Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Determinanty rozwoju biologicznego i zdrowia człowieka

General data

Course ID: 13-PNL1XBMZ11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0519) Biological and related sciences, not elsewhere classifed The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Determinanty rozwoju biologicznego i zdrowia człowieka
Organizational unit: Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Pedagogika

Module learning aims:

(in Polish) - zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu problematyki rozwoju i wychowania

- dostarczenie studentom wiedzy z zakresu dysfunkcji seksualnych oraz zaburzeń preferencji seksualnych;

- dostarczenie studentom wiedzy dotyczącej faz rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży;

- dostarczenie studentom wiedzy dotyczącej seksualności osób niepełnosprawnych fizycznie i mentalnie;

- kształtowanie u studentów umiejętności rozpoznawania u dzieci i młodzieży problemów związanych z rozwojem psychoseksualnym;

- uwrażliwienie studentów na problem zaburzeń preferencji seksualnych skutkujących krzywdzeniem dziecka;

- uwrażliwienie studentów na problemy seksualności osób niepełnosprawnych fizycznie i mentalnie.


Year of studies (where relevant):

Year 1

Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) Nie

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) ogólna wiedza z zakresu psychologii, socjologii i biologii

Information on where to find course materials:

(in Polish) biblioteka WP-A, biblioteka internetowa , strony www.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień


Praca z tekstem


Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)


Metoda ćwiczeniowa


Demonstracje dźwiękowe i/lub video


Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)


Praca w grupach


Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 2

Short description: (in Polish)

Charakterystyka podstawowych pojęć, zjawisk oraz mechanizmów z zakresu rozwoju biologicznego człowieka.

Full description: (in Polish)

Charakterystyka dysfunkcji oraz zaburzeń rozwoju biologicznego.

Charakterystyka faz rozwoju biologicznego dzieci i młodzieży.

Charakterystyka rozwoju biologicznego osób niesprawnych fizycznie i mentalnie.

Charakterystyka problemów oraz źródeł niepokoju dzieci i młodzieży związanych z rozwojem biologicznym.

Bibliography: (in Polish)

Bancroft John, Seksualność człowieka, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2009

2. Podgajna-Kuśmierek Magdalena, Pedofilia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003

3. Leiblum Sandra R., Rosen Raymond C. (red) Terapia zaburzeń seksualnych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005

4. Pospiszyl Irena, Szczepanik Renata (red) Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź 2007

5. Prokosz Małgorzata (red) Dewiacyjne aspekty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004

6. Urban Bronisław, Zachowania dewiacyjne młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków ……..

Learning outcomes: (in Polish)

Zna podstawowe pojęcia, zjawiska oraz mechanizmy z zakresu biologii człowieka.

Zna podstawowe dysfunkcje oraz podział zaburzeń preferencji seksualnych.

Zna i umie scharakteryzować fazy rozwoju dzieci i młodzieży.

Zna specyfikę i osób niesprawnych fizycznie i mentalnie oraz problemy występujące w tym obszarze.

Rozumie problemy występujące u osób z dysfunkcjami i lub z zaburzeniami preferencji .

Rozumie problemy występujące u dzieci i młodzieży w poszczególnych fazach rozwoju psychoruchowego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

bardzo dobry (bdb; 5,0):Wybitne wyniki z dopuszczeniem drugorzędnych błędów

dobry plus (+db; 4,5):Powyżej średniego standardu z pewnymi błędami

dobry (db; 4,0):Generalnie solidna praca z szeregiem zauważonych błędów

dostateczny plus (+dst; 3,5):Wynik zadowalający, ale z istotnymi błędami

dostateczny (dst; 3,0):Praca/wyniki spełniają minimalne kryteria

niedostateczny (ndst; 2,0):Student ma podstawowe braki w opanowaniu materiału:

ocena jest traktowana jako nieukończenie (brak zaliczenia) zajęć

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 9 hours more information
lecture, 9 hours more information
Coordinators: Anita Jesiołowska-Rygas
Group instructors: Anita Jesiołowska-Rygas
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 9 hours more information
lecture, 9 hours more information
Coordinators: Anita Jesiołowska-Rygas
Group instructors: Anita Jesiołowska-Rygas
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 9 hours more information
lecture, 9 hours more information
Coordinators: Anita Jesiołowska-Rygas
Group instructors: Anita Jesiołowska-Rygas
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)