Social Communication
General data
Course ID: | 16-KSWYK-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social Communication |
Name in Polish: | Komunikacja społeczna |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: | |
Course homepage: | http://www.ike.uam.edu.pl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) projektowanie kultury |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Cel (cele) modułu kształcenia - sprawne opanowanie wybranych narzędzi i technik komunikacji społecznej - różnicowanie procesów komunikacyjnych zgodne z kontekstem kulturowym zdarzenia komunikacyjnego - wdrożenie zasad komunikacji interkulturowej - zaprezentowanie kultury jako intersemiotycznego procesu komunikacyjnego - sprawne wykorzystywanie poznanych narzędzi i technik komunikacji społecznej - umiejętne funkcjonalizowanie procesów komunikacyjnych - opracowywanie rozwiązań komunikacyjnych dla różnych przekazów i kontaktów interkulturowych - zdobycie podstawowych kompetencji w zakresie promocji kultury |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nauczanie zdalne, narzędzia wskazane przez UAM- Microsoft Teams |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu semiotyki kultury, wstępną wiedzę na temat kontaktów interkulturowych. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały i publikacje będą znajdowały się w Bibliotece Kolegium Europejskiego UAM oraz we wskazanych wyżej przekazach elektronicznych. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) 1. Przekaz w formie wykładu 2. Wykład interaktywny 3. Wykład ilustrowany prezentacją |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 15 godzin wykładu 15 godzin samodzielnej pracy 1p ECTS |
Short description: |
(in Polish) Na zajęciach student pozna zasady budowania fortunnych relacji interpersonalnych. Pozna zasady komunikowania się na granicy kultur. Pozna podstawowe teorie z zakresu komunikacji społecznej . Przedstawione mu zostaną badania na temat efektywności poszczególnych strategii perswazyjnych. Pozna podstawy etyki komunikacji. |
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach student pozna zasady budowania fortunnych relacji interpersonalnych. Wykładowca przedstawi mu źródła współczesnych szumów i barier komunikacyjnych oraz zasady ich neutralizowania. Pozna zasady komunikowania się się na granicy kultur, identyfikowania i relatywizowania kulturowego przekazu, uwzględniania jego uwarunkowań semiotycznych. Pozna podstawowe teorie z zakresu komunikacji społecznej. Przedstawione mu zostaną badania na temat efektywności poszczególnych strategii perswazyjnych. Pozna podstawy etyki komunikacji, szczególnie w zakresie prawdy i fałszu. Pozna granice wolności komunikologicznej oraz zróżnicowanie funkcjonalne współczesnej komunikacji. |
Bibliography: |
(in Polish) K.Arcimowicz, Obraz przemocy w mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp, Gdańsk 2003. A.Batko, Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2005. A.Duszak, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa,Warszawa1998 Manipulacja w języku, red. P.Krzyżanowski, P.Nowak, Lublin 2004. A.Pitrus, Znaki na sprzedaż, Warszawa 2000. Ch.Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Warszawa 2002. M.Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańska 2006. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Omówić i wykorzystywać podstawowe metodologie i teorie z zakresu komunikacji społecznej Przygotować przekaz promocyjny Wskazać i neutralizować bariery utrudniające komunikację na granicy kultur Interpretować i adekwatnie stosować znaki tworzące kod komunikacyjny Omówić granice etyczne i prawne komunikacji społecznej i uzasadnić potrzebę ich przekraczania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.