English language methodology
General data
Course ID: | 13-ASL5XDJA22 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | English language methodology |
Name in Polish: | Dydaktyka języka angielskiego |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu (in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
OR
2.00
(differs over time)
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Filologia angielska z pedagogiką |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 Przygotowanie studentów filologii angielskiej do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. C2 Nabycie wiedzy merytorycznej z zakresu teorii i praktyki uczenia się i nauczania języków obcych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. C3 Wykształcenie nauczyciela zdolnego do twórczego eksperymentowania, refleksji nad swoim doświadczeniem zawodowym, oraz podejmowania decyzji w zakresie planowania i realizowania procesu nauczania. C4 Rozwijanie kompetencji językowej studenta w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia łączącego pracę nad umiejętnościami i wiedzą teoretyczną z rozwojem językowym |
Year of studies (where relevant): | Year 3 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Znajomość języka angielskiego w na poziomie B2 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka WP-A UAM (w Kaliszu); zdalne przekazywanie materiałów z zajęć oraz dodatkowych zadań |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 105h Przygotowanie do zajęć - 9h Czytanie wskazanej literatury - 9h Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. - 9h Przygotowanie projektu - 4h Przygotowanie pracy semestralnej - 4h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia - 10 h |
Bibliography: |
(in Polish) Brown, H. D. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY: Pearson Education. Brown, H. D., Lee, H. 2015. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education. Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. 2005. Teaching practice. A handbook for teachers in training. Oxford: Macmillan. Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). London: Pearson Education. Johnson, K. (2018). An introduction to foreign language learning and teaching. New York: Routledge. Komorowska, H. (2002). Metodyka nauczania języków obcych . Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Richards, J.C., Lockhart, C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. New York: CUP. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Róg, T. (2020). Nauczanie języków obcych. Teoria, badania, praktyka. Lublin: Werset. VanPatten, B., & Williams, J. (2020). Theories in second language acquisition: An introduction. New York: Routledge. Scrivener, J. 2005. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Macmillan. |
Learning outcomes: |
(in Polish) - Zna i rozumie przynależność zagadnień do obszaru wiedzy dotyczącego dydaktyki oraz ma świadomość jej miejsca w systemie nauk humanistycznych - Zna terminologię dotyczącą dydaktyki nauczania języka angielskiego; w celu wyjaśniania i definiowania zjawisk posługuje się językiem angielskim na poziomie zbliżonym do C1 - Zna i rozumie aspekty i rozróżnia procesy składowe dydaktyki języka obcego; w celu wyjaśniania i definiowania tych procesów posługuje się językiem angielskim na poziomie zbliżonym do C1 - Analizuje, diagnozuje zachowania oraz podejmuje działania w określonych kontekstach dydaktycznych - Wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w nauczaniu języka angielskiego - Komunikuje się w kwestiach dotyczących dydaktyki z odbiorcami na różnym poziomie znajomości tematu posługując się językiem angielskim na poziomie zbliżonym do C1 - Jest gotów do doskonalenia posiadanych kwalifikacji i kształcenia ustawicznego - Jest gotów do współpracy z członkami zespołu rozumiejąc potrzeby innych - Ma świadomość wyzwań wynikających z faktu wykonywania zawodu nauczyciela języka obcego - Rozwija umiejętności językowe w mowie i w piśmie, aby tworzyć wypowiedzi na tematy ogólne i związane z tematyką uczenia i nauczania języka angielskiego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Żaneta Telega | |
Group instructors: | Urszula Janczar, Żaneta Telega | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jagoda Lubryka, Żaneta Telega | |
Group instructors: | Urszula Janczar, Jagoda Lubryka, Żaneta Telega | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jagoda Lubryka, Żaneta Telega | |
Group instructors: | Katarzyna Budzińska, Jagoda Lubryka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2024/2025, winter semester" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jagoda Lubryka, Żaneta Telega | |
Group instructors: | Katarzyna Budzińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jagoda Lubryka, Żaneta Telega | |
Group instructors: | Katarzyna Budzińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
classes - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.