Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Social Communication

General data

Course ID: 16-KSWYK-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Social Communication
Name in Polish: Komunikacja społeczna
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups:
Course homepage: http://www.ike.uam.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) projektowanie kultury

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) Cel (cele) modułu kształcenia


- sprawne opanowanie wybranych narzędzi i technik komunikacji społecznej

- różnicowanie procesów komunikacyjnych zgodne z kontekstem kulturowym zdarzenia komunikacyjnego

- wdrożenie zasad komunikacji interkulturowej

- zaprezentowanie kultury jako intersemiotycznego procesu komunikacyjnego

- sprawne wykorzystywanie poznanych narzędzi i technik komunikacji społecznej

- umiejętne funkcjonalizowanie procesów komunikacyjnych

- opracowywanie rozwiązań komunikacyjnych dla różnych przekazów i kontaktów interkulturowych

- zdobycie podstawowych kompetencji w zakresie promocji kultury


Year of studies (where relevant):

Year 3

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) nauczanie zdalne, narzędzia wskazane przez UAM- Microsoft Teams


Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu semiotyki kultury, wstępną wiedzę na temat kontaktów interkulturowych.


Information on where to find course materials:

(in Polish) Materiały i publikacje będą znajdowały się w Bibliotece Kolegium Europejskiego UAM oraz we wskazanych wyżej przekazach elektronicznych.


Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) 1. Przekaz w formie wykładu

2. Wykład interaktywny

3. Wykład ilustrowany prezentacją


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 15 godzin wykładu

15 godzin samodzielnej pracy

1p ECTS

Short description: (in Polish)

Na zajęciach student pozna zasady budowania fortunnych relacji interpersonalnych. Pozna zasady komunikowania się na granicy kultur. Pozna podstawowe teorie z zakresu komunikacji społecznej . Przedstawione mu zostaną badania na temat efektywności poszczególnych strategii perswazyjnych. Pozna podstawy etyki komunikacji.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach student pozna zasady budowania fortunnych relacji interpersonalnych. Wykładowca przedstawi mu źródła współczesnych szumów i barier komunikacyjnych oraz zasady ich neutralizowania. Pozna zasady komunikowania się się na granicy kultur, identyfikowania i relatywizowania kulturowego przekazu, uwzględniania jego uwarunkowań semiotycznych. Pozna podstawowe teorie z zakresu komunikacji społecznej. Przedstawione mu zostaną badania na temat efektywności poszczególnych strategii perswazyjnych. Pozna podstawy etyki komunikacji, szczególnie w zakresie prawdy i fałszu. Pozna granice wolności komunikologicznej oraz zróżnicowanie funkcjonalne współczesnej komunikacji.

Bibliography: (in Polish)

K.Arcimowicz, Obraz przemocy w mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp, Gdańsk 2003.

A.Batko, Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2005.

A.Duszak, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa,Warszawa1998

Manipulacja w języku, red. P.Krzyżanowski, P.Nowak, Lublin 2004.

A.Pitrus, Znaki na sprzedaż, Warszawa 2000.

Ch.Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Warszawa 2002.

M.Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańska 2006.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

Omówić i wykorzystywać podstawowe metodologie i teorie z zakresu komunikacji społecznej

Przygotować przekaz promocyjny

Wskazać i neutralizować bariery utrudniające komunikację na granicy kultur

Interpretować i adekwatnie stosować znaki tworzące kod komunikacyjny

Omówić granice etyczne i prawne komunikacji społecznej i uzasadnić potrzebę ich przekraczania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)