Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lokalne projekty twórcze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-LPTW-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lokalne projekty twórcze
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

projektowanie kultury

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cel ogólny:


- zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.



Cele szczegółowe:


- przekazanie wiedzy na temat:

• roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych

społeczności lokalnych,

• projektu i etapów jego realizacji,

• podstawowych metod pracy projektowej,


- rozwój umiejętności w zakresie:

• planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej,

• przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi,

• prowadzenia dyskusji o projekcie,

• opracowywania publikacji elektronicznej,


- rozwój kompetencji społecznych w zakresie:

• pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego,

• metod animowania społeczności lokalnej.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia,

- zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia,


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS

Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury,

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi,

- potrafi opracować harmonogram wydarzenia,

- potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia,

- potrafi opracować budżet wydarzenia,

- potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych,


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec

poznawanych faktów, procesów i zjawisk.

- jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o

charakterze lokalnym.


Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in.


Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura jest dostępna w Internecie oraz Bibliotece IKE UAM.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Zgodnie z sylabusem:


- dyskusja

- praca z tekstem

- metoda warsztatowa

- metoda projektu

- metody aktywizujące


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 30 godz.

Przygotowanie do zajęć: 10 godz.

Czytanie wskazanej literatury: 5 godz.

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 30 godz.


Suma godzin: 90


Punkty ECTS: 3

Skrócony opis:

---

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.

Treści programowe:

1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej

2. Projekt w społeczności lokalnej

3. Metody pracy projektowej

4. Projektowe inspiracje

5. Lokalny projekt twórczy

6. Atlas Dobrych Wspomnień

W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna.

Literatura:

- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013.

- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

- zna i rozumie rolę animatora/ki kultury w zaspokojeniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnej,

- zna i rozumie pojęcie projektu lokalnego oraz etapy jego realizacji,

- zna i rozumie podstawowe metody pracy projektowej,

- potrafi zaplanować projekt skierowany do społeczności lokalnej,

- potrafi przygotować prezentację na temat projektu,

- potrafi prowadzić dyskusję dot. projektu,

- potrafi przygotować publikację elektroniczną,

- jest gotowa/jest gotów do poszukiwań nowatorskich metod animowania społeczności lokalnej,

- jest gotowa/jest gotów do przeprowadzenia prostego projektu skierowanego do społeczności lokalnej.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci/ki są zobligowani/e do przygotowania prezentacji multimedialnej oraz realizacji projektu.

Elementy oceny końcowej:

- prezentacja multimedialna 40%

- projekt 60%

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

- bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w

zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w

zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści

kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

- dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

- dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

- niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i

kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie

przedmiotu

Praktyki zawodowe:

---

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Wasilkiewicz
Prowadzący grup: Kamil Wasilkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student/ka:


a) w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia,

- zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia,


b) w zakresie umiejętności:

- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS

Office),

- potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat,

- potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury,

- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi,

- potrafi opracować harmonogram wydarzenia,

- potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia,

- potrafi opracować budżet wydarzenia,

- potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych,


c) w zakresie kompetencji społecznych:

- jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec

poznawanych faktów, procesów i zjawisk.

- jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o

charakterze lokalnym.


Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in.


Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Cel ogólny:


- zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.



Cele szczegółowe:


- przekazanie wiedzy na temat:

• roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych

społeczności lokalnych,

• projektu i etapów jego realizacji,

• podstawowych metod pracy projektowej,


- rozwój umiejętności w zakresie:

• planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej,

• przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi,

• prowadzenia dyskusji o projekcie,

• opracowywania publikacji elektronicznej,


- rozwój kompetencji społecznych w zakresie:

• pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego,

• metod animowania społeczności lokalnej.


Skrócony opis:

---

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.

Treści programowe:

1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej

2. Projekt w społeczności lokalnej

3. Metody pracy projektowej

4. Projektowe inspiracje

5. Lokalny projekt twórczy

6. Atlas Dobrych Wspomnień

W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna.

Literatura:

- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013.

- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.

Uwagi:

---

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)