(in Polish) Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu
General data
Course ID: | 11-S12-p |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) Studia Podyplomowe: Surdopedagogika |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Ukazanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju dziecka z wadą słuchu. 2. Doskonalenie umiejętności doboru celów, form, metod w pracy z dzieckiem z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. 3. Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela- tworzenie scenariuszy zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu. |
Full description: |
(in Polish) 1. Organizacja pracy w przedszkolu: rola zabawy w życiu dziecka; organizowanie zajęć edukacyjnych: dobór metod, form, środków; rozwijanie samodzielności. 2. Gotowość szkolna dzieci z wadą słuchu: przygotowanie do pisania, czytania, kształtowanie umiejętności matematycznych. 3. Konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć edukacyjnych wraz z pomocami |
Bibliography: |
(in Polish) Bednarska B., Liwo H., Wasila K., (2012), Kiedy świat staje się przygodą: poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Przydatny również dla wychowawców, „Galan”, Gdańsk. Bieńkowska K., (2013), Gotowość szkolna dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. Cieszyńska J., (2000), Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków. Hundertmarck G. (1993), Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Słuchacz: 1. potrafi organizować pracę w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu, 2. dobiera odpowiednie metody i formy w pracy z dzieckiem z wadą słuchu, wykorzystuje w tym celu nowe technologie, 3. potrafi konstruować konspekty i scenariusze zajęć edukacyjnych w przedszkolu wraz z pomocami, 4. przygotowuje materiały potrzebne do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, odwołuje się do posiadanej wiedzy i doświadczeń. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - aktywne uczestnictwo w pracach grupowych i dyskusjach, - przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych w przedszkolu z uwzględnieniem potrzeb uczniów z wadą słuchu. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.