Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształtowanie wizerunku w kulturze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-KWWK-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształtowanie wizerunku w kulturze
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

projektowanie kultury

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku w kulturze. Ponadto celem jest wskazanie czynników kształtujących wizerunek, zarówno osób, jak i instytucji i organizacji.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Z materiałami do zajęć zapoznać się można w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej, Bibliotece Uniwersyteckiej oraz na stronach internetowych

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład z prezentacją multimedialną

Dyskusja

Metoda analizy przypadków

Metoda warsztatowa

Metoda projektu

Praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

3

Skrócony opis:

W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku.

Pełny opis:

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W czasie zajęć będą mogli poznać strategie marketingowe wybranych instytucji kultury i nauki oraz nauczyć się ich analizy. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze.

Literatura:

Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa 2003

Drzycimski A., Sztuka kształtowania wizerunku, Business Press, Warszawa 1997

Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006

Social Media Handbook for cultural Professionals

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

-opisać wyróżnić motywy uczestnictwa w turystyce, rozpoznaje czynniki kształtujące popyt turystyczny oraz bariery uczestnictwa w turystyce, podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy i PR K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05

-wskazać cechy charakterystyczne dla języka reklamy. Zna uwarunkowania poszczególnych rodzajów reklam, ich skuteczności, potrafił zastosować wybrane strategie reklamowe dla określonych zadań marketingowych oraz miał świadomość ograniczeń prawnych i etycznych w reklamie K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05

-opisać poszczególne fazy strategii PR i zorganizować hipotetyczną strategię PR dla danej instytucji lub sytuacji K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; -K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05

-przeanalizować i ocenić strategie PR wybranych instytucji lub organizacji i stworzyć własny projekt K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05

- rozpoznać i ocenić zadania i efekty pracy rzecznika prasowego K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę 2

niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne; źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania

Na ocenę 3

zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadowalająco wykonany projekt zaliczeniowy

Na ocenę 4

dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy

Na ocenę 5

bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Kaczmarek
Prowadzący grup: Zofia Kaczmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku w kulturze, ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej, instytucji kultury i projektów naukowych. Studenci zapoznają się z czynnikami kształtującymi wizerunek organizacji, z zagrożeniami w PR i funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych.

Skrócony opis:

W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku.

Pełny opis:

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W czasie zajęć będą mogli poznać strategie marketingowe wybranych instytucji kultury i nauki oraz nauczyć się ich analizy. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze.

Literatura:

‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95

‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online)

‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001

‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Kaczmarek
Prowadzący grup: Zofia Kaczmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak.

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych.

Skrócony opis:

W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku.

Pełny opis:

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze.

Literatura:

‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95

‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online)

‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001

‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Kaczmarek
Prowadzący grup: Zofia Kaczmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak.

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych.

Skrócony opis:

W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku.

Pełny opis:

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze.

Literatura:

‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95

‒ Grzegorczyk A., Reklama, PWE, 2010

‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online)

‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001

‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Kaczmarek
Prowadzący grup: Zofia Kaczmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)