Elements of Religious Studies
General data
Course ID: | 16-ER-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Elements of Religious Studies |
Name in Polish: | Elementy religioznawstwa |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Komunikacja Europejska |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - Wyposażenie studentów w narzędzia teoretyczne i terminologiczne z zakresu religioznawstwa, właściwe do jakichkolwiek późniejszych badań nad zjawiskiem kulturowym religii. Uświadomienie studentom rozległej perspektywy teoretycznej religioznawstwa. Zapoznanie studentów z historią podstawowych ruchów religijnych, jak również wskazanie na konieczność postrzegania religii z perspektywy fenomenologicznej. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć można zapoznać się w bibliotece IKE. |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 h Praca własna studenta 10 h – czytanie wskazanej literatury 15 h – przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego SUMA GODZIN 55 h SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU - 2 |
Bibliography: |
(in Polish) Chat E., Religia w życiu człowieka. Istota, geneza i funkcja religii, Sandomierz 2009. Dennett D.C., Odczarowanie: religia jako zjawisko naturalne, tłum. B. Stanosz, Warszawa 2008. Feuerbach L., Wykłady o istocie religii, tłum. E. Skowron i T. Witwicki, Warszawa 1953. Kant I., Religia w obrębie samego rozumu, tłum. A. Bobko, Kraków 2007. Lanczkowski G., Wprowadzenie do religioznawstwa, Warszawa 1986. Otto R., Świętość: elementy irracjonalne w pojęciu bóstwa i ich stosunek do elementów racjonalnych, tłum. B. Kupis, Kraków 1999. Poniatowski Z., Wstęp do religioznawstwa, Warszawa 1962. Scheler M., Wolność, miłość, świętość: pisma wybrane z filozofii religii, tłum. G. Sowinski, Kraków 2004. Tyloch W., Bogowie czterech stron świata, Łódź 1988. Waardenburg J., Religie i religia: systematyczne wprowadzenie do religioznawstwa, Warszawa 1991. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Posiada wiedzę na temat przedmiotu badań religioznawczych oraz ich interdyscyplinarnego charakteru. Potrafi wyjaśnić pojęcie religii, opisać wybrane koncepcje istoty i genezy religii. Potrafi opisać podział religii ze względu na koncepcję bóstwa. Posiada wiedzę na temat specyficznych cech religii w podstawowych obszarach geograficznych: Azja, Afryka, Ameryka, Europa; zna główne współczesne ruchy religijne. Potrafi opisać rolę religii w kulturze i wykorzystywać zdobytą wiedzę do kształtowania postaw poszanowania przekonań religijnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Pisemne kolokwium zaliczeniowe. 5- student w pełni osiągnął wszystkie założone efekty kształcenia 4 - student osiągnął założone efekty kształcenia, aczkolwiek z drobnymi brakami 3- student osiągnął założone efekty kształcenia w stopniu powierzchownym 2- student nie osiągnął założonych efektów kształcenia |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.