Cultural Context of the Media Activity in Europe
General data
Course ID: | 16-KKFME-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Cultural Context of the Media Activity in Europe |
Name in Polish: | Kulturowe konteksty funkcjonowania mediów w Europie |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność - zapoznanie studentów z kulturowymi podstawami funkcjonowania mediów w Europie - zapoznanie studentów z podstawowymi modelami europejskich systemów medialnych - zapoznanie z propedeutyką wiedzy medioznawczej - wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji o mediach w ciągu wieków - wykształcenie podstaw warsztatu pracy w zakresie medioznawstwa |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) W okresie pandemii Covid-19 zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie: Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Uczestnik zajęć powinien posiadać wiedzę z zakresu historii cywilizacji Wschodu i Zachodu, metodologii komunikacji. Ponadto powinien mieć przyswojoną wiedzę z podstawowych zagadnień z zakresu państwa i prawa. Student uczestniczący w zajęciach z tego modułu rozumie zjawiska kulturowe oraz społeczne, które są konsekwencją funkcjonowania mediów. Umiejętności te powinien nabyć podczas studiów I stopnia (zgodnie z wymogami kształcenia) oraz 1 roku II stopnia. Student wykorzystuje wiedzę z historii i kultury oraz komunikacji społecznej, umie wyszukiwać i analizować fakty historyczne, dyskutować o nich, współpracować w grupie. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka IKE UAM; Biblioteka UAM; Internet |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Ćwiczenia; Wykład prowadzony z prezentacją; W okresie pandemii Covid-19 zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie: Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 |
Short description: |
(in Polish) Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w. Media jako władza Globalny i regionalny charakter mediów |
Full description: |
(in Polish) Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych Omówienie kulturowych podstaw funkcjonowania europejskich systemów medialnych Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w. Media jako władza Globalny i regionalny charakter mediów Omówienie europejskich modeli systemów medialnych Porównanie europejskich modeli systemów medialnych |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980. 2. Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976. 3. J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988. 4. Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne). 5. Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne). 6. J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995. 7. Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001. 8. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005. 9. Mancini P., Hallin C., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2010. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK student/ka: Posiada wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów i komunikacji na kształtowanie kultury i społeczeństwa Umie wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych Umie wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką Umie przetwarzać oraz komentować treści informacyjne funkcjonujące w mediach Umie opisywać i wyjaśniać złożone społeczno-kulturowe i polityczno-gospodarcze oraz etyczne kwestie komunikacyjne |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kolokwium ustne, obecność oraz aktywność na zajęciach. W uzasadnionych przypadkach (np. braki obecności, brak aktywności na zajęciach): praca zaliczeniowa na zadany temat. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Pawlak | |
Group instructors: | Piotr Pawlak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) - zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność - zapoznanie studentów z kulturowymi podstawami funkcjonowania mediów w Europie - zapoznanie studentów z podstawowymi modelami europejskich systemów medialnych - zapoznanie z propedeutyką wiedzy medioznawczej - wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji o mediach w ciągu wieków - wykształcenie podstaw warsztatu pracy w zakresie medioznawstwa |
|
Short description: |
(in Polish) Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w. Media jako władza Globalny i regionalny charakter mediów |
|
Full description: |
(in Polish) Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych Omówienie kulturowych podstaw funkcjonowania europejskich systemów medialnych Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w. Media jako władza Globalny i regionalny charakter mediów Omówienie europejskich modeli systemów medialnych Porównanie europejskich modeli systemów medialnych |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980. 2. Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976. 3. J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988. 4. Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne). 5. Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne). 6. J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995. 7. Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001. 8. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005. 9. Mancini P., Hallin C., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2010. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak uwag |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.