Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej"

General data

Course ID: 16-MFCCBBBY-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej"
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 5.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Komunikacja europejska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) C1 (Cel ogólny) zainteresowanie studentek i studentów miejscami (przestrzeniami), kształtującymi ich tożsamość kulturową


C2 (Cel szczegółowy) przedstawienie problemu tożsamości kulturowej


C3 (Cel szczegółowy) poznanie metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz tzw. małych ojczyzn


C4 (Cel szczegółowy) opracowanie przewodnika po małych ojczyznach w ramach realizacji projektu studenckiego

Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Student/ka


a) w zakresie wiedzy:


- ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze.


b) w zakresie umiejętności:


- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office),


- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,


- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury.


c) w zakresie kompetencji społecznych:


- potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk.


Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Literatura przedmiotu jest dostępna w Bibliotece IKE UAM.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) dyskusja


praca z tekstem


metoda warsztatowa


metoda projektu


metoda aktywizująca - "burza mózgów"


metoda aktywizująca - konstruowanie "map myśli"


praca w grupach

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Warsztaty: 30 h

Przygotowanie do zajęć: 15 h

Czytanie wskazanej literatury: 30 h

Przygotowanie projektu: 75 h


Łączny nakład pracy studenta: 150 h


Liczba punktów ECTS: 5

Short description: (in Polish)

---

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

1. Tożsamość kulturowa i jej elementy

2. Kim jestem? Na tropie tożsamości kulturowej

3. Mała ojczyzna jako przestrzeń geograficzna i społeczno-kulturowa

4. Metody i narzędzia poznawania małych ojczyzn

5. Źródła niezbędne w procesie poznawania małych ojczyzn

6. Przewodnik po małych ojczyznach – projekt studencki

Bibliography: (in Polish)

Obowiązkowa

Z. Bokszański, Tożsamości zbiorowe, Warszawa 2005.

M. Castells, Siła tożsamości, Warszawa 2008.

K. Kiereta, Lokalna przestrzeń kulturowa a tożsamość, „Krajobrazy Dziedzictwa Narodowego” 2003, 3 (11).

D. Simonides, Więź regionalna a „mała ojczyzna”, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1999, 2, s. 65-75.

S. Starczewski, Małe ojczyzny – tradycja dla przyszłości, [w:] S. Starczewski, S. Kosieliński (red.), Małe ojczyzny. Tradycja dla przyszłości, Warszawa 2000, s. 23-34.

A. Suchocka, I. Królikowska, Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych. Kwartalnik” 2014, 4, s. 73-87.

Dodatkowa:

A. Szyfer, Tożsamość kulturowa: implikacje teoretyczne i metodologiczne, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1997, 1, s. 159-167.

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy:

- zna i rozumie problem tożsamości kulturowej, jej elementy oraz procesy związane z jej kształtowaniem

- zna i rozumie pojęcie małej ojczyzny jako przestrzeni geograficznej i społeczno-kulturowej

W zakresie umiejętności:

- potrafi korzystać z metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz małych ojczyzn

- potrafi znaleźć i zinterpretować w stopniu podstawowym źródła wykorzystywane w procesie poznawania małych ojczyzn

- potrafi przygotować prostą publikację elektroniczną

- potrafi analizować wydarzenia i procesy kulturowe, historyczne oraz społeczne, prowadzić dyskusję na ich temat

W zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotowa/jest gotów do pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Elementy oceny końcowej:

projekt 100%

*Efektem projektu będzie przygotowany w ramach warsztatów przewodnik po małych ojczyznach (publikacja elektroniczna).

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

Practical placement: (in Polish)

---

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
workshop, 30 hours more information
Coordinators: Kamil Wasilkiewicz
Group instructors: Kamil Wasilkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
workshop - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)