(in Polish) Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej"
General data
Course ID: | 16-MFCCBBBY-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej" |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 (Cel ogólny) zainteresowanie studentek i studentów miejscami (przestrzeniami), kształtującymi ich tożsamość kulturową C2 (Cel szczegółowy) przedstawienie problemu tożsamości kulturowej C3 (Cel szczegółowy) poznanie metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz tzw. małych ojczyzn C4 (Cel szczegółowy) opracowanie przewodnika po małych ojczyznach w ramach realizacji projektu studenckiego |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student/ka a) w zakresie wiedzy: - ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze. b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat, - potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury. c) w zakresie kompetencji społecznych: - potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Literatura przedmiotu jest dostępna w Bibliotece IKE UAM. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) dyskusja praca z tekstem metoda warsztatowa metoda projektu metoda aktywizująca - "burza mózgów" metoda aktywizująca - konstruowanie "map myśli" praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Warsztaty: 30 h Przygotowanie do zajęć: 15 h Czytanie wskazanej literatury: 30 h Przygotowanie projektu: 75 h Łączny nakład pracy studenta: 150 h Liczba punktów ECTS: 5 |
Short description: |
(in Polish) --- |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: 1. Tożsamość kulturowa i jej elementy 2. Kim jestem? Na tropie tożsamości kulturowej 3. Mała ojczyzna jako przestrzeń geograficzna i społeczno-kulturowa 4. Metody i narzędzia poznawania małych ojczyzn 5. Źródła niezbędne w procesie poznawania małych ojczyzn 6. Przewodnik po małych ojczyznach – projekt studencki |
Bibliography: |
(in Polish) Obowiązkowa Z. Bokszański, Tożsamości zbiorowe, Warszawa 2005. M. Castells, Siła tożsamości, Warszawa 2008. K. Kiereta, Lokalna przestrzeń kulturowa a tożsamość, „Krajobrazy Dziedzictwa Narodowego” 2003, 3 (11). D. Simonides, Więź regionalna a „mała ojczyzna”, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1999, 2, s. 65-75. S. Starczewski, Małe ojczyzny – tradycja dla przyszłości, [w:] S. Starczewski, S. Kosieliński (red.), Małe ojczyzny. Tradycja dla przyszłości, Warszawa 2000, s. 23-34. A. Suchocka, I. Królikowska, Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych. Kwartalnik” 2014, 4, s. 73-87. Dodatkowa: A. Szyfer, Tożsamość kulturowa: implikacje teoretyczne i metodologiczne, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1997, 1, s. 159-167. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy: - zna i rozumie problem tożsamości kulturowej, jej elementy oraz procesy związane z jej kształtowaniem - zna i rozumie pojęcie małej ojczyzny jako przestrzeni geograficznej i społeczno-kulturowej W zakresie umiejętności: - potrafi korzystać z metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz małych ojczyzn - potrafi znaleźć i zinterpretować w stopniu podstawowym źródła wykorzystywane w procesie poznawania małych ojczyzn - potrafi przygotować prostą publikację elektroniczną - potrafi analizować wydarzenia i procesy kulturowe, historyczne oraz społeczne, prowadzić dyskusję na ich temat W zakresie kompetencji społecznych: - jest gotowa/jest gotów do pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Elementy oceny końcowej: projekt 100% *Efektem projektu będzie przygotowany w ramach warsztatów przewodnik po małych ojczyznach (publikacja elektroniczna). Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Practical placement: |
(in Polish) --- |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WAR
TH FR |
Type of class: |
workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
workshop - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.