Arrangement in light music
General data
Course ID: | 13-MNL4TAMR22 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Arrangement in light music |
Name in Polish: | Aranżacja w muzyce rozrywkowej |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) EASM |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) • Zapoznanie z podstawowymi elementami techniki aranżowania w różnych stylach muzyki rozrywkowej. • Kształcenie umiejętności sprawnego tworzenia akompaniamentu do piosenek i pieśni według zasad harmonii funkcyjnej i harmonii jazzowej. • Kształcenie umiejętności wykonywania muzyki rozrywkowej solo i w zespołach o różnym składzie. • Nabycie praktycznych umiejętności aranżacji i instrumentacji w różnych kierunkach i stylach muzyki rozrywkowej. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) • w zakresie wiedzy – wykazuje się znajomością harmonii funkcyjnej; • w zakresie umiejętności – wykazuje się umiejętnością harmonizowania melodii; • w zakresie kompetencji społecznych – wykazuje się umiejętnością pracy w zespole instrumentalnym i wokalnym. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) USOSweb |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) ćwiczenia przedmiotowe słuchowo – wzrokowa analizai interpretacja fragmentów utworów objaśnianie lub wyjaśnianie |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 4 |
Short description: |
(in Polish) Definicja harmonii jazzowej. Tercjowa budowa akordów – ciąg tercjowy. Trójdźwięki i czterodźwięki. Zapis funkcji harmonicznych za pomocą symboli. Budowa akordów w ramach skal. Elementy techniki aranżowania. Szkic aranżacji i wprowadzanie kolejnych elementów do partytury. Układ głosów harmonizujących melodię w praktyce. Akordy jako akompaniament. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Ciechan Zbigniew, Aranżacja. Centralny Ośrodek Upowszechniania Kultury, Warszawa 1972. 2. Rimski-Korsakow Mikołaj Andrejewicz, Zasady instrumentacji. Tłumaczył Wendyński Zdzisław, Tom 1, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1953. 3. Rybnicki Mateusz, Vademecum instrumentacji. Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: posiada wiedzę na temat kierunków i stylów w muzyce rozrywkowej i jazzowej posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć dotyczących aranżacji i instrumentacji oraz podstawowych możliwości technicznych instrumentów umiejętnie dobiera instrumenty z uwzględnieniem ich walorów melodycznych i harmonicznych, dynamicznych i fakturalnych aranżuje utwory muzyczne w różnych stylach i na różne składy instrumentalne umiejętnie pracuje na powierzonym zadaniem wykazując się samodzielnością i cierpliwym dążeniem do wyznaczonego celu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) F – ocena pracy studenta pod kątem systematyki pracy P - ocena pracy studenta w aspekcie wykonywania zadań i postępów umiejętności |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.