Kształtowanie wizerunku w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-KWWK-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie wizerunku w kulturze |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | projektowanie kultury |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku w kulturze. Ponadto celem jest wskazanie czynników kształtujących wizerunek, zarówno osób, jak i instytucji i organizacji. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Z materiałami do zajęć zapoznać się można w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej, Bibliotece Uniwersyteckiej oraz na stronach internetowych |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną Dyskusja Metoda analizy przypadków Metoda warsztatowa Metoda projektu Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W czasie zajęć będą mogli poznać strategie marketingowe wybranych instytucji kultury i nauki oraz nauczyć się ich analizy. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
Literatura: |
Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa 2003 Drzycimski A., Sztuka kształtowania wizerunku, Business Press, Warszawa 1997 Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006 Social Media Handbook for cultural Professionals |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: -opisać wyróżnić motywy uczestnictwa w turystyce, rozpoznaje czynniki kształtujące popyt turystyczny oraz bariery uczestnictwa w turystyce, podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy i PR K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05 -wskazać cechy charakterystyczne dla języka reklamy. Zna uwarunkowania poszczególnych rodzajów reklam, ich skuteczności, potrafił zastosować wybrane strategie reklamowe dla określonych zadań marketingowych oraz miał świadomość ograniczeń prawnych i etycznych w reklamie K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05 -opisać poszczególne fazy strategii PR i zorganizować hipotetyczną strategię PR dla danej instytucji lub sytuacji K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; -K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05 -przeanalizować i ocenić strategie PR wybranych instytucji lub organizacji i stworzyć własny projekt K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05 - rozpoznać i ocenić zadania i efekty pracy rzecznika prasowego K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2 niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne; źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania Na ocenę 3 zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadowalająco wykonany projekt zaliczeniowy Na ocenę 4 dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy Na ocenę 5 bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Kaczmarek | |
Prowadzący grup: | Zofia Kaczmarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku w kulturze, ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej, instytucji kultury i projektów naukowych. Studenci zapoznają się z czynnikami kształtującymi wizerunek organizacji, z zagrożeniami w PR i funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. |
|
Skrócony opis: |
W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W czasie zajęć będą mogli poznać strategie marketingowe wybranych instytucji kultury i nauki oraz nauczyć się ich analizy. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
|
Literatura: |
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 ‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online) ‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001 ‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239 |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Kaczmarek | |
Prowadzący grup: | Zofia Kaczmarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. |
|
Skrócony opis: |
W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
|
Literatura: |
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 ‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online) ‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001 ‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Kaczmarek | |
Prowadzący grup: | Zofia Kaczmarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak. |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. |
|
Skrócony opis: |
W dzisiejszych czasach wizerunek instytucji kultury jest kształtowany nie tylko poprzez jej działalność w obszarze wystawienniczym, ochrony i promocji dziedzictwa kulturowego czy edukacji. Niezwykle istotną jest jej obecność w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych czy społecznościowych. Umiejętność sprawnego poruszania się w tym obszarze przy zasadach zachowania savoir-vivre i bezpieczeństwa staje się kluczowa. Dlatego też na tych zajęciach studenci będą mieli możliwość zapoznania się z współczesnymi zasadami kreowania wizerunku. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
|
Literatura: |
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 ‒ Grzegorczyk A., Reklama, PWE, 2010 ‒ Social Media Handbook for cultural Professionals (online) ‒ Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa 2001 ‒ Wróblewski Ł., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Zarządzanie w kulturze 20 (2)/2019, s. 221-239 |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Kaczmarek | |
Prowadzący grup: | Zofia Kaczmarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.