Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Local Creative Projects

General data

Course ID: 16-LPTW-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Local Creative Projects
Name in Polish: Lokalne projekty twórcze
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) projektowanie kultury

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Cel ogólny:


- zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.



Cele szczegółowe:


- przekazanie wiedzy na temat:

• roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych

społeczności lokalnych,

• projektu i etapów jego realizacji,

• podstawowych metod pracy projektowej,


- rozwój umiejętności w zakresie:

• planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej,

• przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi,

• prowadzenia dyskusji o projekcie,

• opracowywania publikacji elektronicznej,


- rozwój kompetencji społecznych w zakresie:

• pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego,

• metod animowania społeczności lokalnej.


Year of studies (where relevant):

Year 2

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia,

- zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia,


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS

Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury,

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi,

- potrafi opracować harmonogram wydarzenia,

- potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia,

- potrafi opracować budżet wydarzenia,

- potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych,


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec

poznawanych faktów, procesów i zjawisk.

- jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o

charakterze lokalnym.


Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in.


Information on where to find course materials:

(in Polish) Literatura jest dostępna w Internecie oraz Bibliotece IKE UAM.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Zgodnie z sylabusem:


- dyskusja

- praca z tekstem

- metoda warsztatowa

- metoda projektu

- metody aktywizujące


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 30 godz.

Przygotowanie do zajęć: 10 godz.

Czytanie wskazanej literatury: 5 godz.

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 30 godz.


Suma godzin: 90


Punkty ECTS: 3

Short description: (in Polish)

---

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.

Treści programowe:

1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej

2. Projekt w społeczności lokalnej

3. Metody pracy projektowej

4. Projektowe inspiracje

5. Lokalny projekt twórczy

6. Atlas Dobrych Wspomnień

W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna.

Bibliography: (in Polish)

- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013.

- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

- zna i rozumie rolę animatora/ki kultury w zaspokojeniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnej,

- zna i rozumie pojęcie projektu lokalnego oraz etapy jego realizacji,

- zna i rozumie podstawowe metody pracy projektowej,

- potrafi zaplanować projekt skierowany do społeczności lokalnej,

- potrafi przygotować prezentację na temat projektu,

- potrafi prowadzić dyskusję dot. projektu,

- potrafi przygotować publikację elektroniczną,

- jest gotowa/jest gotów do poszukiwań nowatorskich metod animowania społeczności lokalnej,

- jest gotowa/jest gotów do przeprowadzenia prostego projektu skierowanego do społeczności lokalnej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Studenci/ki są zobligowani/e do przygotowania prezentacji multimedialnej oraz realizacji projektu.

Elementy oceny końcowej:

- prezentacja multimedialna 40%

- projekt 60%

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

- bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w

zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w

zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści

kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

- dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

- niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

Practical placement: (in Polish)

---

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
workshop, 30 hours more information
Coordinators: Kamil Wasilkiewicz
Group instructors: Kamil Wasilkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
workshop - Graded credit
Module type:

compulsory

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant):

(in Polish) Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia,

- zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia,


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS

Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury,

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi,

- potrafi opracować harmonogram wydarzenia,

- potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia,

- potrafi opracować budżet wydarzenia,

- potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych,


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec

poznawanych faktów, procesów i zjawisk.

- jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o

charakterze lokalnym.


Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in.


Number of hours:

30

Module learning aims:

(in Polish) Cel ogólny:


- zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.



Cele szczegółowe:


- przekazanie wiedzy na temat:

• roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych

społeczności lokalnych,

• projektu i etapów jego realizacji,

• podstawowych metod pracy projektowej,


- rozwój umiejętności w zakresie:

• planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej,

• przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi,

• prowadzenia dyskusji o projekcie,

• opracowywania publikacji elektronicznej,


- rozwój kompetencji społecznych w zakresie:

• pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego,

• metod animowania społeczności lokalnej.


Short description: (in Polish)

---

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.

Treści programowe:

1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej

2. Projekt w społeczności lokalnej

3. Metody pracy projektowej

4. Projektowe inspiracje

5. Lokalny projekt twórczy

6. Atlas Dobrych Wspomnień

W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna.

Bibliography: (in Polish)

- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013.

- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.

Notes: (in Polish)

---

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)