Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to Philosophy

General data

Course ID: 16-WDFILKE-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Introduction to Philosophy
Name in Polish: Wprowadzenie do filozofii
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Komunikacja Europejska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) - Ogólne wprowadzenie do problematyki filozoficznej.

- Zapoznanie studentów z podstawową terminologią filozoficzną, subdyscyplinami filozoficznymi.

- Kształtowanie umiejętności prowadzenia twórczego dyskursu naukowego oraz krytycznego myślenia.

- Kształtowanie szacunku wobec zróżnicowanych poglądów na daną kwestię, w obrębie tematyki filozoficznej.

Year of studies (where relevant):

Year 1

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Brak wymagań wstępnych poza ogólną wiedzą humanistyczną , zdobytą przez studentów na niższych etapach kształcenia, szczególnie na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w bibliotece IKE UAM.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład konwersatoryjny

Wykład problemowy

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Uczenie problemowe (Problem-based learning)

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 2 ECTS

Bibliography: (in Polish)

• Anzenbacher A., Wprowadzenie do filozofii, Kraków 1991.

• Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 1983.

• Hartman J., Wstęp do filozofii, Warszawa 2017.

• Reale G., Historia filozofii starożytnej, t. 1-5, Lublin 1999-2002.

• Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 1-3, różne wydania.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

zna podstawową terminologię filozoficzną i potrafi się nią posługiwać;

zna podstawowe subdyscypliny filozoficzne; potrafi opisać właściwą dla nich problematykę, a także wskazać podstawowe nurty w obrębie tych subdyscyplin;

zna zależności istniejące pomiędzy subdyscyplinami filozoficznymi; rozumie pojęcie systemu filozoficznego;

posiada wiedzę na temat historyczno-kulturowych uwarunkowań wybranych idei, koncepcji, systemów oraz nurtów filozoficznych;

potrafi rozwiązywać wybrane problemy filozoficzne, w ramach określonej doktryny filozoficznej (wraz z odwołaniem się do tekstów źródłowych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceniania: egzamin ustny.

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)