BA Seminar
General data
Course ID: | 16-SLKEUR-22 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | BA Seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
7.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Major: | (in Polish) Komunikacja europejska |
Module learning aims: | (in Polish) - podanie zasad pisania pracy licencjackiej i warsztatu badawczego - wprowadzenie w zagadnienia dotyczące historii i kultury w odniesieniu do integracji europejskiej - zapoznanie z historią i kulturą polityczną polski w kontekście europejskim |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student uczestniczący w zajęciach powinien wykorzystywać technologie informatyczne na poziomie podstawowym. Student powinien umieć wyszukiwać i tworzyć informacje, a także współpracować w grupie. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie i/lub w Bibliotece Głównej UAM w Poznaniu. W przypadku zajęć zdalnych wykładowca zapewnia studentom materiały w formie elektronicznej. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Seminarium, wykład połączony z prezentacją; Prezentacja przez studenta efektów swojej pracy naukowej; Dyskusja |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15 Przygotowanie do zajęć: 30 Czytanie wskazanej literatury: 30 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 15 SUMA GODZIN: 90 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU: 3 |
Short description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Założenia warsztatowo – metodologiczne i typy prac licencjackich Wybór tematu pracy, oraz ogólne założenia dotyczące konstrukcji pracy Plan pracy – metody tworzenia i zadania Kwerenda biblioteczna – metody i zadania Kwerenda archiwalna – metody i zadania Analiza i interpretacja materiałów źródłowych – zasady sztuki Analiza krótkich prac pisemnych i sposobów ich prezentacji przez studentów Bibliografia i przypisy – zasady tworzenia i zapisu Opracowanie tez pracy, głównych założeń i celów Uzupełnienie wstępu i praca nad zakończeniem Doskonalenie sztuki prezentacji i warsztatu pisarskiego – uwagi ogólne Omawianie fragmentów prac licencjackich, indywidualne konsultacje, ćwiczenie sposobu prezentacji |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Założenia warsztatowo – metodologiczne i typy prac licencjackich Wybór tematu pracy, oraz ogólne założenia dotyczące konstrukcji pracy Plan pracy – metody tworzenia i zadania Kwerenda biblioteczna – metody i zadania Kwerenda archiwalna – metody i zadania Analiza i interpretacja materiałów źródłowych – zasady sztuki Analiza krótkich prac pisemnych i sposobów ich prezentacji przez studentów Bibliografia i przypisy – zasady tworzenia i zapisu Opracowanie tez pracy, głównych założeń i celów Uzupełnienie wstępu i praca nad zakończeniem Doskonalenie sztuki prezentacji i warsztatu pisarskiego – uwagi ogólne Omawianie fragmentów prac licencjackich, indywidualne konsultacje, ćwiczenie sposobu prezentacji |
Bibliography: |
(in Polish) Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekład i posłowie J. Piątkowska, Kraków 1999 Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000 Dodatkowo, każdy uczestnik seminarium na podstawie zdobytej wiedzy i po konsultacji z prowadzącym samodzielnie zestawia literaturę, zgodnie z wybranym obszarem pracy licencjackiej |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: ma pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów integracji europejskiej zna i rozumie terminologię wprowadzaną podczas zajęć, potrafi się nią posługiwać w swobodny sposób posiada wiedzę szczegółową dotyczącą wyznaczników pracy naukowej oraz zasad jej pisania zna wpływ mediów, oraz jest świadomy ich roli w kształtowaniu opinii publicznej oraz w procesach kulturotwórczych potrafi umiejętnie prezentować siebie, swoje stanowisko, posługując się logiczną i wyważoną argumentacją, zarówno w formie pisemnej jak i ustnej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Oceny formujące i podsumowujące Przygotowanie pracy licencjackiej |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Zofia Kaczmarek, Piotr Pawlak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Katarzyna Jędraszczyk, Zofia Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SEM
SEM
|
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Jędraszczyk, Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Katarzyna Jędraszczyk, Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
|
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant): | (in Polish) a) w zakresie wiedzy: Student/ka: - zna kulturowe i historyczne źródła kultury europejskiej, - zna kluczowe dla cywilizacji zachodniej przemiany kulturowe, historyczne, społeczne i gospodarcze, b) w zakresie umiejętności: Student/ka: - potrafi wykrywać proste zależności pomiędzy procesami historycznymi, kulturowymi i komunikacyjnymi, - potrafi formułować własne opinie i wyrażać je w mowie i piśmie, - potrafi używać podstawowych narzędzi cyfrowych, c) w zakresie kompetencji społecznych: Student/ka: - jest gotów/gotowa do poszerzania swoich horyzontów poznawczych. Wymagania wstępne wynikają z realizacji programu studiów, w tym przedmiotów: warsztat z edytorstwa, wstęp do retoryki, historia kultury europejskiej, edukacje informacyjne i źródłowe. |
|
Module learning aims: | (in Polish) Podstawowym celem seminarium jest zapoznanie studentek i studentów z metodologią badań w pracy licencjackiej oraz przygotowanie pracy dyplomowej. |
|
Full description: | ||
Bibliography: |
(in Polish) - J. Depo, Poradnik licencjata: jak napisać pracę licencjacką?, Zeszyt Naukowy 2007, 1, s. 76-87. - A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006. - W. Welskop, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Łódź 2014. Pozostała literatura w zależności od wybranych tematów prac licencjackich. |
|
Notes: |
(in Polish) --- |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mieszko Ciesielski, Michał Duch, Katarzyna Jędraszczyk, Zofia Kaczmarek, Piotr Pawlak, Sylwia Szykowna, Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Mieszko Ciesielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (future)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Mieszko Ciesielski, Katarzyna Jędraszczyk, Zofia Kaczmarek, Sylwia Szykowna | |
Group instructors: | Mieszko Ciesielski, Katarzyna Jędraszczyk, Zofia Kaczmarek, Igor Ksenicz, Sylwia Szykowna | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.