(in Polish) Doradztwo w problemach edukacyjnych z elementami terapii pedagogicznej
General data
Course ID: | 11-M17-p |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Doradztwo w problemach edukacyjnych z elementami terapii pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Major: | (in Polish) Pomoc psychopedagogiczna i coaching w edukacji |
Module learning aims: | (in Polish) Wyposażenie studentów w wiedzę na temat zagadnień związanych z terapią i pomocą psychologiczno –pedagogiczną: pojęciem terapii i procesem diagnozowania, rodzajami i celami terapii oraz wybranymi technikami Rozwijanie wiedzy na temat współczesnych podejść w profesjonalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wskazywanie implikacji dla praktyki, zwłaszcza w zakresie poradnictwa i coachingu Ćwiczenie umiejętności formułowania celów terapii i dobierania odpowiednich technik, w tym uwzględniania specyfiki pomocy w coachingu Rozwijanie umiejętności sporządzania studium indywidualnego przypadku Pobudzanie do refleksji nad etycznymi dylematami związanymi z poszukiwaniem rozwiązań pomocowych |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) nie |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) określone podczas rekrutacji |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Czytelnia, biblioteka UAM, zasoby internetowe, wykładowca udostępnia wybrane artykuły, teksty źródłowe |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące, gry dydaktyczne, warsztat |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przygotowanie słuchacza do organizowania pomocy psychopedagogicznej, w tym poradnictwa adresowanego do osób znajdujących się w sytuacjach trudnych, kryzysowych, zmagających się z różnymi problemami edukacyjnymi i życiowymi oraz coachingu rozumianego jako metoda pracy z jednostką (lub grupą) służąca zoptymalizowaniu ich funkcjonowania. |
Full description: |
(in Polish) Podstawowe pojęcia z obszaru psychopatologii rozwojowej; koncepcje rozwoju zaburzeń wieku dziecięcego wybrane problemy w rozwoju i zachowaniu elementy psychopatologii rozwojowej analiza i interpretacja problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych ujęcia teoretyczne w analizie motywów, diagnozie i prognozie sytuacji oraz konstruowaniu strategii działań w odniesieniu do zaburzeń rozwojowych środowiska wychowawcze, ich specyfika i procesy w nich zachodzące |
Bibliography: |
(in Polish) Carson,R., Butcher,J.,Meka,S. (2005).Psychologia zaburzeń ,t.II.,Gdańsk:GWP Hillenbrand C, (2007), Pedagogika zaburzeń zachowania, Gdańsk, GWP Kendall, P. (2004).Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk :GWP Kendall, P. (2010). Terapia zaburzeń dzieci i młodzieży, Kraków: W-ctwo UJ Józefik ,B.Anoreksja i bulimia psychiczna.(1999)Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Psychiatria dzieci i młodzieży, I.Namysłowska (red) (2005). Warszawa:PZWL Seligman, M., Walker,E., Rosenham,D.(2003).Psychopatologia. Poznań: Zysk i S-ka Obuchowska,I.(2005),Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży- wybrane zagadnienia w: Sęk,H.- red.,Psychologia kliniczna,t.II.,Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Kołakowski. A., Wolańczyk. T.,Pisula.A.,Skotnicka M.,Bryńska.A, (2007), ADHD- zespół nadpobudliwości psychoruchowej, Gdańsk :GWP |
Learning outcomes: |
(in Polish) słuchacz potrafi: definiować i wyjaśniać podstawowe pojęcia z obszaru psychopatologii rozwojowej charakteryzować podstawowe koncepcje rozwoju zaburzeń wieku dziecięcego charakteryzować wybrane problemy w rozwoju i zachowaniu wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu psychopatologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu psychopatologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do zaburzeń rozwojowych zademonstrować podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących aktywnie uczestniczyć w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w dziedzinie zaburzeń rozwojowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przygotowanie w zespołach analizy problemu dziecka oraz systemowego modelu wsparcia. |
Practical placement: |
(in Polish) - |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.