Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to Media Studies

General data

Course ID: 16-WDM-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Introduction to Media Studies
Name in Polish: Wstęp do medioznawstwa
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Major:

(in Polish) Komunikacja europejska

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z praktycznym oddziaływaniem mediów na współczesną kulturę. Podczas analizy tekstów w grupie student nabywa umiejętności krytycznego podejścia do przekazów medialnych. Zapoznaje się z kluczowymi teoriami związanymi ze światem mediów, dostrzega ich znaczenie oraz ograniczenia. Poznaje różne strategie perswazji stosowane w codziennej praktyce medialnej. Na wybranych przykładach uczy się jak nie ulegać trikom medialnym


Year of studies (where relevant):

Year 4

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedzę na temat różnych teorii komunikacji społecznej oraz orientować się w podstawowej terminologii związanej ze światem mediów. Powinien zdawać sobie sprawę z nieustannie rosnącego znaczenia otaczających nas nowych mediów (m.in. portale społecznościowe, e-książka, e-prasa, cyberprzemoc) oraz być świadomym ułatwień i zagrożeń jakie generują.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej UAM

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) 1. Ćwiczenia połączony z dyskusją

2. Ćwiczenia połączone z prezentacją materiałów multimedialnych opracowanych przez studenta


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 30

25 h - czytanie wskazanej literatury

15 h- przygotowanie do zajęć

10 h – przygotowanie do zaliczenia

80 h



Full description: (in Polish)

Przekaz medialny: próba wieloaspektowej analizy zjawiska

Metafory mediów: próba analizy

Cyberprzemoc a rzeczywistość

Rozważania o elektronicznej prasie i książce

Fotografia: odbijanie czy konstruowanie rzeczywistości?

Bibliography: (in Polish)

1. M. Hendrykowski, Metafory Internetu, Poznań 2005

2. B. Poulet, Śmierć gazet i przyszłość informacji, Wołowiec 2011

3. G. Kubiński, Narodziny podmiotu wirtualnego. Narracja. Dyskurs. Deixis, Kraków 2008

4. M. McLuhan, Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004.

5. P. Levinson, Nowe, nowe media, Kraków 2010

6. R. Kowalski, S. Limber, P. Agatston, Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży, Kraków 2010

7. J.C. Carrrière, U. Eco, Nie myśl, że książki znikną, Warszawa 2010

8. J. Burgess, J. Green, Youtube. Wideo online a kultura uczestnictwa, Warszawa 2011

9. P. Fortuna, Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji, Lublin 2007

10. M. McLuhan, Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004

11. J. Baudrillard, Symulakry i symulacja, Warszawa 2005

12. J. Baudrillard, Dlaczego wszystko jeszcze nie zniknęło? Esej ostatni,, Warszawa 2009

Learning outcomes: (in Polish)

Student potrafi:

1.wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów na kształtowanie społeczeństwa informacyjnego i zmiany w kulturze

2. wykorzystywać terminologię związaną z poznanymi teoriami medialnymi

3. wykorzystywać zdobytą wiedzę do poszerzania własnych horyzontów poznawczych w dziedzinie medioznawstwa

4. opisywać, komentować, wyjaśniać, informacje pojawiające się w mediach

5. rozpoznawać i odpierać ukryte strategie perswazyjne zawarte w przekazach medialnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

2.0 student w ogóle nie potrafi udzielić odpowiedzi na zadawane pytania

3.0 student średnio odpowiada na zadawane pytania

4.0 student dobrze odpowiada na zadawane pytania

5.0 student bardzo dobrze odpowiada na zadawane pytania

Practical placement: (in Polish)

brak

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Filip Kubiaczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
lecture - Exam
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)