European Audiovisual Culture
General data
Course ID: | 16-EKAU-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | European Audiovisual Culture |
Name in Polish: | Europejska kultura audiowizualna |
Organizational unit: | Institute of European Culture in Gniezno |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) komunikacja europejska |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciem kultura audiowizualna i zapoznanie ich ze zjawiskami komunikacyjnymi w niej zachodzącymi oraz wyposażenie ich w umiejętność krytycznej analizy materiałów audio i wideo. Ponadto zajęcia poruszać będą główne zjawiska tworzącymi europejską kulturę audiowizualną. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie dotyczy |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student posiadł podstawową wiedzę na temat różnych teorii komunikacji międzyludzkiej oraz podstawy medioznawstwa. Ponadto student wykorzystuje wiedzę z komunikacji by wyszukiwać i tworzyć informacje. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Z materiałami do zajęć zapoznać się można w Bibliotece Uniwersyteckiej, w Bibliotece Instytutu Kultury Europejskiej oraz w Internecie (open access). |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) - Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień - Wykład konwersatoryjny - Wykład problemowy - Dyskusja - Praca z tekstem - Gra dydaktyczna/symulacyjna - Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) - Demonstracje dźwiękowe i/lub video - Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przybliżenie pojęcia i zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną. W trakcie zajęć, w czasie wykładów (również i konwersatoryjnych oraz problemowych) studenci poznają nie tylko historię wynalazków, które doprowadziły do wytworzenia się kultury audiowizualnej, ale będą też mieli okazję analizować wpływ tej kultury na szeroko pojmowaną kulturę europejską. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
Full description: |
(in Polish) Od czasów powstania gazet. radia, telewizji i Internetu, media towarzyszą najważniejszym wydarzeniom oraz ludzkiej codzienności. Tworzone przez zawodowców, ale i amatorów, wpisały się w szeroko pojętą kulturę europejską. Celem tych zajęć jest nie tylko uchwycenie zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną, ale i próba ujęcia w ramy i zdefiniowania samego pojęcia. Spotkania zaczną się od wskazania najważniejszych wynalazków z dziedziny audio-video oraz omówienia ich historii, by poprzez analizy wpływu mediów takich jak fotografia, kino, telewizja i Internet zarysować największe zagrożenia oraz największe szanse jakie niesie ze sobą współczesna kultura audiowizualna. Literaturę do zajęć tworzą najważniejsze dla metodologii badań monografie. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
Bibliography: |
(in Polish) Obowiązkowa: - Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. - Baudrillard J., Symulakry i symulacje. Warszawa 2005. - Dobek-Ostrowska B. [red.], Media masowe na świecie. Modele systemów medialnych i ich dynamika rozwojowa, Wrocław 2007. - Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. - Keen A., Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Warszawa 2007. - Kowalski T., Jung B., Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006. - Sokołowski M., Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP, Warszawa 2007. - Sontag S., O fotografii, Kraków 2009. Zalecana/Dodatkowa: - Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008. - Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013. - Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań 2003. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/studentka: - potrafi dokonać krytycznej analizy materiałów audio i wideo, w tym także tych, które udostępniane są w sieci internetowej. 9K_W08, K_W12, K_K01, K_K08) - stosuje prawidłową terminologię do analiz wybranych zagadnień z zakresu kultury audiowizualnej. (K_W03, K_W04, K_U01, K_U02, K_K01, K_K08) - przedstawia historię odkryć i wdrożeń technologicznych prowadzących do powstania kultury audiowizualnej. (K_W01, K_U06) - wszechstronnie i dogłębnie rozumie wpływ kultury audiowizualnej na kształtowanie kultury. (K_W05, K_W08, K_W10, K_W12; K_U02, K_U04, K_K08) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Zofia Kaczmarek | |
Group instructors: | Zofia Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
|
Number of hours: | 30 |
|
