Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Fundamentals of management

General data

Course ID: 17-DFAK-IP3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Fundamentals of management
Name in Polish: Podstawy zarządzania
Organizational unit: AMU Nadnotecki Institute in Piła
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

elective

Major:

(in Polish) Technologie informatyczne

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Przekazanie studentom/kom podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania . Rozwijanie umiejętności identyfikowania i analizowania zjawisk/ problemów występowania w obszarze zarządzania organizacją/ przedsiębiorstwem oraz wykorzystania dostępnych narzędzi do rozwiązania tych problemów. Kształtowanie postaw kooperatywnych oraz kompetencji przygotowujących do pracy na stanowisku menadżerskim lub/ i kierowniczym.

Year of studies (where relevant):

Year 3

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) brak

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład problemowy

Dyskusja, debata oksfordzka

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Uczenie problemowe (Problem-based learning)

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Metoda ćwiczeniowa


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 4

Full description: (in Polish)

Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:

Definiowanie organizacji (atrybuty, elementy); Definicja i elementy organizacja zrównoważonej. Rodzaje organizacji.

Istota zarządzania organizacją. Funkcje zarządzania.

Identyfikacja otoczenia organizacji. Analizy elementów otoczenia.

Planowanie w organizacji: istota, proces planowania, rodzaje planów, bariery planowania.

Planowanie strategiczne: pojęcie i elementy strategii, analiza SWOT.

Podejmowanie decyzji w organizacji – istota, proces podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, grupowe, indywidualne podejmowanie decyzji, ich wady i zalety.

Struktury organizacyjne: istota, elementy konstrukcyjne struktur organizacyjnych, rodzaje struktur organizacyjnych

Komunikacja w organizacji – istota komunikowania, proces komunikowania, rodzaje komunikowania, bariery komunikowania.

Kierowanie i style kierowania – istota władzy, nurty, modele stylów kierowania.

Różnorodność (kulturowa) współczesnej organizacji

Zmian w organizacji. Determinanty zmiany.

Analiza przypadków (case study)- zgodnie z tematyką zajęć

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU

student/ka:

zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania, w tym: misja, wizja, cele, strategia, rodzaje struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna,

zna i rozumie podstawowe funkcje zarządzania oraz problemy wynikające z wpływu otoczenia na organizację

zna podstawowe zjawiska gospodarcze i współczesne trendy w zarządzaniu zrównoważoną organizacją

potrafi wyszukiwać informacje w oparciu o literaturę przedmiotu w uporządkowany sposób zaprezentować informacje dotyczące struktur i kultury organizacyjnej podmiotu gospodarczego

potrafi identyfikować i interpretować problemy wynikające z zarządzania organizacją pracując indywidualnie i w zespole, w tym w zespole różnorodnym

dostrzega zależności przyczynowo-skutkowe w realizacji postawionych celów w zrównoważonej organizacji i wykorzystuje wiedzę z zakresu przedmiotu, proponuje rozwiązywania problemów zastanych w organizacjach, przyjmując postawę krytyczną

jest gotowa/y do rozwijania umiejętności zarządzania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin ustny

Kolokwium ustne

Prezentacja multimedialna

debata oksfordzka (praca w grupach)

Analiza case study, dyskusja

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kłos
Group instructors: Monika Kłos
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kłos
Group instructors: Monika Kłos
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kłos
Group instructors: Monika Kłos
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
laboratory - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kłos
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
laboratory - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)