Obligatory Choice Module II "Themed Workshops" (3); The centres and peripheries of Europe
General data
Course ID: | 16-MFWTCC-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Obligatory Choice Module II "Themed Workshops" (3); The centres and peripheries of Europe |
Name in Polish: | Moduł obowiązkowy do wyboru II "Warsztaty tematyczne" (3): Centra i peryferie Europy |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Cele zajęć/przedmiotu: przekazanie studentom wiedzy na temat: • wybranych faktów, zjawisk i procesów z zakresu kultury i historii regionów europejskich, • roli regionów centralnych i peryferyjnych, • dziedzictwa kulturowego regionu, ze szczególnym uwzględnieniem Wielkopolski. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Stacjonarnie w pomieszczeniach IKE UAM |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Podstawowe wiadomości z zakresu historii powszechnej, historii Polski i dziejów Wielkopolski. Podstawowe elementy wiedzy o kulturach regionów i subregionów. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka Głowna UAM w Poznaniu Biblioteka IKE UAM w Gnieźnie Biblioteka PTPN w Poznaniu |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Metody i formy prowadzenia zajęć X Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień x Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy x Dyskusja Praca z tekstem x Metoda analizy przypadków x Uczenie problemowe (Problem-based learning) Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda laboratoryjna Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda warsztatowa Metoda projektu x Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Inne (jakie?) - |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Nakład pracy studenta i punkty ECTS Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 h Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 5 h Czytanie wskazanej literatury 5 h Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 5 h Inne (jakie?) - SUMA GODZIN 30 h LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
Short description: |
(in Polish) Aspekty teoretyczne dotyczące centrów i peryferii Europy. Centra Europy na przestrzeni dziejów. Regiony peryferyjne Europy i Polski. Wielkopolska, jako region wielokulturowy. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Wprowadzenie do przedmiotu. KW_01 Centra i peryferia Europy na przestrzeni dziejów KW_02. KW_03 Nowe centra administracyjne i kulturowe w ujęciu kontynentalnym i regionalnym. KW_02, KW_03 Wielokulturowość peryferii egzemplifikacje KW_03, KU_08 Monocentryczny i policentryczny model instytucji życia społecznego i ognisk kultury KW_01,KK_01 Centra i peryferie regionów KW_01. KW_03, KU_08 Wielkopolska jako region wielokulturowy. KU_08,KW_02 Peryferia bogactwem słynące KW_04, KK_01;. |
Bibliography: |
(in Polish) - Brencz A., Wielkopolska jako region etnograficzny, Poznań 1996. - Ferguson N, Cywilizacja Zachód i reszta świata, Warszawa 2011. ‒ Centra i peryferie, red. Janusz Tazbir, Łomża 1999. - Konieczka-Śliwińska D., Regionalizm w polskiej refleksji dydaktyczno – historycznej, T I, cz. 1 Lata 1918-1939, Poznań 2020. - Region, regionalizm - pojęcia i rzeczywistość, red. Kwiryna Handtke, Warszawa 1993. - Szczepański J., Wizje naszego czasu, Warszawa 1995. |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1. Efekty kształcenia (EK) dla modułu i odniesienie do efektów kształcenia (EK) dla kierunku studiów Symbol EK dla modułu zajęć/przedmiotu Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Symbole EK dla kierunku studiów K_W01 zna na poziomie zaawansowanym terminologię i teorie dotyczące mniejszości narodowych w regionie. P6_W K_W02 zna kulturowe, historyczne, polityczne i religijne determinanty kształtowania regionów P6U_W K_W03 wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi i komunikacyjnymi tych grup narodowych P6_W K_W06 wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi i komunikacyjnymi w regionach Europy P6_W K_U08 prowadzić dyskusję na temat grup etnicznych w Wielkopolsce P6_U K_K01 jest gotów do ustawicznego rozwoju zawodowego i osobistego P6_K |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zalicznie ustne z oceną. Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Practical placement: |
(in Polish) zajęcia mają charakter warsztatu |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU WAR
W TH FR WAR
|
Type of class: |
workshop, 15 hours
|
|
Coordinators: | Janusz Karwat | |
Group instructors: | Janusz Karwat | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
workshop - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.