(in Polish) Determinanty rozwoju biologicznego i zdrowia człowieka
General data
Course ID: | 13-PNL1XBMZ11 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0519) Biological and related sciences, not elsewhere classifed
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Determinanty rozwoju biologicznego i zdrowia człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Pedagogika |
Module learning aims: | (in Polish) - zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu problematyki rozwoju i wychowania - dostarczenie studentom wiedzy z zakresu dysfunkcji seksualnych oraz zaburzeń preferencji seksualnych; - dostarczenie studentom wiedzy dotyczącej faz rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży; - dostarczenie studentom wiedzy dotyczącej seksualności osób niepełnosprawnych fizycznie i mentalnie; - kształtowanie u studentów umiejętności rozpoznawania u dzieci i młodzieży problemów związanych z rozwojem psychoseksualnym; - uwrażliwienie studentów na problem zaburzeń preferencji seksualnych skutkujących krzywdzeniem dziecka; - uwrażliwienie studentów na problemy seksualności osób niepełnosprawnych fizycznie i mentalnie. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) ogólna wiedza z zakresu psychologii, socjologii i biologii |
Information on where to find course materials: | (in Polish) biblioteka WP-A, biblioteka internetowa , strony www. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Praca z tekstem Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Charakterystyka podstawowych pojęć, zjawisk oraz mechanizmów z zakresu rozwoju biologicznego człowieka. |
Full description: |
(in Polish) Charakterystyka dysfunkcji oraz zaburzeń rozwoju biologicznego. Charakterystyka faz rozwoju biologicznego dzieci i młodzieży. Charakterystyka rozwoju biologicznego osób niesprawnych fizycznie i mentalnie. Charakterystyka problemów oraz źródeł niepokoju dzieci i młodzieży związanych z rozwojem biologicznym. |
Bibliography: |
(in Polish) Bancroft John, Seksualność człowieka, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2009 2. Podgajna-Kuśmierek Magdalena, Pedofilia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003 3. Leiblum Sandra R., Rosen Raymond C. (red) Terapia zaburzeń seksualnych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 4. Pospiszyl Irena, Szczepanik Renata (red) Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź 2007 5. Prokosz Małgorzata (red) Dewiacyjne aspekty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004 6. Urban Bronisław, Zachowania dewiacyjne młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków …….. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Zna podstawowe pojęcia, zjawiska oraz mechanizmy z zakresu biologii człowieka. Zna podstawowe dysfunkcje oraz podział zaburzeń preferencji seksualnych. Zna i umie scharakteryzować fazy rozwoju dzieci i młodzieży. Zna specyfikę i osób niesprawnych fizycznie i mentalnie oraz problemy występujące w tym obszarze. Rozumie problemy występujące u osób z dysfunkcjami i lub z zaburzeniami preferencji . Rozumie problemy występujące u dzieci i młodzieży w poszczególnych fazach rozwoju psychoruchowego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0):Wybitne wyniki z dopuszczeniem drugorzędnych błędów dobry plus (+db; 4,5):Powyżej średniego standardu z pewnymi błędami dobry (db; 4,0):Generalnie solidna praca z szeregiem zauważonych błędów dostateczny plus (+dst; 3,5):Wynik zadowalający, ale z istotnymi błędami dostateczny (dst; 3,0):Praca/wyniki spełniają minimalne kryteria niedostateczny (ndst; 2,0):Student ma podstawowe braki w opanowaniu materiału: ocena jest traktowana jako nieukończenie (brak zaliczenia) zajęć |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 9 hours
lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Group instructors: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit lecture - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 9 hours
lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Group instructors: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit lecture - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 9 hours
lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Group instructors: | Anita Jesiołowska-Rygas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit lecture - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.