Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych

General data

Course ID: 16-OIWK-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 5.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Projektowanie kultury

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) (Cel ogólny) przekazanie wiedzy oraz rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych


(Cel szczegółowy) przekazanie wiedzy na temat:

• podstaw prawnych organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce

• roli, zadań i obowiązków organizatora

• poszczególnych etapów organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

• metod wypracowywania koncepcji wydarzeń

• metod wyznaczania celów

• źródeł finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych

• sposobów promocji imprez i wydarzeń kulturalnych w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych


(Cel szczegółowy) rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie:

• przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi

• określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezy i wydarzenia kulturalne

• wypełniania wniosków/przygotowywania pism o dofinansowanie imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania budżetu imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania planu promocyjnego

• promowania wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych

• pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego

Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Osoby studiujące są zobowiązane do posiadania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie edukacji kulturowej oraz funkcjonowania zespołu projektowego.  

Information on where to find course materials:

(in Polish) Literatura przedmiotu jest dostępna w Bibliotece UAM (w tym w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej).

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Zgodnie z sylabusem:

- wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

- wykład konwersatoryjny

- dyskusja

- praca z tekstem

- metoda warsztatowa

- metoda projektu

- demonstracje dźwiękowe i/lub video

- metoda aktywizująca (burza mózgów)

- metoda aktywizująca (technika analizy SWOT)

- praca w grupach

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 30 godz.


Praca własna studenta:

- przygotowanie do zajęć 20 godz.

- czytanie wskazanej literatury 20 godz.

- przygotowanie prezentacji multimedialnych 10 godz.

- przygotowanie projektu 40 godz.

- przygotowanie pracy pisemnej (wniosku grantowego) 20 godz.

- inne (przygotowanie plakatu) 10 godz.


Suma: 150 godz.


Punkty ECTS: 5

Short description: (in Polish)

Zajęcia przygotowujące osoby studiujące do organizacji i realizacji imprez i wydarzeń kulturalnych.

Full description: (in Polish)

Treści programowe dla zajęć:

1. Podstawowe pojęcia i problemy z zakresu organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

2. Etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

3. Koncepcja, cele i rezultaty

4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu

5. Działania promocyjne

6. Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych w praktyce. Projekt studencki

Bibliography: (in Polish)

a) obowiązkowa:

- S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016.

- J. Grad, Badanie a diagnozowanie uczestnictwa w kulturze, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 17-30.

- J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. Skrypt dla studentów kulturoznawstwa, Poznań 2005.

- M. Maziarka, G. Wiatr, P. Florjanowicz i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005.

- S. Parszowski, A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

- A. Skórzyńska, Do zastosowania? Teoretyzowanie a diagnozowanie kultury, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 43-62.

b) uzupełniająca:

- E. Jankowska, Działaj w przestrzeni! Jak zorganizować wydarzenie w przestrzeni publicznej w Warszawie, Warszawa 2013.

- K. Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2016.

Learning outcomes: (in Polish)

Zgodnie z sylabusem:

a) w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia

- zna i rozumie podstawy prawne organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce

- zna i rozumie rolę, zadania oraz obowiązki organizatora imprez i wydarzeń kulturalnych

- zna poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

- zna i rozumie metody wypracowywania koncepcji wydarzeń

- zna i rozumie metody wyznaczania celów

- zna wybrane źródła finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych

- zna i rozumie metody promocji imprez i wydarzeń kulturalnych

b) w zakresie umiejętności:

- potrafi scharakteryzować poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi

- potrafi określić i scharakteryzować grupę docelową imprez i wydarzeń kulturalnych

- potrafi opracować harmonogram działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezę i wydarzenie kulturalne

- potrafi wypełnić wniosek/przygotować pismo o dofinansowanie imprezy i wydarzenia kulturalnego

- potrafi opracować budżet imprezy i wydarzenia kulturalnego

- potrafi opracować plan promocji imprezy i wydarzenia kulturalnego

- potrafi promować przedsięwzięcie w mediach tradycyjnych i cyfrowych (w zakresie podstawowym)

- potrafi zrealizować imprezę i wydarzenie kulturalne na skalę lokalną

c) w zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec przyswajanej wiedzy, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego i zawodowego

- jest gotów / gotowa do podejmowania pracy w grupie przy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Osoby studiujące są zobligowane do:

a) realizacji projektu, którego efektem będzie wydarzenie kulturalne o zasięgu lokalnym

b) przygotowania dwóch prezentacji multimedialnych

c) przygotowania wniosku grantowego

d) przygotowania plakatu z najważniejszymi zasadami organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

e) znajomości wskazanej literatury

f) obecności na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność, każda kolejna wpływa na ocenę końcową; nie dot. nieobecności usprawiedliwionych zaświadczeniem lekarskim)

Elementy oceny końcowej:

a) projekt – 40%

b) prezentacje multimedialne – 10%

c) wniosek grantowy (praca pisemna) - 30%

d) plakat – 20%

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

Practical placement: (in Polish)

Nie

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
workshop, 30 hours more information
Coordinators: Kamil Wasilkiewicz
Group instructors: Kamil Wasilkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
workshop - Graded credit
Module type:

compulsory

(in Polish) Sylabus zajęć:

(in Polish) Dostępny na stronie: https://sylabus.amu.edu.pl

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant):

(in Polish) Osoby studiujące są zobowiązane do posiadania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie edukacji kulturowej oraz funkcjonowania zespołu projektowego.  

Number of hours:

30

Module learning aims:

(in Polish) (Cel ogólny) przekazanie wiedzy oraz rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych


(Cel szczegółowy) przekazanie wiedzy na temat:

• podstaw prawnych organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce

• roli, zadań i obowiązków organizatora

• poszczególnych etapów organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

• metod wypracowywania koncepcji wydarzeń

• metod wyznaczania celów

• źródeł finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych

• sposobów promocji imprez i wydarzeń kulturalnych w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych


(Cel szczegółowy) rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie:

• przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi

• określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezy i wydarzenia kulturalne

• wypełniania wniosków/przygotowywania pism o dofinansowanie imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania budżetu imprez i wydarzeń kulturalnych

• opracowywania planu promocyjnego

• promowania wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych

• pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego

Short description: (in Polish)

Zajęcia przygotowujące osoby studiujące do organizacji i realizacji imprez i wydarzeń kulturalnych.

Full description: (in Polish)

Treści programowe dla zajęć:

1. Podstawowe pojęcia i problemy z zakresu organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

2. Etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych

3. Koncepcja, cele i rezultaty

4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu

5. Działania promocyjne

6. Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych w praktyce. Projekt studencki

Bibliography: (in Polish)

a) obowiązkowa:

- S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016.

- J. Grad, Badanie a diagnozowanie uczestnictwa w kulturze, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 17-30.

- J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. Skrypt dla studentów kulturoznawstwa, Poznań 2005.

- M. Maziarka, G. Wiatr, P. Florjanowicz i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005.

- S. Parszowski, A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

- A. Skórzyńska, Do zastosowania? Teoretyzowanie a diagnozowanie kultury, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 43-62.

b) uzupełniająca:

- E. Jankowska, Działaj w przestrzeni! Jak zorganizować wydarzenie w przestrzeni publicznej w Warszawie, Warszawa 2013.

- K. Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2016.

Notes: (in Polish)

Brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)