Legal Context of Interpersonal Communication
General data
Course ID: | 16-kpkm-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Legal Context of Interpersonal Communication |
Name in Polish: | Konteksty prawne komunikacji międzyludzkiej |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) komunikacja europejska |
Module learning aims: | (in Polish) Celem zajęć jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów problematyki ochrony dóbr osobistych, prawem do informacji publicznej i innych prawnych aspektów związanych z komunikacją i komunikowaniem. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) brak |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka IKE materiały przekazywane studentom drogą elektroniczną elektroniczne bazy aktów prawnych |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) 1. Wykład połączony z prezentacją multimedialną. 2. Wykład połączony z dyskusją. 3. Wykład wraz z prezentacją materiałów multimedialnych opracowanych przez studenta. 4. film 5. analiza aktów prawnych, 6. dyskusja, 7. analiza jakościowa Biuletynu Informacji Publicznej (wybrane instytucje) |
Short description: |
(in Polish) 1. Prawo do informacji publicznej 2. Koncepcja prawna ochrony dóbr osobistych 3. Dobra osobiste osób fizycznych (godność, cześć, prywatność, wizerunek, korespondencja,) 4. Wolność prasy 5. Wolność akademicka 6. Plagiat 7. Ochrona dóbr uczestników postępowania sadowego 8. Naruszenie dóbr osobistych w Internecie |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia dotyczą problematyki bardzo żywo dyskutowanej zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach, stanowiącej przedmiot licznych procesów oraz orzeczeń sądowych. Przedmiotem zajęć będzie próba poszukania kompromisu między wolnością dziennikarskiej wypowiedzi i wypełnianiem informacyjnych funkcji mediów w społeczeństwie demokratycznym - z jednej strony - a poszanowaniem dóbr osobistych człowieka - z drugiej. |
Bibliography: |
(in Polish) Media a dobra osobiste, red J. Bart, R. Markiewicz Bryc W., Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 5-6/2001. Poźniak- Niedzielska M, Szczotka J., Mozgawa M. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Bydgoszcz - Warszawa - Lublin 2007 D. Żak, Informacja publiczna w świetle prawa, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, 14(1/2011), http://www.kul.pl/files/19/PPE_14.pdf T., Sudoł. Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, 14(1/2011)http://www.kul.pl/files/19/PPE_14.pdf A.Rogacka-Łukasik, Naruszenie dóbr osobistych w Internecie, Roczniki Prawa i Administracji, rok XII Ustawa Prawo do informacji publicznej http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20011121198/U/D20011198Lj.pdf • Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. 1993 Nr 47 poz. 211, Tekst ujednolicony. • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883, Tekst ujednolicony. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student: rozpoznaje rodzaj naruszonego dobra analizuje pojęcie dobra i prawa osobistego rozumie znaczenie ochrony dóbr osobistych rozumie i wie jakie ma prawa w zakresie Prawa do informacji publicznej ma świadomość czym jest i jakie są konsekwencje popełniania plagiatu wyjaśnia zasady udzielania ochrony poszczególnym dobrom krytycznie odnosi się do prezentowanych przypadków naruszeń praw osobistych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje. 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje. 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje. 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami. 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami. 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.