(in Polish) Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej" (2): Odkrywanie swojej małej ojczyzny
General data
Course ID: | 16-MFCCBBBX-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Moduł obowiązkowy do wyboru III "Budowanie własnej tożsamości kulturowej" (2): Odkrywanie swojej małej ojczyzny |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) a) w zakresie wiedzy: - ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze. b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat, - potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury. c) w zakresie kompetencji społecznych: - potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Zalecana literatura jest dostępna w Bibliotece UAM. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć z nauczycielem: 30 Praca własna studenta: w zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). Suma godzin: maksymalnie 150 Punkty ECTS: 5 |
Short description: |
(in Polish) Studenci/tki wybierają jeden moduł z dwóch zaproponowanych, obejmujących wiedzę, kompetencję i umiejętności z zakresu nauk o kulturze i religii. |
Full description: |
(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Bibliography: |
(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W zależności od wyboru przedmiotu (zob. informacje o zajęciach w cyklu). |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
FR WAR
|
Type of class: |
workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Wasilkiewicz | |
Group instructors: | Kamil Wasilkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
workshop - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant): | (in Polish) a) w zakresie wiedzy: - ma podstawową wiedzę o europejskiej kulturze. b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat, - potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury. c) w zakresie kompetencji społecznych: - potrafi przyjmować postawę krytyczną wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: edukacje informacyjne i źródłowe, interpretacja wybranych europejskich tekstów kultury, zarys historii kultury europejskiej z elementami kultury antycznej i in. |
|
Number of hours: | 30 |
|
Module learning aims: | (in Polish) Cel ogólny: - zainteresowanie studentek i studentów miejscami (przestrzeniami), kształtującymi ich tożsamość kulturową. Cele szczegółowe: - przedstawienie problemu tożsamości kulturowej, - poznanie metod i narzędzi umożliwiających prowadzenie analiz tzw. małych ojczyzn, - opracowanie przewodnika po małych ojczyznach w ramach realizacji projektu studenckiego. |
|
Short description: |
(in Polish) Moduł obowiązkowy do wyboru III „Budowanie własnej tożsamości kulturowej”: odkrywanie swojej małej ojczyzny |
|
Full description: |
(in Polish) Studenci/tki uczą się jak badać historię i kulturę tzw. małych ojczyzn. Biorą udział w projekcie, którego efektem będzie przewodnik po małych ojczyznach (publikacja elektroniczna). Treści programowe: 1. Tożsamość kulturowa i jej elementy 2. Kim jestem? Na tropie tożsamości kulturowej 3. Mała ojczyzna jako przestrzeń geograficzna i społeczno-kulturowa 4. Metody i narzędzia poznawania małych ojczyzn 5. Źródła niezbędne w procesie poznawania małych ojczyzn 6. Przewodnik po małych ojczyznach – projekt studencki Rodzaj zajęć: warsztaty |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Z. Bokszański, Tożsamości zbiorowe, Warszawa 2005. - M. Castells, Siła tożsamości, Warszawa 2008. - K. Kiereta, Lokalna przestrzeń kulturowa a tożsamość, „Krajobrazy Dziedzictwa Narodowego” 2003, 3 (11). - D. Simonides, Więź regionalna a „mała ojczyzna”, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1999, 2, s. 65-75. - S. Starczewski, Małe ojczyzny – tradycja dla przyszłości, [w:] S. Starczewski, S. Kosieliński (red.), Małe ojczyzny. Tradycja dla przyszłości, Warszawa 2000, s. 23-34. - A. Suchocka, I. Królikowska, Kreowanie tożsamości kulturowej jako wyzwanie XXI wieku, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych. Kwartalnik” 2014, 4, s. 73-87. - A. Szyfer, Tożsamość kulturowa: implikacje teoretyczne i metodologiczne, „Studia Etnologiczne i Antropologiczne” 1997, 1, s. 159-167. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.