Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Cultural Context of the Media Activity in Europe

General data

Course ID: 16-KKFME-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Cultural Context of the Media Activity in Europe
Name in Polish: Kulturowe konteksty funkcjonowania mediów w Europie
Organizational unit: Institute of European Culture in Gniezno
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Komunikacja europejska

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) - zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność

- zapoznanie studentów z kulturowymi podstawami funkcjonowania mediów w Europie

- zapoznanie studentów z podstawowymi modelami europejskich systemów medialnych

- zapoznanie z propedeutyką wiedzy medioznawczej

- wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji o mediach w ciągu wieków

- wykształcenie podstaw warsztatu pracy w zakresie medioznawstwa

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) W okresie pandemii Covid-19 zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie: Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Uczestnik zajęć powinien posiadać wiedzę z zakresu historii cywilizacji Wschodu i Zachodu, metodologii komunikacji. Ponadto powinien mieć przyswojoną wiedzę z podstawowych zagadnień z zakresu państwa i prawa. Student uczestniczący w zajęciach z tego modułu rozumie zjawiska kulturowe oraz społeczne, które są konsekwencją funkcjonowania mediów. Umiejętności te powinien nabyć podczas studiów I stopnia (zgodnie z wymogami kształcenia) oraz 1 roku II stopnia. Student wykorzystuje wiedzę z historii i kultury oraz komunikacji społecznej, umie wyszukiwać i analizować fakty historyczne, dyskutować o nich, współpracować w grupie.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Biblioteka IKE UAM;

Biblioteka UAM;

Internet

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Ćwiczenia;


Wykład prowadzony z prezentacją;


W okresie pandemii Covid-19 zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie: Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 3

Short description: (in Polish)

Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych

Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w.

Media jako władza

Globalny i regionalny charakter mediów

Full description: (in Polish)

Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych

Omówienie kulturowych podstaw funkcjonowania europejskich systemów medialnych

Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w.

Media jako władza

Globalny i regionalny charakter mediów

Omówienie europejskich modeli systemów medialnych

Porównanie europejskich modeli systemów medialnych

Bibliography: (in Polish)

1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980.

2. Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976.

3. J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988.

4. Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne).

5. Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne).

6. J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995.

7. Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001.

8. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005.

9. Mancini P., Hallin C., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2010.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK

student/ka:

Posiada wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów i komunikacji na kształtowanie kultury i społeczeństwa

Umie wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych

Umie wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką

Umie przetwarzać oraz komentować treści informacyjne funkcjonujące w mediach

Umie opisywać i wyjaśniać złożone społeczno-kulturowe i polityczno-gospodarcze oraz etyczne kwestie komunikacyjne

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kolokwium ustne, obecność oraz aktywność na zajęciach. W uzasadnionych przypadkach (np. braki obecności, brak aktywności na zajęciach): praca zaliczeniowa na zadany temat.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 30 hours more information
Coordinators: Piotr Pawlak
Group instructors: Piotr Pawlak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
lecture - Exam
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) - zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność

- zapoznanie studentów z kulturowymi podstawami funkcjonowania mediów w Europie

- zapoznanie studentów z podstawowymi modelami europejskich systemów medialnych

- zapoznanie z propedeutyką wiedzy medioznawczej

- wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji o mediach w ciągu wieków

- wykształcenie podstaw warsztatu pracy w zakresie medioznawstwa

Short description: (in Polish)

Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych

Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w.

Media jako władza

Globalny i regionalny charakter mediów

Full description: (in Polish)

Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych

Omówienie kulturowych podstaw funkcjonowania europejskich systemów medialnych

Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w.

Media jako władza

Globalny i regionalny charakter mediów

Omówienie europejskich modeli systemów medialnych

Porównanie europejskich modeli systemów medialnych

Bibliography: (in Polish)

1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980.

2. Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976.

3. J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988.

4. Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne).

5. Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne).

6. J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995.

7. Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001.

8. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005.

9. Mancini P., Hallin C., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2010.

Notes: (in Polish)

Brak uwag

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)