Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu

General data

Course ID: 11-S12-p
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Major:

(in Polish) Studia Podyplomowe: Surdopedagogika

Module learning aims:

(in Polish) 1. Ukazanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju dziecka z wadą słuchu.


2. Doskonalenie umiejętności doboru celów, form, metod w pracy z dzieckiem z wadą słuchu w wieku przedszkolnym.


3. Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela- tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu.


Full description: (in Polish)

1. Organizacja pracy w przedszkolu: rola zabawy w życiu dziecka; organizowanie zajęć edukacyjnych: dobór metod, form, środków; rozwijanie samodzielności.

2. Gotowość szkolna dzieci z wadą słuchu: przygotowanie do pisania, czytania, kształtowanie umiejętności matematycznych.

3. Konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć edukacyjnych wraz z pomocami

Bibliography: (in Polish)

Bednarska B., Liwo H., Wasila K., (2012), Kiedy świat staje się przygodą: poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Przydatny również dla wychowawców, „Galan”, Gdańsk.

Bieńkowska K., (2013), Gotowość szkolna dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

Cieszyńska J., (2000), Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków.

Hundertmarck G. (1993), Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz:

1. potrafi organizować pracę w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu,

2. dobiera odpowiednie metody i formy w pracy z dzieckiem z wadą słuchu, wykorzystuje w tym celu nowe technologie,

3. potrafi konstruować konspekty i scenariusze zajęć edukacyjnych w przedszkolu wraz z pomocami,

4. przygotowuje materiały potrzebne do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, odwołuje się do posiadanej wiedzy i doświadczeń.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- aktywne uczestnictwo w pracach grupowych i dyskusjach,

- przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych w przedszkolu z uwzględnieniem potrzeb uczniów z wadą słuchu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)