Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Elective Module II "Microhistories" (1) or Stories from the Lived Worlds

General data

Course ID: 16-MFMHAA-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Elective Module II "Microhistories" (1) or Stories from the Lived Worlds
Name in Polish: Moduł fakultatywny II "Mikrohistorie" (1) czyli opowieści ze światów przeżywanych
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Komunikacja europejska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna).

Year of studies (where relevant):

Year 3

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze.


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat.


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk.



Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, historia kultury europejskiej, język i kultura antyczna, technologie informacyjne i in.


Information on where to find course materials:

(in Polish) Literatura jest dostępna w Bibliotece Uniwersyteckiej.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Metoda ćwiczeniowa

Metoda badawcza (dociekania naukowego)

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 15


Czytanie wskazanej literatury: 5


Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 10


Suma godzin: 30


Punkty ECTS: 1

Short description: (in Polish)

-

Full description: (in Polish)

Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna).

Zakres tematyczny przedmiotu:

1. Metody prowadzenia badań mikrohistorycznych

2. Mikrohistorie jako praktyka historiograficzna

3. Opowieści ze światów przeżywanych

Bibliography: (in Polish)

- E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005.

- C. Ginzburg, Ser i robaki. Wizja świata pewnego młynarza z XVI w., Warszawa 1989.

- E. le Roy Ladurie, Montaillou. Wioska heretyków 1294-1324, Czerwonak 2014.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

- zna i rozumie metody prowadzenia badań mikrohistorycznych,

- zna i rozumie mikrohistorię jako praktykę historiograficzną,

- potrafi wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi, społecznymi,

- potrafi prowadzić dyskusję, wyrażać opinie na temat poznawanych mikrohistorii,

- potrafi pisać i redagować teksty opisujące wybrane mikrohistorie,

- jest gotów/gotowa do prowadzenia w stopniu podstawowym badań mikrohistorycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

Elementy oceny końcowej:

• esej – 70%

• prezentacja multimedialna – 30%

Practical placement: (in Polish)

-

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 15 hours more information
Coordinators: Kamil Wasilkiewicz
Group instructors: Kamil Wasilkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
Module type:

compulsory

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant):

(in Polish) Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze.


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat.


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk.



Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, historia kultury europejskiej, język i kultura antyczna, technologie informacyjne i in.


Module learning aims:

(in Polish) Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna).

Short description: (in Polish)

-

Full description: (in Polish)

Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna).

Zakres tematyczny przedmiotu:

1. Metody prowadzenia badań mikrohistorycznych

2. Mikrohistorie jako praktyka historiograficzna

3. Opowieści ze światów przeżywanych

Bibliography: (in Polish)

- E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005.

- C. Ginzburg, Ser i robaki. Wizja świata pewnego młynarza z XVI w., Warszawa 1989.

- E. le Roy Ladurie, Montaillou. Wioska heretyków 1294-1324, Czerwonak 2014.

Notes: (in Polish)

Brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)