Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Teaching English as a foreign language

General data

Course ID: 13-ASL3XDJA13
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Teaching English as a foreign language
Name in Polish: Dydaktyka języka angielskiego
Organizational unit: Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz
Course groups: (in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
(in Polish) Moodle - przedmioty Innych jednostek
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Filologia angielska z pedagogiką

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) C1

Przygotowanie studentów filologii angielskiej do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w

szkole

podstawowej i

ponadpodstawowej.

C2

Nabycie wiedzy merytorycznej z zakresu teorii i praktyki uczenia się i nauczania języków obcych w szkole

podstawowej i

ponadpodstawowej.

C3

Wykształcenie nauczyciela zdolnego do twórczego eksperymentowania, refleksji nad swoim

doświadczeniem zawodowym,

oraz podejmowania decyzji w zakresie planowania i realizowania procesu

nauczania.

C4

Rozwijanie kompetencji językowej studenta w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia

łączącego pracę nad

umiejętnościami i

wiedzą teoretyczną z rozwojem

językowym

Year of studies (where relevant):

Year 2

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Znajomość języka angielskiego w na poziomie B2

Information on where to find course materials:

(in Polish) Biblioteka WP-A UAM (w Kaliszu); zdalne przekazywanie

materiałów z zajęć oraz

dodatkowych zadań

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Metoda ćwiczeniowa

Metoda projektu

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka

decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map

myśli”)

Praca w grupach

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 105h

Przygotowanie do zajęć - 9h

Czytanie wskazanej literatury - 9h

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu,

prezentacji, demonstracji, itp. - 9h

Przygotowanie projektu - 4h

Przygotowanie pracy semestralnej - 4h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia - 10 h

Bibliography: (in Polish)

Brown, H. D. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY:

Pearson Education.

Brown, H. D., Lee, H. 2015. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language

Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education.

Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. 2005. Teaching practice. A handbook for teachers in

training. Oxford: Macmillan.

Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). London: Pearson

Education.

Johnson, K. (2018). An introduction to foreign language learning and teaching.

New York:

Routledge.

Komorowska, H. (2002).

Metodyka nauczania języków obcych

. Warszawa: Fraszka

Edukacyjna.

Richards, J.C., Lockhart, C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. New

York: CUP.

Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching.

Cambridge: Cambridge University Press.

Róg, T. (2020). Nauczanie języków obcych. Teoria, badania, praktyka.

Lublin: Werset.

VanPatten, B., & Williams, J. (2020). Theories in second language acquisition: An

introduction. New York: Routledge.

Scrivener, J. 2005. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Macmillan.

Learning outcomes: (in Polish)

- Zna i rozumie przynależność

zagadnień do obszaru wiedzy

dotyczącego

dydaktyki oraz ma

świadomość jej miejsca w

systemie nauk

humanistycznych

- Zna terminologię

dotyczącą

dydaktyki nauczania języka

angielskiego; w celu

wyjaśniania i definiowania

zjawisk posługuje się językiem

angielskim na poziomie

zbliżonym do C1

- Zna i rozumie aspekty i

rozróżnia procesy składowe

dydaktyki języka obcego;

w

celu wyjaśniania i definiowania

tych procesów posługuje się

językiem angielskim na

poziomie zbliżonym do C1

- Analizuje, diagnozuje

zachowania oraz podejmuje

działania w określonych

kontekstach dydaktycznych

- Wykorzystuje wiedzę

teoretyczną z zakresu

dydaktyki w nauczaniu języka

angielskiego

- Komunikuje się w kwestiach

dotyczących dydaktyki z

odbiorcami na różnym

poziomie znajomości tematu

posługując się językiem

angielskim na poziomie

zbliżonym do C1

- Jest gotów do doskonalenia

posiadanych kwalifikacji i

kształcenia ustawicznego

- Jest gotów do współpracy z

członkami zespołu rozumiejąc

potrzeby innych

- Ma świadomość wyzwań

wynikających z faktu

wykonywania zawodu

nauczyciela języka obcego

- Rozwija umiejętności językowe

w mowie i w piśmie, aby

tworzyć

wypowiedzi na tematy

ogólne i związane z tematyką

uczenia i nauczania języka

angielskiego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

bardzo dobry (bdb; 5,0):

znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny plus (+dst; 3,5):

zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

dostateczny (dst; 3,0):

dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje

niedostateczny (ndst; 2,0):

niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 15 hours more information
lecture, 30 hours more information
Coordinators: Jagoda Lubryka, Anna Mystkowska-Wiertelak
Group instructors: Jagoda Lubryka, Anna Mystkowska-Wiertelak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 15 hours more information
lecture, 30 hours more information
Coordinators: Jagoda Lubryka
Group instructors: Jagoda Lubryka, Żaneta Telega, Joanna Zawodniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 15 hours more information
lecture, 30 hours more information
Coordinators: Jagoda Lubryka
Group instructors: Jagoda Lubryka, Joanna Zawodniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 15 hours more information
lecture, 30 hours more information
Coordinators: Jagoda Lubryka
Group instructors: Danuta Główka, Joanna Zawodniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
classes - Graded credit
lecture - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)