(in Polish) Instrumentoznastwo
General data
Course ID: | 13-MNL1XINZ12 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Instrumentoznastwo |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 przekazanie wiedzy z zakresu instrumentoznawstwa i instrumentacji, C2 ujawnienie funkcji instrumentów w zespole instrumentalnym oraz możliwości ich wykorzystania w praktyce pedagogicznej, C3 przygotowanie do samodzielnego instrumentowania i aranżowania utworów na zespoły instrumentalne, C4 zrozumienie relacji i spójności między elementami dzieła muzycznego ich wzajemnych relacji, a także wzorców budowy formalnej utworów wykorzystywanych podczas tworzenia instrumentacji, C5 wyrobienie umiejętności ewaluacji i samooceny i krytycyzmu |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość zasad muzyki, harmonii, instrumentoznawstwa |
Information on where to find course materials: | (in Polish) USOSweb |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) ćwiczenia |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 2 |
Short description: |
(in Polish) Problemy techniczne instrumentów muzycznych- skale, brzmienie, możliwości wykonawcze, sposoby ich łączenia. Zasady aranżacji utworów. Rytmika stosowana w muzyce rozrywkowej (m. in. latynoskiej, jazzowej Skale muzyczne, w tym jazzowe Samodzielne aranżowanie prostych utworów na zespoły szkolne o różnym składzie instrumentalnym. Samodzielne aranżowanie utworów o rozszerzonej harmonii i zróżnicowanej rytmice na zespoły szkolne. |
Bibliography: |
(in Polish) Bartz J., Instrumenty perkusyjne we współczesnej sekcji rytmicznej Bartz J., Let’s play bongos. Szkoła na bongosy. Kolasiński J., Zespoły instrumentalne Krystyniak T., Ręce pełne muzyki Rybnicki M., Vademecum instrumentacji. Repertuar utworów z podręczników szkolnych . Standardy muzyki rozrywkowej jazzowej. Utwory instrumentowane i aranżowane przez studentów. Literatura przedmiotu ( uzupełniająca): Utwory różnych epok o zróżnicowanej fakturze oraz tańce i melodie ludowe. Repertuar szkolnych zespołów instrumentalnych. Popularne utwory muzyki rozrywkowej. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: ma wiedzę niezbędną do rozwijania umiejętności w zakresie instrumentacji, wykazuje znajomość studiowanej dyscypliny , zna budowę, odmiany oraz podstawowe techniki gry na instrumentach wchodzących w skład szkolnych lub amatorskich zespołów instrumentalnych, rozwija umiejętność samodzielnego instrumentowania utworów, rozwija umiejętność samodzielnego aranżowania utworów na zespół instrumentalny, wykazuje twórczą postawę, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności muzycznych, |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) F- obserwacja, konsultacje, korekta podczas ćwiczeń praktycznych, zaliczenie praktyczne |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.