Lokalne projekty twórcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-LPTW-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lokalne projekty twórcze |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | projektowanie kultury |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cel ogólny: - zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym. Cele szczegółowe: - przekazanie wiedzy na temat: • roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnych, • projektu i etapów jego realizacji, • podstawowych metod pracy projektowej, - rozwój umiejętności w zakresie: • planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej, • przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi, • prowadzenia dyskusji o projekcie, • opracowywania publikacji elektronicznej, - rozwój kompetencji społecznych w zakresie: • pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego, • metod animowania społeczności lokalnej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student/ka: a) w zakresie wiedzy: - zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia, - zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia, b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat, - potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury, - potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi, - potrafi opracować harmonogram wydarzenia, - potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia, - potrafi opracować budżet wydarzenia, - potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych, c) w zakresie kompetencji społecznych: - jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. - jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o charakterze lokalnym. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura jest dostępna w Internecie oraz Bibliotece IKE UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Zgodnie z sylabusem: - dyskusja - praca z tekstem - metoda warsztatowa - metoda projektu - metody aktywizujące |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 30 godz. Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Czytanie wskazanej literatury: 5 godz. Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.: 15 godz. Przygotowanie projektu: 30 godz. Suma godzin: 90 Punkty ECTS: 3 |
Skrócony opis: |
--- |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym. Treści programowe: 1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej 2. Projekt w społeczności lokalnej 3. Metody pracy projektowej 4. Projektowe inspiracje 5. Lokalny projekt twórczy 6. Atlas Dobrych Wspomnień W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna. |
Literatura: |
- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013. - Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: - zna i rozumie rolę animatora/ki kultury w zaspokojeniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnej, - zna i rozumie pojęcie projektu lokalnego oraz etapy jego realizacji, - zna i rozumie podstawowe metody pracy projektowej, - potrafi zaplanować projekt skierowany do społeczności lokalnej, - potrafi przygotować prezentację na temat projektu, - potrafi prowadzić dyskusję dot. projektu, - potrafi przygotować publikację elektroniczną, - jest gotowa/jest gotów do poszukiwań nowatorskich metod animowania społeczności lokalnej, - jest gotowa/jest gotów do przeprowadzenia prostego projektu skierowanego do społeczności lokalnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci/ki są zobligowani/e do przygotowania prezentacji multimedialnej oraz realizacji projektu. Elementy oceny końcowej: - prezentacja multimedialna 40% - projekt 60% Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: - bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu - niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Praktyki zawodowe: |
--- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WAR
WAR
PT WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Wasilkiewicz | |
Prowadzący grup: | Kamil Wasilkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student/ka: a) w zakresie wiedzy: - zna i rozumie etapy realizacji wydarzenia, - zna i rozumie rolę, zadania i obowiązki organizatora wydarzenia, b) w zakresie umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami cyfrowymi (Internet, MS Office), - potrafi przygotować prezentację i brać udział w dyskusji na wybrany temat, - potrafi analizować i interpretować wybrane teksty kultury, - potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi, - potrafi opracować harmonogram wydarzenia, - potrafi wypełnić prosty wniosek o dofinansowanie wydarzenia, - potrafi opracować budżet wydarzenia, - potrafi promować wydarzenie w mediach tradycyjnych i cyfrowych, c) w zakresie kompetencji społecznych: - jest gotów/gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec poznawanych faktów, procesów i zjawisk. - jest gotów/gotowa do podejmowania pracy w grupie przy realizacji projektu o charakterze lokalnym. Przedstawione wymagania wynikają z realizacji przedmiotów uwzględnionych w programie studiów, takich jak: technologie informacyjne, antropologia kultury, nowe narzędzia komunikacyjne, PR w kulturze, organizacja imprezy i widowiska i in. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Cel ogólny: - zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym. Cele szczegółowe: - przekazanie wiedzy na temat: • roli animatora/ki kultury w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnych, • projektu i etapów jego realizacji, • podstawowych metod pracy projektowej, - rozwój umiejętności w zakresie: • planowania projektów skierowanych do społeczności lokalnej, • przygotowywania prezentacji poświęconej projektowi, • prowadzenia dyskusji o projekcie, • opracowywania publikacji elektronicznej, - rozwój kompetencji społecznych w zakresie: • pracy zespołowej w ramach realizacji projektu studenckiego, • metod animowania społeczności lokalnej. |
|
Skrócony opis: |
--- |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym. Treści programowe: 1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej 2. Projekt w społeczności lokalnej 3. Metody pracy projektowej 4. Projektowe inspiracje 5. Lokalny projekt twórczy 6. Atlas Dobrych Wspomnień W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna. |
|
Literatura: |
- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013. - Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018. |
|
Uwagi: |
--- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.