“You are Elijah, but I am Jezebel” (1 Kings 19,2LXX). The Queens of Israel and Judah. Their Role and Importance in the Light of Biblical and Extra-Biblical Sources
General data
Course ID: | 12-102Bibl-35 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | “You are Elijah, but I am Jezebel” (1 Kings 19,2LXX). The Queens of Israel and Judah. Their Role and Importance in the Light of Biblical and Extra-Biblical Sources |
Name in Polish: | ‘Tyś jest Eliasz, lecz jam jest Jezabel!’ (1 Krl 19,2LXX) – królowe Izraela i Judy. Ich rola i znaczenie w świetle źródeł biblijnych i pozabiblijnych. |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Cele modułu kształcenia a) Zaprezentowanie postaci wybitnych władczyń Izraela i Judy b) Przekazanie wiedzy na temat roli i znaczenia urzędu królowej na starożytnym Bliskim Wschodzie c) Zapoznanie studentów ze specyfiką literacką historiografii biblijnej ze szczególnym zaakcentowaniem sposobu potraktowania w niej władczyń Izraela i Judy |
Full description: |
(in Polish) Opis treści kształcenia Urząd królowej na starożytnym Bliskim Wschodzie (Ugarit, Asyria, Babilonia, Egipt Wzmianki o królowych Izraela /Judy w biblijnych summariach królewskich i ich zaplecze źródłowe Wpływ władczyń Izraela / Judy na dzieje tych królestw Urząd królowej w ocenie teologii biblijnej |
Bibliography: |
(in Polish) Zalecana literatura E. Lipiński, On the Skirts of Canaan in the Iron Age, Leuven 2006. M. Peter, Dzieje Izraela, Poznań 1996. J. Warzecha, Historia dawnego Izraela, Warszawa 2005. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: uzyskuje podstawową wiedzę na temat roli urzędu królowej w historii i religii starożytnego Izraela w kontekście innych kultur starożytnego Bliskiego Wschodu zdobywa umiejętność krytycznej lektury i analizy biblijnych tekstów historiograficznych, podstawy metodologii komparatystycznej w pracy z tekstem biblijnym Rozumie retoryczne i teologiczne przesłanie historiograficznych relacji o władczyniach Izraela / Judy, zawartych w tekście biblijnym |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.