Elective Workshop: Myths and Symbols in Cinema and Television
General data
Course ID: | 16-WWMSKT-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Elective Workshop: Myths and Symbols in Cinema and Television |
Name in Polish: | Warsztat do wyboru: Mity i symbole w kinie i telewizji |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
6.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - Zapoznanie studentów z koncepcjami symbolu i mitu, - Zapoznanie studentów symbolami obecnymi w praktyce twórczej Autorów filmowych, - Wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy na temat symbolu i mitologii w interpretacji konkretnych tekstów kultury, - Przekazanie wiedzy o reinterpretacji symboli i mitów |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Studenci powinni mieć ogólną wiedzę o historii i historii literatury. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Uniwersyteckiej i w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład problemowy Dyskusja Metoda analizy przypadków Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 6 |
Short description: |
(in Polish) Wypracowane przez wieki mity i symbole są stale obecne w naszej kulturze. Dzięki nim jej wytwory są zrozumiałe dla współczesnego odbiorcy. Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy na temat symbolu i mitologii w ich interpretacji, dzięki czemu studenci zyskają możliwość bardziej świadomego uczestnictwa w kulturze. |
Full description: |
(in Polish) Wypracowane przez wieki mity i symbole są stale obecne w naszej kulturze. Poprzez znajomość mitologii i symboliki zyskujemy większe możliwości interpretacji wytworów kultury, stają się one dla nas lepiej zrozumiałe, a nasze uczestnictwo w życiu kulturalnym pełniejsze. Na zajęciach analizowane będą wybrane filmy i programy telewizyjne pod kątem zawartej w niej symboliki i wykorzystanej mitologii. Reinterpretacja tych znaków zwiększy kompetencje społeczne studentów, pozwalając im na twórcze wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności. Znajomość wybitnych lub popularnych wytworów kultury audiowizualnej przyczyni się do podejmowania wysiłków zachowania dziedzictwa kulturowego Europy i świata. |
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010 ‒ Altman R. Gatunki filmowe, Warszawa 2012 ‒ Autorzy kina polskiego, red. G. Stachówna, J. Wojnicka, Kraków 2004 ‒ Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2014 ‒ Lubelski T, Historia kina polskiego 1895-2014, Kraków 2015 ‒ Mistrzowie Kina Amerykańskiego. Klasycy, red. Ł.A. Plesnar, R. Syska Kraków 2006 (o Disneyu) ‒ Płażewski J., Język filmu, Warszawa 2008, ss. 37-63, 80-89, 143-148, 153, 169-178, 192-204, 338-352, 394-420 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: - wyjaśnia pojęcia archetypu, mitu i symbolu. - wyjaśnia podstawowe pojęcia poetyki filmowej. - rozróżnia gatunki filmowe. - interpretuje i analizuje materiały audiowizualne w poszukiwaniu symboli i mitologii. - przedstawia na forum zajęciowym rezultaty swojej pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0): wzorowo przygotowany projekt, aktywne uczestnictwo w zajęciach dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobrze przygotowany projekt (1 uwaga merytoryczna, bez zastrzeżeń technicznych), aktywne uczestnictwo w zajęciach dobry (db; 4,0): dobrze przygotowany projekt (2 uwagi merytoryczne i 2 zastrzeżenia technicznych), w miarę aktywne uczestnictwo w zajęciach dostateczny plus (+dst; 3,5): dostatecznie przygotowany projekt (3 uwagi merytoryczne, kilka zastrzeżeń technicznych), uczestnictwo w zajęciach dostateczny (dst; 3,0): dostatecznie przygotowany projekt (ponad 3 uwagi merytoryczne i zastrzeżenia techniczne), uczestnictwo w zajęciach niedostateczny (ndst; 2,0): nieoddany, splagiatowany lub błędnie napisany projekt lub brak uczestnictwa w zajęciach |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Zofia Kaczmarek | |
