Elective Module II "Microhistories" (1) or Stories from the Lived Worlds
General data
Course ID: | 16-MFMHAA-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Elective Module II "Microhistories" (1) or Stories from the Lived Worlds |
Name in Polish: | Moduł fakultatywny II "Mikrohistorie" (1) czyli opowieści ze światów przeżywanych |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna). |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student/ka: a) w zakresie wiedzy: - ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze. b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat. c) w zakresie kompetencji społecznych: - potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, historia kultury europejskiej, język i kultura antyczna, technologie informacyjne i in. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Literatura jest dostępna w Bibliotece Uniwersyteckiej. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 15 Czytanie wskazanej literatury: 5 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 10 Suma godzin: 30 Punkty ECTS: 1 |
Short description: |
(in Polish) - |
Full description: |
(in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna). Zakres tematyczny przedmiotu: 1. Metody prowadzenia badań mikrohistorycznych 2. Mikrohistorie jako praktyka historiograficzna 3. Opowieści ze światów przeżywanych |
Bibliography: |
(in Polish) - E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005. - C. Ginzburg, Ser i robaki. Wizja świata pewnego młynarza z XVI w., Warszawa 1989. - E. le Roy Ladurie, Montaillou. Wioska heretyków 1294-1324, Czerwonak 2014. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: - zna i rozumie metody prowadzenia badań mikrohistorycznych, - zna i rozumie mikrohistorię jako praktykę historiograficzną, - potrafi wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi, społecznymi, - potrafi prowadzić dyskusję, wyrażać opinie na temat poznawanych mikrohistorii, - potrafi pisać i redagować teksty opisujące wybrane mikrohistorie, - jest gotów/gotowa do prowadzenia w stopniu podstawowym badań mikrohistorycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu Elementy oceny końcowej: • esej – 70% • prezentacja multimedialna – 30% |
Practical placement: |
(in Polish) - |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant): | (in Polish) Student/ka: a) w zakresie wiedzy: - ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze. b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat. c) w zakresie kompetencji społecznych: - potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, historia kultury europejskiej, język i kultura antyczna, technologie informacyjne i in. |
|
Module learning aims: | (in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna). |
|
Short description: |
(in Polish) - |
|
Full description: |
(in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna). Zakres tematyczny przedmiotu: 1. Metody prowadzenia badań mikrohistorycznych 2. Mikrohistorie jako praktyka historiograficzna 3. Opowieści ze światów przeżywanych |
|
Bibliography: |
(in Polish) - E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005. - C. Ginzburg, Ser i robaki. Wizja świata pewnego młynarza z XVI w., Warszawa 1989. - E. le Roy Ladurie, Montaillou. Wioska heretyków 1294-1324, Czerwonak 2014. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.