Audiovisual Culture
General data
Course ID: | 16-KAUDIO-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Audiovisual Culture |
Name in Polish: | Kultura audiowizualna |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) projektowanie kultury |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Celem zajęć uwrażliwienie studentów na teksty kultury audiowizualnej oraz zapoznanie ich ze zjawiskami komunikacyjnymi w niej zachodzącymi, a także wyposażenie ich w umiejętność krytycznej analizy materiałów audio i wideo. |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student posiada wiedzę o historii kultury XX i XXI wieku oraz podstawową wiedzę dotyczącą teorii komunikacji, potrafi ją wykorzystać w dyskusji. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej, w Bibliotece Uniwersyteckiej. Niektóre materiały są udostępnione w ramach open access w Internecie. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) - dyskusja, - metoda analizy przypadków, - metoda ćwiczeniowa, - demonstracje audio i video, - metody aktywizujące (burza mózgów, mapy myśli itp.). |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przybliżenie zjawisk i procesów związanych z szeroko pojmowaną kulturą audiowizualną. W trakcie zajęć, w czasie zajęć studenci będą analizować analizować wybrane przykłady tekstów kultury audiowizualnej, odczytywać ich różnorodne komunikaty oraz badać ich wpływ kulturę człowieka. Zajęcia zakończone będą kolokwium ustnym. |
Full description: |
(in Polish) Od czasów powstania gazet. radia, telewizji i Internetu, media towarzyszą najważniejszym wydarzeniom oraz ludzkiej codzienności. Tworzone przez zawodowców, ale i amatorów, wpisały się w szeroko pojętą kulturę. Odbiorniki mediów audiowizualnych (telefony, tablety, komputery) towarzyszą człowiekowi niemalże cały dzień, dostarczając coraz to nowych bodźców. Zatem celem tych zajęć jest przygotowanie studentów do krytycznej analizy tekstów kultury audiowizualnej oraz uwrażliwienie ich na niesione przez nie komunikaty. Spotkania opierać się będą na studiach przypadków, wybranych przykładach tworów przetwarzanych przez media takie jak fotografia, kino, telewizja i Internet. Podsumowaniem zajęć będzie zarysowanie największych zagrożeń oraz największych szans, jakie niesie ze sobą współczesna kultura audiowizualna. Literaturę do zajęć tworzą najważniejsze dla metodologii badań monografie. Zajęcia zakończone będą kolokwium ustnym. |
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. ‒ Gwóźdź A., Zrozumieć McLuhana, czyli o gorącej telewizji naszych czasów, [w:] Kody McLuhana. Topografia Nowych Mediów, red. A. Maj, M. Derda-Nowakowski, Katowice 2009, 109-122. ‒ Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. ‒ Keen A., Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Warszawa 2007. ‒ Krajewski M., Kultury kultury popuralnej, Poznań 2005. ‒ Olsen B., W obronie rzeczy. Archeologia i ontologia przedmiotów, Warszawa 2013, 7-34. ‒ Sontag S., O fotografii, Kraków 2009. ‒ Zwierzęta, gender i kultura, Perspektywa ekologiczna, etyczna i krytyczna, red. A. Barcz, M. Dąbrowska, Lublin 2014 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/ka/osoba studiująca: - potrafi dokonać krytycznej analizy materiałów audio i wideo, w tym także tych, które udostępniane są w sieci internetowej. K_W04, K_W06, K_U01, K_U02, K_U10, K_K01, K_K04 - stosuje prawidłową terminologię do analiz wybranych zagadnień z zakresu kultury audiowizualnej. K_W07, K_U01, K_U03 - podejmuje dyskusję na temat różnorodnego charakteru dzisiejszej kultury audiowizualnej K_W06, K_U01, K_U02, K_U03, K_K01, K_K04 - rozumie wpływ kultury audiowizualnej na kształtowanie kultury. K_W03, K_W09 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, prawidłowa odpowiedź na wszystkie pytania na kolokwium ustnym. dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, niepełna odpowiedź na wszystkie pytania na kolokwium ustnym. dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, brak odpowiedzi na jedno pytanie na kolokwium ustnym. dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, brak odpowiedzi na jedno pytanie i jedna odpowiedź niepełna na kolokwium ustnym. dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, brak odpowiedzi na dwa pytania na kolokwium ustnym. niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu, brak odpowiedzi na pytania na egzaminie ustnym, nie pojawienie się w wyznaczonym terminie na kolokwium ustnym. |
Internships: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.