English as a foreign language 3 - 1. Grammar; 2. Integrated Skills; 3. Writing
General data
Course ID: | 15-PNJA-3BA-ZL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | English as a foreign language 3 - 1. Grammar; 2. Integrated Skills; 3. Writing |
Name in Polish: | Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - 1. Gramatyka; 2. Sprawności zintegrowane; 3. Pisanie |
Organizational unit: | Faculty of English |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Course homepage: | http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_3BA_parttime |
ECTS credit allocation (and other scores): |
12.00
|
Language: | (unknown) |
Module type: | compulsory |
Major: | English philology (part-time studies) |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane 1. Doskonalenie umiejętności formułowania poprawnych gramatycznie, spójnych wypowiedzi na zadany temat. 2. Rozwijanie technik konwersacyjnych przy użyciu zróżnicowanych form i środków wypowiedzi. 3. Poprawne posługiwanie się językiem angielskim na poziomie akademickim, przy użyciu adekwatnego słownictwa i różnorodnych rejestrów. -------------------- 3. (CW3) Pisanie |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Course module conducted remotely (e-learning): | 1. (CW1) Grammar -------------------- 2. (CW2) Integrated skills -------------------- 3. (CW3) Writing yes, partially |
Information on where to find course materials: | (in Polish) 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane Strona Moodle kursu. -------------------- 3. (CW3) Pisanie Strona Moodle kursu. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane ćwiczenia komunikacyjne, dyskusje w grupach, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, zadania interaktywne na platformie e-learningowej, ekspozycja na różne formy językowe (pod względem stylistycznym i dialektalnym) za pomocą multimediów -------------------- 3. (CW3) Pisanie - czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form - praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy - pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć - analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej - regularne samodzielne pisanie esejów argumentatywnych na temat zadany jako praca domowa - interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle |
Student workload (ECTS credits): | 12 ECTS (for complete PNJA 3 series) |
Full description: |
1. (CW1) Grammar The third year course enables students to consolidate the knowledge of grammar they gained previously. It also aims to revise and practice the points of grammar that proved problematic, and therefore can lead to potential errors. Finally, it is meant to extend students’ repertoire of advanced structures, many of which are idiom or collocation based. -------------------- 2. (CW2) Integrated skills The aim of this course is to help students achieve near-native fluency in English. Emphasis is placed not only on perfecting pronunciation skills and intonation patterns but also on extensive practice of idioms, collocations and other important areas of vocabulary expansion. Students engage in activities which provide them with an opportunity to use and internalize new vocabulary. Class activities include formal presentations and panel debates based on previously prepared material as well as informal, impromptu discussions, games and movies. -------------------- 3. (CW3) Writing In the third year extramural students are taught to construct arguments and to develop effective 500 – 550 word argumentative essays. They also learn how to respond critically to argumentative and academic texts within the classroom. Students are also acquainted with the format of the BA thesis as well as with the WA Stylesheet. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane Issues. An advanced speaking course in English. Krzysztof Sawala & Tomasz Szczegóła. Oficyna Wydawnicza Atena, 2013. Materiały multimedialne zamieszczane na platformie Moodle (artykuły prasowe, nagrania video, pliki audio). -------------------- 3. (CW3) Pisanie Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth. Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman. Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman. Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan. The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/ The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/ James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka: 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane 1. Potrafi formułować w języku angielskim wypowiedzi dotyczące zagadnien omawianych na zajęciach (10 bloków tematycznych, m.in. media, społeczenstwo, medycyna, kontrowersje itp.) 2. Używa w wypowiedziach słownictwa i struktur zdaniowych właściwych dla poziomu C1 w odpowiednim kontekście. 3. Potrafi poruszać się między różnymi stylami i rejestrami języka mówionego i pisanego I potrafi dokonać wyboru stylu/ rejestru odpowiedniego dla kontekstu wypowiedzi. 4. Wypowiada się w sposób spójny i logiczny, potrafi argumentować oraz odpowiadać na argumentację rozmówcy. 5. Jest otwarty na wymianę zdan oraz inne punkty widzenia; w wypowiedziach wyraża tolerancję dla innych przekonan i systemów wartości. 6. Potrafi czytać ze zrozumieniem i analizować oryginalne teksty anglojęzyczne. -------------------- 3. (CW3) Pisanie 1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne. 2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką. 3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru. 4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych. 5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. (CW1) Gramatyka -------------------- 2. (CW2) Sprawności zintegrowane Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F- testy leksykalne, monitorowanie wypowiedzi; P- pisemny test na koniec każdego semestru, mini mock-exam w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): 56-60 pkt dobry plus (+db; 4,5):51-55 pkt dobry (db; 4,0): 46-50 pkt dostateczny plus (+dst; 3,5):41-45 pkt dostateczny (dst; 3,0): 36-40 pkt niedostateczny (ndst; 2,0): 0-35 pkt Podstawą oceny semestralnej jest uzyskanie co najmniej 36/ 60 możliwych do zdobycia punktów (60%), przyznawanych za: · Zadania na platformie e-learningowej (0-25 pkt) · Dwa duże testy leksykalne w semestrze (0-10 pkt) · Przygotowana wypowiedź ustna na wybrany temat, wygłoszona na forum grupy (0-10 pkt) · Aktywne uczestnictwo w zajęciach (0-5 pkt) -------------------- 3. (CW3) Pisanie Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat; P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych) Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt dobry (db; 4,0): 21-23 pkt dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt Wypracowania domowe: 0-12 pkt In-class writing: 0-8 pkt |
Classes in period "Academic year 2020/2021" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
classes, 30 hours
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Rogos-Hebda | |
Group instructors: | Radosław Dylewski, Iga Krzysik, Justyna Rogos-Hebda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Graded credit classes - Graded credit classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
classes, 30 hours
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jacek Olesiejko, Małgorzata Olsza, Michał Remiszewski, Justyna Rogos-Hebda, Paulina Zydorowicz | |
Group instructors: | Radosław Dylewski, Michał Remiszewski, Justyna Rogos-Hebda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Graded credit classes - Graded credit classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
classes, 30 hours
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Rogos-Hebda | |
Group instructors: | Karolina Baranowska, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Justyna Rogos-Hebda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Graded credit classes - Graded credit classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
classes, 30 hours
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Karolina Baranowska, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Justyna Rogos-Hebda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Exam
classes - Graded credit classes - Graded credit classes - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.