Brand Building
General data
Course ID: | 14-PPS2RBUM11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Brand Building |
Name in Polish: | Budowanie marki |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and Journalism |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych (in Polish) Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów (in Polish) Politologia - wykaz przedmiotów |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) POLITOLOGIA - kierunek OGÓLNOAKADEMICKI |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 - Wyposażenie studenta w podstawowe pojęcia z zakresu personal brand, personal branding, consumer insight. C2 - Nabycie przez studenta umiejętności świadomego tworzenia marki własnej. C3 - Nabycie przez studentów umiejętności prowadzenia procesu consumer insight. C4 - Nabycie przez studentów umiejętności tworzenia CV i listu motywacyjnego. C5 - Wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu procesu rekrutacyjnego w pracy zawodowej. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: - ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i prawie; - potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; - ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i przekazywania jej innym; - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Oprócz tego studenci otrzymują listę artykułów, które dostępne są w ogólnodostępnych bazach naukowych. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja, ćwiczenia przedmiotowe |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Przedmiot ma 1 pkt ECTS i jest prowadzony w formie 15h ćwiczeń. 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 15h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć - 10h. Suma: 25h Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu - 1. |
Full description: |
(in Polish) TK_01 - Pojęcie marki własnej i wstęp do jej budowania na przykładzie marketingu politycznego (P_W01, P_W02, P_U01). TK_02 - Pojęcie kompetencji miękkich i ich znaczenie na rynku pracy (P_W01, P_K02). TK_03 - Budowanie marki własnej i "autentycznego ja" (P_W02, P_U01, P_K02). TK_04 - Nowe media a budowanie marki własnej (P_W02, P_U01, P_K02). TK_05 - Consumer insight (P_W01, P_U02, P_K01). TK_06 - Przygotowanie CV i listu motywacyjnego (P_W02, P_U01, P_U03, P_K02). TK_07 - Rozmowa o pracę - jak się do niej przygotować i zrobić dobre wrażenie (P_U01, P_U03, P_K02). |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1) Kammel Tomasz (2018), Moc w gębie. Jak gadać, żeby się dogadać, Altenberg, Warszawa. 2) Tkaczyk Paweł (2011), Zakamarki marki, Onepress. 3) Wojtaszczyk Katarzyna, Maszewski Filip (2014), Róźnorodność metod zarządzania marką osobistą, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 349. Literatura uzupełniająca: 1) Bandach Małgorzata (2013), Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych, Ekonomia i Zarządzanie, nr 4 (5). 2) Budnikowski Adam, Dabrowski Dorota, Gąsior Urszula, Macioł Stanisław, (2012), Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni – wyniki badania, e-mentor, nr 4. 3) Karaduman IIkay (2013), The effect of social media on personal brandng efforts of top level executives, Procedia – Social and Behavioral Scienses 99. 4) Niedźwiedziński Marian, Klepacz Halina, Szymańska Kamila (2016), Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych, Marketing i zarządzanie nr 4 (45). 5) Pawełczyk Piotr, Jakubowski Jakub (2017), Political marketing in the Times of big data, Przegląd Politologiczny nr 3. 6) Witczak Oglierd (2013), Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, Studia Ekonomczne t. 140. 7) Yan Jack (2011), Social media in branding: Fulfilling a need, Journal of Brand Management v. 18. |
Learning outcomes: |
(in Polish) P_W01 - zna podstawowe pojęcia związane z tematyką przedmiotu: personal brand, personal branding, consumer insight (K_W03, K_W04, K_W12). P_W02 - zna etapy budowania marki własnej i sposoby tworzenia wizerunku produktu (K_W04, K_W11, K_W13). P_U01 - potrafi w sposób świadomy budować swoją markę (K_U02, K_U06, K_U13). P_U02 - potrafi przeprowadzić proces consumer insight (K_U06, K_U13, K_U16). P_U03 - potrafi stworzyć swoje CV i list motywacyjny, a także przygotować się do rozmowy o pracę (K_U15, K_U16). P_K01 - jest otwarty na pracę w zespole w oparciu o partnerskie reguły współpracy oraz jest zdolny do zarządzania zespołem ludzi (K_K02; K_K05). P_K02 - jest świadomy na temat wyzwań współczesnego rynku pracy i potrafi dostosować do nich swoją ofertę (K_K01, K_K03, K_K06). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) OCENA FORMUJĄCA - aktywność i obecność na zajęciach. OCENA PODSUMOWUJĄCA - projekt dotyczący tworzenia marki produktu oraz projekt na temat budowania marki własnej KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.