(in Polish) Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych
General data
Course ID: | 16-OIWK-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Projektowanie kultury |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) (Cel ogólny) przekazanie wiedzy oraz rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych (Cel szczegółowy) przekazanie wiedzy na temat: • podstaw prawnych organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce • roli, zadań i obowiązków organizatora • poszczególnych etapów organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych • metod wypracowywania koncepcji wydarzeń • metod wyznaczania celów • źródeł finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych • sposobów promocji imprez i wydarzeń kulturalnych w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych (Cel szczegółowy) rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie: • przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi • określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezy i wydarzenia kulturalne • wypełniania wniosków/przygotowywania pism o dofinansowanie imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania budżetu imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania planu promocyjnego • promowania wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych • pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Osoby studiujące są zobowiązane do posiadania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie edukacji kulturowej oraz funkcjonowania zespołu projektowego. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Literatura przedmiotu jest dostępna w Bibliotece UAM (w tym w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej). |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Zgodnie z sylabusem: - wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień - wykład konwersatoryjny - dyskusja - praca z tekstem - metoda warsztatowa - metoda projektu - demonstracje dźwiękowe i/lub video - metoda aktywizująca (burza mózgów) - metoda aktywizująca (technika analizy SWOT) - praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 30 godz. Praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć 20 godz. - czytanie wskazanej literatury 20 godz. - przygotowanie prezentacji multimedialnych 10 godz. - przygotowanie projektu 40 godz. - przygotowanie pracy pisemnej (wniosku grantowego) 20 godz. - inne (przygotowanie plakatu) 10 godz. Suma: 150 godz. Punkty ECTS: 5 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowujące osoby studiujące do organizacji i realizacji imprez i wydarzeń kulturalnych. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć: 1. Podstawowe pojęcia i problemy z zakresu organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych 2. Etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych 3. Koncepcja, cele i rezultaty 4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu 5. Działania promocyjne 6. Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych w praktyce. Projekt studencki |
Bibliography: |
(in Polish) a) obowiązkowa: - S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016. - J. Grad, Badanie a diagnozowanie uczestnictwa w kulturze, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 17-30. - J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. Skrypt dla studentów kulturoznawstwa, Poznań 2005. - M. Maziarka, G. Wiatr, P. Florjanowicz i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005. - S. Parszowski, A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015. - A. Skórzyńska, Do zastosowania? Teoretyzowanie a diagnozowanie kultury, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 43-62. b) uzupełniająca: - E. Jankowska, Działaj w przestrzeni! Jak zorganizować wydarzenie w przestrzeni publicznej w Warszawie, Warszawa 2013. - K. Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2016. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Zgodnie z sylabusem: a) w zakresie wiedzy: - zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia - zna i rozumie podstawy prawne organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce - zna i rozumie rolę, zadania oraz obowiązki organizatora imprez i wydarzeń kulturalnych - zna poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych - zna i rozumie metody wypracowywania koncepcji wydarzeń - zna i rozumie metody wyznaczania celów - zna wybrane źródła finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych - zna i rozumie metody promocji imprez i wydarzeń kulturalnych b) w zakresie umiejętności: - potrafi scharakteryzować poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych - potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi - potrafi określić i scharakteryzować grupę docelową imprez i wydarzeń kulturalnych - potrafi opracować harmonogram działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezę i wydarzenie kulturalne - potrafi wypełnić wniosek/przygotować pismo o dofinansowanie imprezy i wydarzenia kulturalnego - potrafi opracować budżet imprezy i wydarzenia kulturalnego - potrafi opracować plan promocji imprezy i wydarzenia kulturalnego - potrafi promować przedsięwzięcie w mediach tradycyjnych i cyfrowych (w zakresie podstawowym) - potrafi zrealizować imprezę i wydarzenie kulturalne na skalę lokalną c) w zakresie kompetencji społecznych: - jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec przyswajanej wiedzy, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego i zawodowego - jest gotów / gotowa do podejmowania pracy w grupie przy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Osoby studiujące są zobligowane do: a) realizacji projektu, którego efektem będzie wydarzenie kulturalne o zasięgu lokalnym b) przygotowania dwóch prezentacji multimedialnych c) przygotowania wniosku grantowego d) przygotowania plakatu z najważniejszymi zasadami organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych e) znajomości wskazanej literatury f) obecności na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność, każda kolejna wpływa na ocenę końcową; nie dot. nieobecności usprawiedliwionych zaświadczeniem lekarskim) Elementy oceny końcowej: a) projekt – 40% b) prezentacje multimedialne – 10% c) wniosek grantowy (praca pisemna) - 30% d) plakat – 20% Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Practical placement: |
(in Polish) Nie |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
FR |
Type of class: |
workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
workshop - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
(in Polish) Sylabus zajęć: | (in Polish) Dostępny na stronie: https://sylabus.amu.edu.pl |
|
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant): | (in Polish) Osoby studiujące są zobowiązane do posiadania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie edukacji kulturowej oraz funkcjonowania zespołu projektowego. |
|
Number of hours: | 30 |
|
Module learning aims: | (in Polish) (Cel ogólny) przekazanie wiedzy oraz rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie planowania oraz organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych (Cel szczegółowy) przekazanie wiedzy na temat: • podstaw prawnych organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce • roli, zadań i obowiązków organizatora • poszczególnych etapów organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych • metod wypracowywania koncepcji wydarzeń • metod wyznaczania celów • źródeł finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych • sposobów promocji imprez i wydarzeń kulturalnych w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych (Cel szczegółowy) rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie: • przeprowadzania identyfikacji pomysłu z potrzebami społecznymi • określania i scharakteryzowania grupy docelowej imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania harmonogramu działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezy i wydarzenia kulturalne • wypełniania wniosków/przygotowywania pism o dofinansowanie imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania budżetu imprez i wydarzeń kulturalnych • opracowywania planu promocyjnego • promowania wydarzeń w mediach tradycyjnych (analogowych) i cyfrowych • pracy w grupie poprzez realizację projektu studenckiego |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowujące osoby studiujące do organizacji i realizacji imprez i wydarzeń kulturalnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć: 1. Podstawowe pojęcia i problemy z zakresu organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych 2. Etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych 3. Koncepcja, cele i rezultaty 4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu 5. Działania promocyjne 6. Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych w praktyce. Projekt studencki |
|
Bibliography: |
(in Polish) a) obowiązkowa: - S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016. - J. Grad, Badanie a diagnozowanie uczestnictwa w kulturze, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 17-30. - J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. Skrypt dla studentów kulturoznawstwa, Poznań 2005. - M. Maziarka, G. Wiatr, P. Florjanowicz i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005. - S. Parszowski, A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015. - A. Skórzyńska, Do zastosowania? Teoretyzowanie a diagnozowanie kultury, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 43-62. b) uzupełniająca: - E. Jankowska, Działaj w przestrzeni! Jak zorganizować wydarzenie w przestrzeni publicznej w Warszawie, Warszawa 2013. - K. Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2016. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.