(in Polish) Problemy zarządzania jakością placówki oświatowej
General data
Course ID: | 11-O18-p |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Problemy zarządzania jakością placówki oświatowej |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) Pedagogika |
Module learning aims: | (in Polish) Znajomość elementarnych źródeł oraz pojęć odnoszących się do zarządzania jakością w placówkach edukacyjnych. Kształtowanie umiejętności badawczych pozwalających na prowadzenie badań, opracowywanie wniosków oraz dokonywanie prezentacji wyników dotyczących jakości pracy placówki szkolnej. Wyzwalanie umiejętności prezentowania własnych pomysłów i sugestii w kontekście zarządzania jakością palcówki oświatowej. Wdrażanie do podejmowania twórczych samodzielnych działań na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej. Kształtowanie postawy nacechowanej przestrzeganiem zasad etyki zawodowej i postępowaniem w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi. |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) brak |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) miniwykład, ćwiczenia, praca w grupach |
Full description: |
(in Polish) Źródła oraz elementarna terminologia w zarządzaniu jakością pracy placówki szkolnej. Umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, formułowanie wniosków, opracowywanie i prezentowanie wyników oraz wskazywanie możliwości rozwoju placówki oświatowej. Pomysły i sugestie w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej. Podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością. Twórcze i samodzielne działania na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej. Zasady etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi w zarządzaniu placówkami edukacyjnymi. |
Bibliography: |
(in Polish) Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004, Nr 256, poz. 2572 ze zmianami). L. Korporowicz (red.), Ewaluacja w edukacji, Warszawa 1997. B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999. G. Mazurkiewicz (red.), Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty, Kraków 2010. J. Semrau, Mierzenie jakości. Program rozwoju szkoły. Raport, Poznań 2001. St. Wlazło, Mierzenie jakości pracy szkoły, Wrocław 2001. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student zna elementarną terminologię używaną w zarządzaniu jakością i rozumie jej źródła. Student posiada umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazać możliwości rozwoju placówki oświatowej. Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i sugestii w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej. Student potrafi inspirować podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością do twórczych samodzielnych działań na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej. Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Arkusz pytań egzaminacyjnych – ocena podsumowująca |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.