Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Legal Context of Interpersonal Communication

General data

Course ID: 16-kpkm-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Legal Context of Interpersonal Communication
Name in Polish: Konteksty prawne komunikacji międzyludzkiej
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Major:

(in Polish) komunikacja europejska

Module learning aims:

(in Polish) Celem zajęć jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów problematyki ochrony dóbr osobistych, prawem do informacji publicznej i innych prawnych aspektów związanych z komunikacją i komunikowaniem.

Year of studies (where relevant):

Year 2

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) brak

Information on where to find course materials:

(in Polish) Biblioteka IKE

materiały przekazywane studentom drogą elektroniczną

elektroniczne bazy aktów prawnych


Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish)

1. Wykład połączony z prezentacją multimedialną.

2. Wykład połączony z dyskusją.

3. Wykład wraz z prezentacją materiałów multimedialnych opracowanych przez studenta.

4. film

5. analiza aktów prawnych,

6. dyskusja,

7. analiza jakościowa Biuletynu Informacji Publicznej (wybrane instytucje)


Short description: (in Polish)

1. Prawo do informacji publicznej

2. Koncepcja prawna ochrony dóbr osobistych

3. Dobra osobiste osób fizycznych (godność, cześć, prywatność, wizerunek, korespondencja,)

4. Wolność prasy

5. Wolność akademicka

6. Plagiat

7. Ochrona dóbr uczestników postępowania sadowego

8. Naruszenie dóbr osobistych w Internecie

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia dotyczą problematyki bardzo żywo dyskutowanej zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach, stanowiącej przedmiot licznych procesów oraz orzeczeń sądowych. Przedmiotem zajęć będzie próba poszukania kompromisu między wolnością dziennikarskiej wypowiedzi i wypełnianiem informacyjnych funkcji mediów w społeczeństwie demokratycznym - z jednej strony - a poszanowaniem dóbr osobistych człowieka - z drugiej.

Bibliography: (in Polish)

Media a dobra osobiste, red J. Bart, R. Markiewicz

Bryc W., Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 5-6/2001.

Poźniak- Niedzielska M, Szczotka J., Mozgawa M. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Bydgoszcz - Warszawa - Lublin 2007

D. Żak, Informacja publiczna w świetle prawa, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, 14(1/2011), http://www.kul.pl/files/19/PPE_14.pdf

T., Sudoł. Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, 14(1/2011)http://www.kul.pl/files/19/PPE_14.pdf

A.Rogacka-Łukasik, Naruszenie dóbr osobistych w Internecie, Roczniki Prawa i Administracji, rok XII

Ustawa Prawo do informacji publicznej http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20011121198/U/D20011198Lj.pdf

• Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. 1993 Nr 47 poz. 211, Tekst ujednolicony.

• Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883, Tekst ujednolicony.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu student:

rozpoznaje rodzaj naruszonego dobra

analizuje pojęcie dobra i prawa osobistego

rozumie znaczenie ochrony dóbr osobistych

rozumie i wie jakie ma prawa w zakresie Prawa do informacji publicznej

ma świadomość czym jest i jakie są konsekwencje popełniania plagiatu

wyjaśnia zasady udzielania ochrony poszczególnym dobrom

krytycznie odnosi się do prezentowanych przypadków naruszeń praw osobistych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę

5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje.

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje.

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje.

3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami.

3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami.

2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)