Group instructors: | Zofia Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
workshop - Graded credit |
|
Module type: | elective |
|
Number of hours: | 30 |
|
Short description: |
(in Polish) Wypracowane przez wieki mity i symbole są stale obecne w naszej kulturze. Dzięki nim jej wytwory są zrozumiałe dla współczesnego odbiorcy. Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy na temat symbolu i mitologii w ich interpretacji, dzięki czemu studenci zyskają możliwość bardziej świadomego uczestnictwa w kulturze. |
|
Full description: |
(in Polish) Wypracowane przez wieki mity i symbole są stale obecne w naszej kulturze. Poprzez znajomość mitologii i symboliki zyskujemy większe możliwości interpretacji wytworów kultury, stają się one dla nas lepiej zrozumiałe, a nasze uczestnictwo w życiu kulturalnym pełniejsze. Na zajęciach analizowane będą wybrane filmy i programy telewizyjne pod kątem zawartej w niej symboliki i wykorzystanej mitologii. Reinterpretacja tych znaków zwiększy kompetencje społeczne studentów, pozwalając im na twórcze wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności. Znajomość wybitnych lub popularnych wytworów kultury audiowizualnej przyczyni się do podejmowania wysiłków zachowania dziedzictwa kulturowego Europy i świata. |
|
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Altman R. Gatunki filmowe, Warszawa 2012 ‒ Autorzy kina polskiego, red. G. Stachówna, J. Wojnicka, Kraków 2004 ‒ Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2014 ‒ Campbell J., Bohater o tysiącu twarzy, Kraków 2013 ‒ Lubelski T, Historia kina polskiego 1895-2014, Kraków 2015 ‒ Mistrzowie Kina Amerykańskiego. Klasycy, red. Ł.A. Plesnar, R. Syska Kraków 2006 (o Disneyu) ‒ Płażewski J., Język filmu, Warszawa 2008, ss. 37-63, 80-89, 143-148, 153, 169-178, 192-204, 338-352, 394-420 Filmografia: ‒ Amelia, reż. J.-P. Jeunet, Francja 2001 ‒ Bezsenność w Seatlle, USA 1993 ‒ Disney: ‒ Królewna Śnieżka 1937 ‒ Śpiąca Królewna 1959 ‒ Mała Syrenka 1981 ‒ Pocachontas 1995 ‒ Mulan 1998 ‒ Księżniczka i żaba 2009 ‒ Kraina lodu 2013 ‒ Vaiana. Skarb oceanu 2016 ‒ Człowiek z marmuru, reż. A. Wajda, Polska 1977 ‒ Dziennik Bridget Jones, reż. S. Maguire, Wielka Brytania 2001 ‒ Ja cię kocham, a ty śpisz, reż. J. Turtletaub, USA 1995 ‒ Jak poznałem wszą matkę, twórcy C.Bays, C. Thomas, USA 2005-2014 ‒ Katyń, reż. A. Wajda, Polska 2007 ‒ Klan, TVP, Polska 1997- ‒ La dolce vita, reż. F. Fellini, Włoch 1960 ‒ Listy do M., reż. M. Okoron, Polska 2011 ‒ Moje wielkie greckie wesele, reż. Joel Zwick, USA 2003 ‒ Mother!, reż. D. Aronofsky, USA 2017 ‒ Nigdy w życiu, reż. R. Zatorski, Polska 2004 ‒ Notting Hill, reż. R. Michell, Wielka Brytania 1999 ‒ Planeta Singli, reż. M. Okoron 2016 ‒ Popiół i diament, reż. A. Wajda, Polska 1958 ‒ Powidoki, reż. A. Wajda, Polska 2016 ‒ Pretty Woman, reż. G. Marshall, USA 1990 ‒ To właśnie miłość, reż. R. Curtis, Wielka Brytania 2003 ‒ Przyjaciele, twórcy: D. Crane, M. Caufman, USA 1994-2004 ‒ Świat według Kiepskich, Polsat, Polska 1999- ‒ Uwierz w ducha, reż. J. Zuker, USA 1990 ‒ Współczesna rodzina, FOX Television Studios, USA 2009-2020 ‒ V jak vendetta, reż. J. McTeigue, USA 2005 |
|
Notes: |
(in Polish) Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.