Logic with Elements of Semiotics
General data
Course ID: | 16-LZESC-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Logic with Elements of Semiotics |
Name in Polish: | Logika z elementami semiotyki |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: | |
Course homepage: | http://--- |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) projektowanie koltury |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - zapoznanie z podstawami języka rachunku zadań, - zapoznanie z problematyką znaku i znaczenia oraz analizą zakresową nazw, - nabycie umiejętności logicznej analizy tekstu. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) brak |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student powinien znać podstawowe dziedziny filozofii. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka IKE |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) 1. Wstępny wykład treści 2. Ćwiczenia i indywidualne i w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Przybliżenie podstawowych zagadnień z zakresu logiki i semiotyki |
Full description: |
(in Polish) Przybliżenie podstaw języka rachunku zdań. Przybliżenie pięciu podstawowych spójników zdań i ich funkcji prawdziwościowych. Przybliżenie metody tworzenia formalnych schematów zdania. Omówienie tautologiczności zdania i analiza wybranych schematów pod kątem ich tautologiczności. Przeprowadzenie ćwiczeń z zakresu logicznej analizy tekstów. |
Bibliography: |
(in Polish) K. Ajdukiewicz, Logika pragmatyczna, PWN, Warszawa 1975. G. Frege, „Sens i znaczenie”, w: Pisma semantyczne, PWN, Warszawa 1970. B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki, PWN, Warszawa 1998. |
Learning outcomes: |
(in Polish) student: zna podstawy logicznego języka rachunku zdań; zna logiczne spójniki zdaniowe i ich funkcje prawdziwościowe; potrafi sformułować formalny schemat zadania; potrafi przeanalizować schemat zdania pod katem jego tautologiczności; potrafi przeprowadzić analizę tekstu z wykorzystaniem logicznego rachunku zdań. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zaliczenie pisemne; kryteria oceniania: 5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Practical placement: |
(in Polish) --- |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.