Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

English as a foreign language 3 - 1. Grammar; 2. Integrated Skills; 3. Writing

General data

Course ID: 15-PNJA-3BA-ZL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: English as a foreign language 3 - 1. Grammar; 2. Integrated Skills; 3. Writing
Name in Polish: Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - 1. Gramatyka; 2. Sprawności zintegrowane; 3. Pisanie
Organizational unit: Faculty of English
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Course homepage: http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_3BA_parttime
ECTS credit allocation (and other scores): 12.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

English philology (part-time studies)

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) 1. (CW1) Gramatyka


--------------------


2. (CW2) Sprawności zintegrowane


1. Doskonalenie umiejętności formułowania poprawnych gramatycznie, spójnych wypowiedzi na zadany temat.

2. Rozwijanie technik konwersacyjnych przy użyciu zróżnicowanych form i środków wypowiedzi.

3. Poprawne posługiwanie się językiem angielskim na poziomie akademickim, przy użyciu adekwatnego słownictwa i różnorodnych rejestrów.


--------------------


3. (CW3) Pisanie

Year of studies (where relevant):

Year 3

Course module conducted remotely (e-learning):

1. (CW1) Grammar


--------------------


2. (CW2) Integrated skills


--------------------


3. (CW3) Writing


yes, partially

Information on where to find course materials:

(in Polish) 1. (CW1) Gramatyka


--------------------


2. (CW2) Sprawności zintegrowane


Strona Moodle kursu.


--------------------


3. (CW3) Pisanie


Strona Moodle kursu.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) 1. (CW1) Gramatyka


--------------------


2. (CW2) Sprawności zintegrowane


ćwiczenia komunikacyjne, dyskusje w grupach, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem, zadania interaktywne na platformie e-learningowej, ekspozycja na różne formy językowe (pod względem stylistycznym i dialektalnym) za pomocą multimediów


--------------------


3. (CW3) Pisanie


- czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form

- praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy

- pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć

- analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej

- regularne samodzielne pisanie esejów argumentatywnych na temat zadany jako praca domowa

- interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle

Student workload (ECTS credits):

12 ECTS (for complete PNJA 3 series)

Full description:

1. (CW1) Grammar

The third year course enables students to consolidate the knowledge of grammar they gained previously. It also aims to revise and practice the points of grammar that proved problematic, and therefore can lead to potential errors. Finally, it is meant to extend students’ repertoire of advanced structures, many of which are idiom or collocation based.

--------------------

2. (CW2) Integrated skills

The aim of this course is to help students achieve near-native fluency in English. Emphasis is placed not only on perfecting pronunciation skills and intonation patterns but also on extensive practice of idioms, collocations and other important areas of vocabulary expansion. Students engage in activities which provide them with an opportunity to use and internalize new vocabulary. Class activities include formal presentations and panel debates based on previously prepared material as well as informal, impromptu discussions, games and movies.

--------------------

3. (CW3) Writing

In the third year extramural students are taught to construct arguments and to develop effective 500 – 550 word argumentative essays. They also learn how to respond critically to argumentative and academic texts within the classroom. Students are also acquainted with the format of the BA thesis as well as with the WA Stylesheet.

Bibliography: (in Polish)

1. (CW1) Gramatyka

--------------------

2. (CW2) Sprawności zintegrowane

Issues. An advanced speaking course in English. Krzysztof Sawala & Tomasz Szczegóła. Oficyna Wydawnicza Atena, 2013.

Materiały multimedialne zamieszczane na platformie Moodle (artykuły prasowe, nagrania video, pliki audio).

--------------------

3. (CW3) Pisanie

Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.

Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman.

Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.

Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan.

The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/

The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/

James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:

1. (CW1) Gramatyka

--------------------

2. (CW2) Sprawności zintegrowane

1. Potrafi formułować w języku angielskim wypowiedzi dotyczące zagadnien omawianych na zajęciach (10 bloków tematycznych, m.in. media, społeczenstwo, medycyna, kontrowersje itp.)

2. Używa w wypowiedziach słownictwa i struktur zdaniowych właściwych dla poziomu C1 w odpowiednim kontekście.

3. Potrafi poruszać się między różnymi stylami i rejestrami języka mówionego i pisanego I potrafi dokonać wyboru stylu/ rejestru odpowiedniego dla kontekstu wypowiedzi.

4. Wypowiada się w sposób spójny i logiczny, potrafi argumentować oraz odpowiadać na argumentację rozmówcy.

5. Jest otwarty na wymianę zdan oraz inne punkty widzenia; w wypowiedziach wyraża tolerancję dla innych przekonan i systemów wartości.

6. Potrafi czytać ze zrozumieniem i analizować oryginalne teksty anglojęzyczne.

--------------------

3. (CW3) Pisanie

1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne.

2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką.

3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru.

4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych.

5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1. (CW1) Gramatyka

--------------------

2. (CW2) Sprawności zintegrowane

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F- testy leksykalne, monitorowanie wypowiedzi;

P- pisemny test na koniec każdego semestru, mini mock-exam w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 56-60 pkt

dobry plus (+db; 4,5):51-55 pkt

dobry (db; 4,0): 46-50 pkt

dostateczny plus (+dst; 3,5):41-45 pkt

dostateczny (dst; 3,0): 36-40 pkt

niedostateczny (ndst; 2,0): 0-35 pkt

Podstawą oceny semestralnej jest uzyskanie co najmniej 36/ 60 możliwych do zdobycia punktów (60%), przyznawanych za:

· Zadania na platformie e-learningowej (0-25 pkt)

· Dwa duże testy leksykalne w semestrze (0-10 pkt)

· Przygotowana wypowiedź ustna na wybrany temat, wygłoszona na forum grupy (0-10 pkt)

· Aktywne uczestnictwo w zajęciach (0-5 pkt)

--------------------

3. (CW3) Pisanie

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;

P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt

dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt

dobry (db; 4,0): 21-23 pkt

dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt

dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt

niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt

Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt

Wypracowania domowe: 0-12 pkt

In-class writing: 0-8 pkt

Classes in period "Academic year 2020/2021" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Rogos-Hebda
Group instructors: Radosław Dylewski, Iga Krzysik, Justyna Rogos-Hebda
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Graded credit
classes - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
Coordinators: Jacek Olesiejko, Małgorzata Olsza, Michał Remiszewski, Justyna Rogos-Hebda, Paulina Zydorowicz
Group instructors: Radosław Dylewski, Michał Remiszewski, Justyna Rogos-Hebda
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Graded credit
classes - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Rogos-Hebda
Group instructors: Karolina Baranowska, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Justyna Rogos-Hebda
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Graded credit
classes - Graded credit
classes - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-09-30

Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
classes, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Karolina Baranowska, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Justyna Rogos-Hebda
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Graded credit
classes - Graded credit
classes - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)