Module learning aims: | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciem kultura audiowizualna i zapoznanie ich ze zjawiskami komunikacyjnymi w niej zachodzącymi oraz wyposażenie ich w umiejętność krytycznej analizy materiałów audio i wideo. |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przybliżenie pojęcia i zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną. W trakcie zajęć, w czasie wykładów (również i konwersatoryjnych oraz problemowych) studenci poznają nie tylko historię wynalazków, które doprowadziły do wytworzenia się kultury audiowizualnej, ale będą też mieli okazję analizować wpływ tej kultury na szeroko pojmowaną kulturę europejską. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
|
Full description: |
(in Polish) Od czasów powstania gazet. radia, telewizji i Internetu, media towarzyszą najważniejszym wydarzeniom oraz ludzkiej codzienności. Tworzone przez zawodowców, ale i amatorów, wpisały się w szeroko pojętą kulturę europejską. Celem tych zajęć jest nie tylko uchwycenie zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną, ale i próba ujęcia w ramy i zdefiniowania samego pojęcia. Spotkania zaczną się od wskazania najważniejszych wynalazków z dziedziny audio-video oraz omówienia ich historii, by poprzez analizy wpływu mediów takich jak fotografia, kino, telewizja i Internet zarysować największe zagrożenia oraz największe szanse jakie niesie ze sobą współczesna kultura audiowizualna. Literaturę do zajęć tworzą najważniejsze dla metodologii badań monografie. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
|
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. ‒ Baudrillard J., Symulakry i symulacje. Warszawa 2005. ‒ Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. ‒ Keen A., Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Warszawa 2007. ‒ Sontag S., O fotografii, Kraków 2009. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR WYK
|
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Zofia Kaczmarek | |
Group instructors: | Zofia Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
|
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant): | (in Polish) Student posiadł podstawową wiedzę na temat różnych teorii komunikacji międzyludzkiej oraz podstawy medioznawstwa. Ponadto student wykorzystuje wiedzę z komunikacji by wyszukiwać i tworzyć informacje. |
|
Number of hours: | 30 |
|
Module learning aims: | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciem kultura audiowizualna i zapoznanie ich ze zjawiskami komunikacyjnymi w niej zachodzącymi oraz wyposażenie ich w umiejętność krytycznej analizy materiałów audio i wideo. |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przybliżenie pojęcia i zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną. W trakcie zajęć, w czasie wykładów (również i konwersatoryjnych oraz problemowych) studenci poznają nie tylko historię wynalazków, które doprowadziły do wytworzenia się kultury audiowizualnej, ale będą też mieli okazję analizować wpływ tej kultury na szeroko pojmowaną kulturę europejską. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
|
Full description: |
(in Polish) Od czasów powstania gazet. radia, telewizji i Internetu, media towarzyszą najważniejszym wydarzeniom oraz ludzkiej codzienności. Tworzone przez zawodowców, ale i amatorów, wpisały się w szeroko pojętą kulturę europejską. Celem tych zajęć jest nie tylko uchwycenie zjawisk związanych z europejską kulturą audiowizualną, ale i próba ujęcia w ramy i zdefiniowania samego pojęcia. Spotkania zaczną się od wskazania najważniejszych wynalazków z dziedziny audio-video oraz omówienia ich historii, by poprzez analizy wpływu mediów takich jak fotografia, kino, telewizja i Internet zarysować największe zagrożenia oraz największe szanse jakie niesie ze sobą współczesna kultura audiowizualna. Literaturę do zajęć tworzą najważniejsze dla metodologii badań monografie. Zajęcia zakończone będą egzaminem ustnym. |
|
Bibliography: |
(in Polish) ‒ Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Gdańsk 2010. ‒ Baudrillard J., Symulakry i symulacje. Warszawa 2005. ‒ Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007. ‒ Keen A., Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Warszawa 2007. ‒ Sontag S., O fotografii, Kraków 2009. |
|
Notes: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR WYK
|
Type of class: |
lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Zofia Kaczmarek | |
Group instructors: | Zofia Kaczmarek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
lecture - Exam |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.