Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej" (2): Odkrywanie swojej małej ojczyzny

General data

Course ID: 16-MFCCBBBX-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej" (2): Odkrywanie swojej małej ojczyzny
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 5.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) komunikacja europejska

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie.

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) a) w zakresie wiedzy:

- ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze.


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury.


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk.



Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in.


Information on where to find course materials:

(in Polish) Zalecana literatura jest dostępna w Bibliotece UAM.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 30


Praca własna studenta: w zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).


Suma godzin: maksymalnie 150


Punkty ECTS: 5



Short description: (in Polish)

Studenci/tki wybierają jeden moduł z dwóch zaproponowanych, obejmujących

wiedzę, kompetencję i umiejętności z zakresu nauk o kulturze i religii.

Full description: (in Polish)

W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Bibliography: (in Polish)

W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Learning outcomes: (in Polish)

W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu).

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy.

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
workshop, 30 hours more information
Coordinators: Kamil Wasilkiewicz
Group instructors: Kamil Wasilkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
workshop - Graded credit
Module type:

compulsory

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant):

(in Polish) a) w zakresie wiedzy:

- ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze.


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury.


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk.



Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in.


Number of hours:

30

Module learning aims:

(in Polish) Cel ogólny:


- zainteresowanie studentek i studentów miejscami (przestrzeniami), kształtującymi ich tożsamość kulturową.


Cele szczegółowe:


- przedstawienie problemu tożsamości kulturowej,

- poznanie metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz tzw. małych ojczyzn,

- opracowanie przewodnika po małych ojczyznach w ramach realizacji projektu studenckiego.


Short description: (in Polish)

Moduł obowiązkowy do wyboru III „Budowanie własnej tożsamości kulturowej”: odkrywanie swojej małej ojczyzny

Full description: (in Polish)

Studenci/tki uczą się jak badać historię i kulturę tzw. małych ojczyzn. Biorą udział w projekcie, którego efektem będzie przewodnik po małych ojczyznach (publikacja elektroniczna).

Treści programowe:

1. Tożsamość kulturowa i jej elementy

2. Kim jestem? Na tropie tożsamości kulturowej

3. Mała ojczyzna jako przestrzeń geograficzna i społeczno-kulturowa

4. Metody i narzędzia poznawania małych ojczyzn

5. Źródła niezbędne w procesie poznawania małych ojczyzn

6. Przewodnik po małych ojczyznach – projekt studencki

Rodzaj zajęć: warsztaty

Bibliography: (in Polish)

- Z. Bokszański, Tożsamości zbiorowe, Warszawa 2005.

- M. Castells, Siła tożsamości, Warszawa 2008.

- K. Kiereta, Lokalna przestrzeń kulturowa a tożsamość, „Krajobrazy Dziedzictwa Narodowego” 2003, 3 (11).

- D. Simonides, Więź regionalna a „mała ojczyzna”, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1999, 2, s. 65-75.

- S. Starczewski, Małe ojczyzny – tradycja dla przyszłości, [w:] S. Starczewski, S. Kosieliński (red.), Małe ojczyzny. Tradycja dla przyszłości, Warszawa 2000, s. 23-34.

- A. Suchocka, I. Królikowska, Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych. Kwartalnik” 2014, 4, s. 73-87.

- A. Szyfer, Tożsamość kulturowa: implikacje teoretyczne i metodologiczne, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1997, 1, s. 159-167.

Notes: (in Polish)

Brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)