Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Blok menadżerski - Strategie promocji kultury polskiej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 16-BMSPKP-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Blok menadżerski - Strategie promocji kultury polskiej
Jednostka: Instytut Kultury Europejskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

projektowanie kultury

Poziom przedmiotu:

II stopień

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

biblioteka UAM, materiały przekazane przez wykładowcę za pośrednictwem poczty mailowej lub grupy na MS Teamas

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

praca w grupach

analiza przypadków

dyskusja

analiza tekstów raportów

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

3

Skrócony opis:

Zajęcia obejmują analizę strategii marketingowych w kulturze. Zajęcia podzielone będą na część analityczną dotyczącą strategii promocji kultury polskiej w kraju i za granicą

Pełny opis:

1. Dyplomacja publiczna a dyplomacja kulturalna

2. Modele promocji kultury

3. Programy i projekty promocyjne (Instytut Adama Mickiewicza, Międzynarodowe Centrum Kultury, Instytut Książki, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Reduta Dobrego Imienia

4. Promocja kultury w kraju - diagnoza

Literatura:

1. Dziwisz D., Trzeci filar polityki zagranicznej – promocja kultury, http://www.psz.pl/117-polityka/dominika-dziwisz-trzeci-fi lar-polityki-zagranicznej-promocja-kultury (dostęp: 7.02.2017).

2. Informacja o wynikach kontroli promocji kultury polskiej na świecie (2010) https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/10/070/KNO/

3. Informacja o wynikach kontroli promocji kultury polskiej na świecie (2018) https://www.nik.gov.pl/plik/id,21207,vp,23839.pdf

4. Raport o polskiej polityce kulturalnej na Wschodzie, red. P. Kowal, 2017, https://www.kew.org.pl/wp-content/uploads/2021/05/Polska-obecnos%CC%81c%CC%81-na-Wschodzie-1.pdf

5. Raport o promocji kultury polskiej za granicą https://instytutkorfantego.pl/wp-content/uploads/2019/02/Raport-o-promocji-Polski-przez-kulture-red.-Pawe%C5%82-Potoroczyn.pdf

Efekty uczenia się:

- student zna strategie promocji i sposoby ich realizacji

- zna instytucje odpowiedzialne z promocję kultury

- student potrafi krytycznie przeanalizować raporty dotyczące działań promocyjnych w sferze kultury

- potrafi dobrać metody promocji do danego działania w sferze kultury

Metody i kryteria oceniania:

- student przygotowuje wybrany przypadek instytucji kultury i analizuje sposób działania w zakresie promocji, przygotowuje wnioski i ewentualne rekomendacje

- oceny formujące po każdych zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztat, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Jędraszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Jędraszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Warsztat - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)