Marketing Research
General data
Course ID: | 14-PPS2MBAM11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing Research |
Name in Polish: | Badania marketingowe |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) 1. Miejsce informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych 2. Pojęcie i obszary badań marketingowych 3. Projektowanie badania marketingowego 4. Badanie opinii publicznej 5. Metody i techniki bada marketingowych 6. Jakościowe metody badań marketingowych 7. Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych 8. Pomiar fizjologiczny 9. Pomiar i skalowanie w badaniach marketingowych 10. Dobór próby w badaniach marketingowych 11. Badania marki 12. Badania skuteczności reklamy 13. Prezentacja realizacji projektów badawczych w zakresie badań marketingowych i badania opinii publicznej |
Full description: |
(in Polish) 1. Zapoznanie studentów z przedmiotem badań marketingowych, wykorzystaniem informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych, oraz podstawowymi obszarami badań i procedurą postępowania badawczego. 2. Ugruntowaniem wiedzy dotyczącej metod i technik badawczych wykorzystywanych w badaniach marketingowych, pomiaru i skal do badania postaw i wskaźników akceptacji oferty rynkowej. 3. Kształtowanie umiejętności projektowania badania, wyboru metod i budowy instrumentów pomiarowych, umiejętności wykorzystania źródeł pierwotnych i wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych. 4. Doskonalenie warsztatu w zakresie prowadzenia badań i prezentacji ich wyników. 5. Student posiada:umiejętność zdefiniowania celów i obszarów badania marketingowego, projektowanie badania marketingowego / określenie celów, hipotez, konceptualizacja i operacjonalizacja, / znajomość metod badawczych w badaniach rynkowych i w badaniach opinii publicznej umiejętność stosowania narzędzi badawczych, i skal pomiarowych umiejętność opracowania i prezentacji wyników badania umiejętność wykorzystania źródeł wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Podstawowa 1. Breen G., Blankenship A. , Badania marketingowe w twojej firmie, PWN, Warszawa 1995. 2. Kaczmarczyk S. , Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE , Warszawa, 2000. 3. Łopacińska-Mazurek K. , Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999. 4. Maison D., Artur Noga Bogomilski / red/ Badania Marketingowe, GWP, Gdańsk 2007 Uzupełniająca 1. Bracha Cz. , Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu, Wyd. "EFEKT", Warszawa 1998. 2. Kędzior Z., Karcz K. Badania marketingowe w praktyce, PWN, Warszawa, 1996. 3. Maison D. , Zogniskowane metody grupowe, PWN, Warszawa, 2001. 4. Nikodemska-Wołowska A. , Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999. 5. Podstawy marketingu, red. H. Mruk, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.