Introduction to Philosophy
General data
Course ID: | 16-WDFILKE-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Introduction to Philosophy |
Name in Polish: | Wprowadzenie do filozofii |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Komunikacja Europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - Ogólne wprowadzenie do problematyki filozoficznej. - Zapoznanie studentów z podstawową terminologią filozoficzną, subdyscyplinami filozoficznymi. - Kształtowanie umiejętności prowadzenia twórczego dyskursu naukowego oraz krytycznego myślenia. - Kształtowanie szacunku wobec zróżnicowanych poglądów na daną kwestię, w obrębie tematyki filozoficznej. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Brak wymagań wstępnych poza ogólną wiedzą humanistyczną , zdobytą przez studentów na niższych etapach kształcenia, szczególnie na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w bibliotece IKE UAM. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) • Anzenbacher A., Wprowadzenie do filozofii, Kraków 1991. • Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 1983. • Hartman J., Wstęp do filozofii, Warszawa 2017. • Reale G., Historia filozofii starożytnej, t. 1-5, Lublin 1999-2002. • Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 1-3, różne wydania. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: zna podstawową terminologię filozoficzną i potrafi się nią posługiwać; zna podstawowe subdyscypliny filozoficzne; potrafi opisać właściwą dla nich problematykę, a także wskazać podstawowe nurty w obrębie tych subdyscyplin; zna zależności istniejące pomiędzy subdyscyplinami filozoficznymi; rozumie pojęcie systemu filozoficznego; posiada wiedzę na temat historyczno-kulturowych uwarunkowań wybranych idei, koncepcji, systemów oraz nurtów filozoficznych; potrafi rozwiązywać wybrane problemy filozoficzne, w ramach określonej doktryny filozoficznej (wraz z odwołaniem się do tekstów źródłowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: egzamin ustny. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.