Information architecture
General data
Course ID: | 13-ISL4FARI11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Information architecture |
Name in Polish: | Architektura informacji |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Cele modułu zajęć/przedmiotu Zaznajomienie studentów z pojęciem architektura informacji oraz jej zakresem Przedstawienie potrzeb i zachowań użytkowników informacji Objaśnienie systemów organizacyjnych, etykietowania, nawigacyjnych oraz wyszukiwania Ukazanie procesu i metodologii projektowania architektury informacji Wprowadzenie do promocji architektury informacji 2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): wiadomości z przedmiotu „Technologie informatyczne – warsztaty” 3. Efekty kształcenia (EK) dla modułu i odniesienie do efektów kształcenia (EK) dla kierunku studiów |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) tak [częściowo] |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): wiadomości z przedmiotu „Technologie informatyczne – warsztaty” |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Konsultacje za pomocą poczty elektronicznej, materiały dla studentów do pobrania ze strony internetowej. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Dyskusja Metoda analizy przypadków Metoda warsztatowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Inne (jakie?) – ćwiczenia przy komputerze |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 5 Czytanie wskazanej literatury 10 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu 15 Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia Inne (jakie?) - … SUMA GODZIN 60 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Full description: |
(in Polish) Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu Definicja pojęcia architektura informacji. Miejsce architektury informacji wśród innych dyscyplin zajmujących się informacją. Podstawowe zasady architektury informacji. Systemy etykietowania, organizacyjne, nawigacyjne, wyszukiwania. Metadane. Dokumentacja projektu: diagramy architektury informacji, schematy, modelowanie zawartości, prototypy stron www. Przygotowania propozycji modyfikacji wybranej witryny internetowej w oparciu o metody i zasady architektury informacji. Promowanie architektury informacji. Wskazywanie korzyści płynących z jej wdrażania. |
Bibliography: |
(in Polish) Blog Eryka Orłowskiego - dostęp elektroniczny: http:// offline.pl, z dnia 20.06.2012. Information systems architecture and technology: model based decisions, red. Jerzy Świątek, Wrocław 2008. Morville P., Rosenfeld L., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003. |
Learning outcomes: |
(in Polish) definiuje pojęcie architektura informacji i wskazuje zakres działań z nim związanych. charakteryzuje podstawowe zasady architektury informacji. wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania. posługuje się diagramem architektury informacji. wyjaśnia znaczenie architektury informacji i korzyści płynące z jej stosowania dla różnego rodzaju odbiorców. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: 5,0 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, 4,5 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, poprawnie rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach 4,0 – student na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach 3,5 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, ale z licznymi niedociągnięciami 3,0 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, ale z licznymi błędami 2,0 – student nie przygotowuje się do zajęć, ma problem z rozwiązaniem podstawowych zadań, nie przygotowuje zadań domowych |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Adrian Jarzębowski | |
Group instructors: | Adrian Jarzębowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Adrian Jarzębowski | |
Group instructors: | Adrian Jarzębowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Adrian Jarzębowski | |
Group instructors: | Adrian Jarzębowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.