Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Marketing Research

General data

Course ID: 14-PPS2MBAM11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing Research
Name in Polish: Badania marketingowe
Organizational unit: Faculty of Political Science and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

1. Miejsce informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych

2. Pojęcie i obszary badań marketingowych

3. Projektowanie badania marketingowego

4. Badanie opinii publicznej

5. Metody i techniki bada marketingowych

6. Jakościowe metody badań marketingowych

7. Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych

8. Pomiar fizjologiczny

9. Pomiar i skalowanie w badaniach marketingowych

10. Dobór próby w badaniach marketingowych

11. Badania marki

12. Badania skuteczności reklamy

13. Prezentacja realizacji projektów badawczych w zakresie badań marketingowych i badania opinii publicznej

Full description: (in Polish)

1. Zapoznanie studentów z przedmiotem badań marketingowych, wykorzystaniem informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych, oraz podstawowymi obszarami badań i procedurą postępowania badawczego.

2. Ugruntowaniem wiedzy dotyczącej metod i technik badawczych wykorzystywanych w badaniach marketingowych, pomiaru i skal do badania postaw i wskaźników akceptacji oferty rynkowej.

3. Kształtowanie umiejętności projektowania badania, wyboru metod i budowy instrumentów pomiarowych, umiejętności wykorzystania źródeł pierwotnych i wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych.

4. Doskonalenie warsztatu w zakresie prowadzenia badań i prezentacji ich wyników.

5. Student posiada:umiejętność zdefiniowania celów i obszarów badania marketingowego, projektowanie badania marketingowego / określenie celów, hipotez, konceptualizacja i operacjonalizacja, / znajomość metod badawczych w badaniach rynkowych i w badaniach opinii publicznej umiejętność stosowania narzędzi badawczych, i skal pomiarowych umiejętność opracowania i prezentacji wyników badania umiejętność wykorzystania źródeł wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych.

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa

1. Breen G., Blankenship A. , Badania marketingowe w twojej firmie, PWN, Warszawa 1995.

2. Kaczmarczyk S. , Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE , Warszawa, 2000.

3. Łopacińska-Mazurek K. , Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999.

4. Maison D., Artur Noga Bogomilski / red/ Badania Marketingowe, GWP, Gdańsk 2007

Uzupełniająca

1. Bracha Cz. , Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu, Wyd. "EFEKT", Warszawa 1998.

2. Kędzior Z., Karcz K. Badania marketingowe w praktyce, PWN, Warszawa, 1996.

3. Maison D. , Zogniskowane metody grupowe, PWN, Warszawa, 2001.

4. Nikodemska-Wołowska A. , Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999.

5. Podstawy marketingu, red. H. Mruk, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)