omawianych tematów. -Student posiada umiejętność komunikacji słownej i pisemnej w języku angielskim, adekwatnie do rodzaju sytuacji komunikacyjnej (życie zawodowe, codzienne). -Student wykorzystuje swój potencjał wiedzy i umiejętności językowych w praktyce. Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz ma umiejętność samokształcenia się w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod. -Student z zaangażowaniem wykorzystuje czas zajęć na pracę wspólną, w grupach, a także indywidualną. Posiada zdolność do pracy w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z podejmowanymi zadaniami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny Egzamin ustny Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Test Skala ocen w % Ocena Kryteria 0-59 2 - Niedostateczna niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe - poniżej poziomu 60-69 3 - Dostateczna zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale ze znacznymi niedociągnięciami i błędami 70-75 3,5 - Dostateczna plus zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale z pewnymi niedociągnięciami 76-85 4 - Dobra dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe 86-90 4,5 - Dobra plus bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe 91-100 5 - Bardzo dobra znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje językowe Test końcowy z ćwiczeń – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna Dodatkowo: - Kolokwia cząstkowe na początku zajęć - Przygotowanie prezentacji - Opracowanie i zaprezentowanie tekstu specjalistycznego - Aktywność na zajęciach - Obecność na zajęciach - Prace pisemne |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Renata Sójka | |
Group instructors: | Renata Sójka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Anna Kwaśniewska | |
Group instructors: | Anna Kwaśniewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
TH FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Anna Kwaśniewska | |
Group instructors: | Anna Kwaśniewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Anna Kwaśniewska | |
Group instructors: | Anna Kwaśniewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.